• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@bcdrm Hankook moim zdaniem niczym nie ustępuje takim markom, jak Bridgestone, czy Conti. Nowe 7er wyjeżdża na tych oponach z fabryki. Opony z "gwiazdką" * są homologowane do BMW.
 
Barum Polarsi 3 strasznie szybko znikał a w testach 5 trwałość też na wysokim poziomie nie jest.
 
Jeżdżę 3 zimę na Polaris 3 i jestem wręcz zaskoczony tym że mają bardzo dużo mięsa ;)
 
@Kaczorek79 @guzior
No to info już dużo mówi, w ogóle jeśli chodzi o opony run flat to nie ma wielkiego wyboru raz miałem sytuację w serwisie ogumienia jak przyjechałem zmienić zimówki na letnie właśnie RF to nie chcieli mi za bardzo tego zmienić bo muszą się bardzo męczyć z tymi oponami.

Ogólnie to mam BMW i nie ma tam zapasowego koła chętnie bym kupił zwykła oponę lecz zdążają się długie trasy i nigdy nie wiadomo czy się nic nie wydarzy po drodze.
 
sam na nich jeździłem
Sam na nich jeżdżę, a konkretnie na Hankook Ventus S1 EVO2 i to jak kleją na ciepłym asfalcie i zachowują przyczepność na deszczu, to prawie, jakbym miał zawias Forda w Lagunie. Już byłem na 99% przekonany na Falkena Azenis FK510, ale nadal biję się z myślami, czy nie wziąć Hankooków.
Post automatically merged:

Barum Polarsi
Barum Polaris to na prawdę fajne opony. Mają dobre właściwości w testach i cena jest zrównoważona. Ciężko jest się do czegoś przyczepić. W testach wypadają na poziomie Dębicy Frigo 2 i chyba tylko ze względu na to, że to Dębica, wybrałbym rodzimy produkt.
 
@bcdrm powiem tak, od razu wywaliłbym opony RF. Ile razy złapałeś kapcia i ile razy było to w trasie? Jeśli złapiesz kapcia na oponie RF w trasie, to i tak czeka Cię szybka wizyta w serwisie opon, nie pojedziesz tym szybciej niż 80-100 km/h, a namęczysz się po 1 h jazdy, bo auto ciągnie w jedną stronę i jest mniej stabilne. Opona RF nawet po krótkiej jeździe nie nadaje się do naprawy, zalecenia producenta są takie, że nie wolno jej naprawiać i od razu śmietnik, bo karkaz się przegrzewa i może dojść do rozerwania opony po jej naprawieniu i dalszej długotrwałej jeździe autostradą. Teraz w trasie szukaj serwisu, który znajdzie taką samą oponę RF, albo dwie nowe na oś.
Rozwiązanie jest proste, kupujesz zwykłe opony, jeśli się boisz, to dokup do ubezpieczenia jakieś assistance, chyba że masz to sprawa załatwiona, jeśli już zdarzy się taki przypadek, że jednak złapiesz kapcia, a nie chcesz czekać na lawetę, to kup do bagażnika mały zestaw naprawczy typu spray Holts, do tego mały kompresorek za 50 zł i zmieścisz to gdzieś pod podłogą bagażnika, jest specjalne miejsce obok akumulatora.
Zalety zwykłych opon: dostępność, cena, wybór, komfort jazdy, spalanie auta, osiągi. Nieprawdą jest, że zawieszenie w BMW dostosowane jest do opon RF. Miałem F20, która seryjnie wyjechała na zwykłych Bridgestonach.
 
@Kaczorek79 też nad tym się zastanawiam i sobie to tak wytłumaczyłem mam co rok wykupiony assistance mimo że jestem za granicą do tego jeszcze nigdy odpukac nie złapałem gumy lepiej chyba będzie faaktycznie kupić zwykła oponę
 
zestaw naprawczy typu spray Holts, do tego mały kompresorek za 50

No własnie też nad tym myślałem. Wiadomo, kapcia zdarzyło się w życiu złapać, ale jest to cholernie sporadyczne. No powiedzmy, że za ostatnie 10 lat było to max 3 razy. Problem chyba tylko w tym, aby po ciemku dziurę znaleźć...?
 
ja osobiście polecam Hankook aby je przeskoczyć to już tylko półka premium +
 
Co do tych zestawów naprawczych to byłbym ostrożny. Mam lpg i pomyślałem że zamiast wozić koło, kupię taki zestawy. W Niedzielę koło 19 zimą, odwożąc znajomych na lotnisko najechałem na jakąś dziurę i rozciąłem oponę od wewnątrz. Sporo kasy kosztowała mnie taka żeby wulkanizator o tej porze w niedzielę poratował i skutecznie wyleczyłem się z tego rozwiązania 😛
 
No własnie też nad tym myślałem. Wiadomo, kapcia zdarzyło się w życiu złapać, ale jest to cholernie sporadyczne. No powiedzmy, że za ostatnie 10 lat było to max 3 razy. Problem chyba tylko w tym, aby po ciemku dziurę znaleźć...?
Dziury po ciemku szukać nie musisz. Jak się coś wbije i zacznie schodzić powietrze, to pakujesz wypełniacz typu Holts, dobijasz jeszcze ciśnienie kompresorem i jazda. Wiadomo, na dziury, że palec wchodzi to nic nie da, albo rozerwane opony. Jak ktoś po lasach jeździ nocami się boi, to kupić najtańszą dojazdówkę i na takie wypady włożyć w bagażnik. Codzienne jeżdżenie po mieście, bądź trasy, to ryzyko kapcia małe.
 
ale podobno S1 Evo 3 są jeszcze lepsze
EVO 2 to max osiągi. Nawet na stronie Hankooka można porównać opony i sprawdzić z jakim zamysłem je zaprojektowali.
Post automatically merged:

Codzienne jeżdżenie po mieście, bądź trasy, to ryzyko kapcia małe.
No ja właściwie głownie drogi szybkiego ruchu.

pakujesz wypełniacz typu Holts,

No dobra, ale pakuję go w wentyl i dobijam ciśnienie, tak? Później co, da się taką oponę uratować, czy idzie na śmietnik, bo substancja tak zakleiła oponę od środka, że nie ma co ratować?
 
Ja mam w razie awarii uszczelniacz K2. Teoretycznie robi się potem z tego woda (film K2 na YT jest), ale wulkanizator powiedział, że nie podjąłby się potem nawet zdjęcia tej opony bo ma drogi sprzęt i by mu zalało. Ile w tym prawdy nie wiem.
 
Last edited by a moderator:
Po wielu poszukiwaniach i pozytywnych opiniach wybrałem ten zestaw naprawczy ze względu na skuteczność działania i łatwość usunięcia czynnika z wnętrza opony.

 
Do tej pory miałem okazję testować je tylko w Corsie mojej żony przez ostatnie dwie zimy, których nie było. Rozmiar 175/65r14, to, co najbardziej mi się podoba w tych oponach, to zachowanie na suchej i mokrej nawierzchni, nie ma takiej typowej dla zimówek tendencji do pływania bieżnika przy ostrzejszej jeździe. Śniegu widziały może kilka dni, ale też nie było problemów z trakcją, czy hamowaniem, a na pewno dużo lepiej niż nowe Kormorany Snowpro i Fuldy Cristal control HP. Po dwóch latach widzę też, że nie robią się plastikowe, dlatego wybrałem je do swojego obecnego Golfa. Raz też w ubiegłym roku miałem okazję przejechać się autem klienta na Barumach P5, prawie 200 KM, napęd na ośkę i dawały radę.
@Zielony34 wyrwałem felgi na olx za 550 zł i jeszcze mi klient do warsztatu przywiózł. Wszystkie proste, lakier OK, tylko od wewnątrz na ramionach trochę utleniony. Żal było nie wziąć, cena jak za blaszaki.
Dzięki za odpowiedź bo moje Micheliny mają już 6 lat i powoli się rozglądam za czymś nowym, widzę że za 840 komplet można wyrwać ,pytam bo większość u nas zimą to mokra nawierzchnia niż leżący śnieg.Kurcze a ja mam felgi aluminiowe z audi a3 2003 i nikt ich nie chciał za 200 zł... Fakt faktem piękne nie są bo jeździły tylko zimą hehe
 
OK, może zaryzykuję. Bałem się o możliwość naprawy opony. Jak później z jazdą? na dojazdówce max 80km\h.
 
Back
Top