• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@Zielony34 Puszka zawiera środek uszczelniający i odpowiednią ilość powietrza pod ciśnieniem, które wystarczy na nabicie średniej wielkości koła do ok 2 bar. Dobrze mieć kompresor, aby dobić sobie wyższe ciśnienie. Rozbierałem takie koła z pianką w środku, tam faktycznie jest trochę płynu, ale bez przesady, można go wylać z opony po jej zdjęciu i nie trzeba sobie maszyny brudzić. Dziury po gwoździach typu "papniak" spokojnie się zaklejają. Są różne rodzaje tych specyfików, generalnie można to wyczyścić od środka, tylko trzeba trochę więcej pracy włożyć.
 
A i trzeba kupić taki żeby działał w każdej temperaturze...
 
które wystarczy na nabicie średniej wielkości koła do ok 2 bar. Dobrze mieć kompresor, aby dobić sobie wyższe ciśnienie. Rozbierałem takie koła z pianką w środku, tam faktycznie jest trochę płynu, ale bez przesady, można go wylać z opony po jej zdjęciu i nie trzeba sobie maszyny brudzić. Dziury po gwoździach typu "papniak" spokojnie się zaklejają. Są różne rodzaje tych specyfików, generalnie można to wyczyścić od środka, tylko trzeba trochę więcej pracy włożyć.
OK, dzięki, mam 225/45/17 i mam fabrycznie około 2.1-2.2
 
Pamiętając o tym, aby testy brać na "trzeźwo". Ja ostatecznie zamówiłem do swojego BF Goodrich 225/55 r16 G-force Winter 2 XL z Oponeo za 1500 zł.
Nowy teścik:
 
@Kaczorek79 czy stosując spray pomaga uniesienie koła, czy lepiej zostawić na podłożu? Dopompować na stacji benzynowej? Jak z łataniem kola zimą?
 
Osobiście nigdy tego nie stosowałem, ale miałem klientów, którzy przyjechali z płynem w oponie. Gdybym miał taki przypadek, że idę do auta i widzę totalny flak, to podniósł bym lekko koło przed wpuszczeniem środka, ale na drodze, kiedy powietrze zejdzie powiedzmy do połowy i jeszcze się jedzie, to od razu bez podnoszenia. Dopompowanie może być potrzebne kiedy będzie zupełnie bez powietrza, a koło duże z balonem typu 195/65r15. W takie koła, jak u Ciebie 225/45r17 nie wchodzi dużo powietrza i jedna puszka spokojnie wytworzy ciśnienie.
 
Chyba się zdecyduję kupić na próbę.
 
Puszki są chyba różnych pojemności. Wiem , że kupiłem za małą (chyba 400ml) do 225/50R17 w astrze ale w hyundai 205/55R16 już teoretycznie zapis na puszcze obejmuje. Kupiłem sobie na "wszelki wielki" mimo wożenia zapasówki, jeszcze nie używałem.
 
Puszki są chyba różnych pojemności. Wiem , że kupiłem za małą (chyba 400ml) do 225/50R17

Czytałem taką informację, że 400ml na 17' może być mało, albo będzie trzeba dopompować oponę. Niestety, jak patrzę na testy, to nie każdy spray jest skuteczny. Myślę, że spróbowałbym Shella + dokupię sobie kompresorek na 12v.
 
Po wielu poszukiwaniach i pozytywnych opiniach wybrałem ten zestaw naprawczy ze względu na skuteczność działania i łatwość usunięcia czynnika z wnętrza opony.

Jest też wersja że ten płyn wlewasz do opony i w momencie kiedy nastąpi przebicie od razu uszczelnia się.
 
Jest też wersja że ten płyn wlewasz do opony i w momencie kiedy nastąpi przebicie od razu uszczelnia się.

Zestaw kosztuje 150zł. Płyn Shella 26zł. Znam Slime.
 
Przeglądałem opony całoroczne i widzę nowość od Zeetex'a - prezentują się obiecująco, ciekawe jak w praktyce wypadają...

 
widzę nowość od Zeetex'a - prezentują się obiecująco

Zakładam, że lepiej będzie dołożyć do Hankook Kinergy 4S2. Tak samo, jak przy letnich i zimowych lepiej do Dębicy dołożyć. Mogę się mylić, ale raczej nie nastawiam się na fajerwerki w testach.
 
wszystko zalezy jaki rozmiar. bo w niektorych rozmiarach jedne opony cena/wydajnosc wypadaja lepiej a w innych zupelnie inne opony oplaca sie kupic. styl jazdy tez ma znaczenie przy doborze. oczekiwania co do prowadzenia. budżet
opony sa moim konikiem i to jest jak z szachami nauczyć sie podstaw latwo ale zglebic kruczki juz dosc trudno

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Mam nieprzyjemność jeździć Corsą C na Dębicy Passio 2 . Zeetex ZT 1000 to przy niej Bridgestone Turanza 😁

Moje łyse Fuldy lepiej odprowadzały wode (1,9 mm) lepiej odprowadzają wodę niz Passio po przebiegu około 4k
 
Last edited by a moderator:
Kiedyś kupiłem WP1000 do żony C3 i trzymały ładnie na mokrym asfalcie, dlatego mam dobre zdanie o tej marce opon. Dębica jest zdecydowanie słabsza i bardziej budżetowa.
 
Panowie a co myślicie o Dębicy hp takie zakupiłem do bravolota i nawet fajnie sie spisują ,może przezto że nówki
Widzę że jeszcze są uhp2 to nowsza wersja hp?
 
Last edited by a moderator:
Odnośnie tych zeetexów wielosezonowych. Będziesz na tej oponie jeździł i w lato i w zimę... Ze względów bezpieczeństwa lepiej dopłacić do czegoś lepszego niż oszczędzać na bezpieczeństwie zwłaszcza zimą. Ja bym brał coś, o czym wiem że ma wysoką odporność na ścieranie i dobre wyniki odprowadzania wody, zachowania na śniegu. A że w pracy mam auta na 4 różnych wielosezowych, to widzę jak pracują.
 
Jest też wersja że ten płyn wlewasz do opony i w momencie kiedy nastąpi przebicie od razu uszczelnia się.
Mam identyczny zestaw ,przyzwoity kompresorek jest w zestawie .
 
Piszesz dopłacić do czegoś lepszego, nie mając pojęcia o tych oponach. Może deklasują całą konkurencję....
 
Back
Top