• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Ok czyli znacznie poniżej tego co napisałem. Domyślam się też że nie powiesz czy olej 0w20 zniszczy silnik z wiadomych powodów.
Ale możesz chociaż potwierdzić ze olej 0w20 z podwójną płukankę lepiej umyje niż np 5w40 z podwójną płukanką.
 
Tak, obniżanie lepkości służy lepszemu wypłukaniu silnika i lepszej skuteczności działania płukanek
 
Tak, dodatkowo nieco wyzsza wartosc Kauri-Butanolu oraz nizszy punkt anilinowy.
 
Ja się dziś dałem skusić na takie cudo.
IMG_20210708_121632.jpg

Sprzedawca w sklepie zapewniał, że nie ma potrzeby dopłacać do Liqui Moly.

Co do substancji niebezpiecznych jest
o-dichlorobenzen

Myślicie, że jest oparta na nafcie?
 
Czy płukanka dodana do baku czyszcząca układ paliwowy wtryski itp może coś uszkodzić ?
 
Ja się dziś dałem skusić na takie cudo.View attachment 7898
Sprzedawca w sklepie zapewniał, że nie ma potrzeby dopłacać do Liqui Moly.

Co do substancji niebezpiecznych jest
o-dichlorobenzen

Myślicie, że jest oparta na nafcie?
Chlorowane rozpuszczalniki - świat od tego odchodzi ze względu na uciążliwość środowiskową.

Bazą jest z pewnością benzyna ciężka, nafta/kerozyna.

Edit: co nie zmienia faktu, że jest świetnie czyści węglowe depozyty z powierzchni metalu.
 
Last edited:
Ta płukanka zawiera przepracowane oleje i jest konsystencji oleistej. Płukałem tym kiedyś stary ciągnik. I w miarę się sprawdza.
 
Jakiej proporcji użyłeś? Wchodzi tam do twojego silnika około 4.2 oleju tak? Ile na to dałeś dmso i czy odłączałeś odme?
Tak, pojemność to 4.2l I tyle lałem 10w40 plus 10% DMSO, czyli było prawie 5l oleju. W praktyce dolewałem około 400ml. Drugie plukanie około 200ml DMSO, trzecie już tylko olej i potem świeży 5w30. Nie zdecydowałem się na 0w20, zresztą nawet w serwisie lali ten, a przy prędkościach autostradowych to na pewno sprawdza się lepiej niż 0w20.

Odmę miałem odłączoną, to akurat jest na wierzchu, na przewód nałożyłem butelkę, ale z odmy wyleciało słownie 0.

Warto procedure przeprowadzić gdzieś na uboczu, bo zasłona dymna i smród jest naprawdę duży.

DMSO jest używany generalnie w medycynie, warto sobie poczytać, może wyleczysz przy okazji inne dolegliwości :)

Żeby przyspieszyć pracę miałem kupioną i przygotowaną drugą miskę olejową, ale z perspektywy czasu to pominąłbym ten etap. Docelowo chciałem założyć z powrotem lakierowana miskę, ale podczas odkręcania śrubek, zdejmowania osłon, czyszczenia kleju, Ochota na powtórkę szybko mi przeszła. No i l tak sobie w tamtym czasie pomyślałem, że raz na 100k mógłbym profilaktycznie wlac DMSO w mniejszych ilościach nie martwiąc się o lakier.
 
Last edited:
Dzięki @arthi bardzo pomogłeś. Ja już kupiłem swoje zestawy płukanek i antykoksów. Teraz czekam do zakończenia swojego eksperymentu czyli do 3k km. Myślę że w przyszłym tygodniu skończę i rozpocznę nowe płukania. Jak to nie pomoże to zdecyduję się na dmso. A powiedz czy obroty coś zwiększałeś? Jak długo silnik na tym pracował?
Mój wcześniejszy post gdzieś zniknął? Admin nieładnie.
 
@Jakub_s14 tak, podczas plukanki zdecydowanie zwiększałem obroty! W hybrydzie i tak są ograniczone, niestety nie powiem dokładnie z pamięci, ale trzymałem po kilka minut na podwyższonych obrotach, przerwa i znowu zwiększenie obrotów. DMSO trzymałem 30-40 minut, dłużej już mi się zwyczajnie nie chciało. Nie wiem w jakim silniku chcesz to robić, ale sprawdź koniecznie na ich forum czy przypadkiem nie odradzają. W nowych silnikach Vag, to chyba żadnym nie jest polecane użycie DMSO. Polecam jakieś okulary ochronne, rękawiczki, maseczka.
 
Tak z ciekawości, bo nie przyglądałem się hybrydowym pod tym katem, jak określacie przebieg i czas pracy na silniku spalinowym. Jest jakiś raport podsumowanie w kompie?
 
Ja się dziś dałem skusić na takie cudo.View attachment 7898
Sprzedawca w sklepie zapewniał, że nie ma potrzeby dopłacać do Liqui Moly.
Nigdy więcej tego.
Płukanka oparta na jakimś oleju, dość tłusta.
Pomijam już kwestię skuteczności, ale smród chloru jest tak drażniący.
Zlany olej, filtr, lejek wszystko wali chlorem.
Już bym wolał K2, nie dość że tańsza, to jednak na bazie nafty która nie śmierdzi tak paskudnie.
Nie porównuję już nawet do AR2820, bo ona ma piękny kwiatowy zapach.
 
[IRONIA, dla niekumatych]
„Nie róbmy płukanek. Bo się rozszczelni.
Jezdzijmy na mineralnym i to 30kkm. A właściwe tylko dolewajmy olej - bo po co zmieniać jak ubywa.”


 
Nigdy więcej tego.
Płukanka oparta na jakimś oleju, dość tłusta.
Pomijam już kwestię skuteczności, ale smród chloru jest tak drażniący.
Zlany olej, filtr, lejek wszystko wali chlorem.
Już bym wolał K2, nie dość że tańsza, to jednak na bazie nafty która nie śmierdzi tak paskudnie.
Nie porównuję już nawet do AR2820, bo ona ma piękny kwiatowy zapach.
Jestem nieco zdziwiony w maju przy wymianie użyłem tej samej płukanki , nie czułem żadnego mocno przykrego zapachu , normalna chemie jak wiele innych , nie wąchałem AR2820 :) . Skuteczność trudno ocenić wydaje mnie się skuteczna po 3500 km ręcznik którym wycieram bagnet po sprawdzeniu poziomu jest ciągle przezroczysty a po wyschnięciu zostaje jakby tłusta plama. Oceniam że olej jest znacznie czyściejszy niż po poprzednich płukankach. Żeby upewnić się czy dobrze pamiętam zapach oleju z płukanką , celowo wąchałem zlany olej , stoi w garażu w zamkniętej szczelnie bańce zero odczuć jakie opisujesz , nie wiem jak to oceniać ,
 
Dichlorobenzen nie ma zapachu chloru bardziej taki kłująco mdły, migdalowo mydlany, może trochę leśny z lekka nutą „ozonu”

Trudno to opisać ale nie wachacjcie tego bo kumuluje się w tkance tłuszczowej.

Ale jest skuteczny na węgiel w silniku.
 
@Pedros, trudno powiedzieć jakie są propocje, nie ma dostępu do takich danch.

U mnie wleciał do drugiego auta płukanka protec, nie mylić z tec 2000, chociaż kolor podobny, zielonkawy. Oczywiście hybryda Prius 2 z silnkiem 1.5, ale przebieg już też solidny 406k km. Jeszcze nie wiem ile bierze, ale coś bierze, tylko nie wiem czy pierścienie zapieczone czy po prostu wiek, zużycie.
 
Back
Top