U mnie po wielogodzinnej, szybkiej jeździe na autostradzie najszybciej wychładzał się Mobil fs 0w40. Jeśli chodzi o samą temperaturę to wskaznik temp. oleju nawet podczas trudnych warunków autostradowych zbliża się do połowy ale jej nie osiąga. Wg specjalistów od C5 mk1 jest to bardzo dobry objaw, a sama połowa to 115 st. tyle, że przykład
@adam bogusz pokazuje, że z uwagi na sposób pomiaru czasem ciężko porównać wyniki różnych samochodów. Rekord jaki miałem to ok 116-117st ale to po pałowaniu wieloryba na zakrętach w okolicach gór Sowich/Walimia przy 36st w cieniu. Kolega mi nie wierzył, że nawet pontonem da się sprawnie chodzić po zakrętach
Co do jazdy w korkach i temperatury oleju, wszystko zależy od tych korków, np u mnie w mieście normą jest długie stanie bardzo blisko wydechu poprzedzającego auta (walka o każdy centymetr, żeby nie zostać zawalidroga na skrzyżowaniu) + krótkie cykle świetlne + du.y wołowe za kierownicą szukające biegu jak już dawno świeci się zielone
W takich warunkach temp. oleju też zbliża się do połowy, co wg instrukcji jest normalnym zjawiskiem. Oczywiście układ chłodzenia, wentylator I i II bieg sprawne.
Szybsze wychładzanie mogę zaobserwować jeśli na światłach nie ma przede mną innych samochodów, lub jest większy luz. Ostatnio nawet kontrolowałem za pomocą Lexii jak zachowują się komponenty uk. chłodniczego w trakcie jazdy i wszystko przebiega tak jak przewidział producent.