Chciałbym podzielić się moim doświadczeniem z DMSO. Od płukanki minęło już 20k I dobre 6 miesięcy, w między czasie trasy, krótsze i dłuższe, prędkości 140-160. Zużycie oleju zero, a ubywało regularnie około 1l na 3,5-4 tys. Km przy łagodnym traktowaniu i jeździe do 140.
Przed wykonaniem płukanki warto upewnić się czy nie mamy w silniku lakierowane miski czy innych elementów. Wlanie DMSO na żywca zapewni nam zapchanie smoka odparzonym lakierem i zatarcie silnika. Z tego co czytałem nie jest zalecane wykonanie tego typu płukanki w wielu silnikach Vag, ze względu na palatikowe elementy pompy oleju.
Absolutnie zadna plukanka nie pomogła tak jak dmso, ale szczerze mówiąc nie wiem czy drugi raz bym się podjął. Zdejmowanie miski, zakładanie i potem ten cały smród z DMSO. Na pewno nie robiłbym nigdy więcej w okresie zimowym.
Najniżej oceniam działanie LM, Tec, największy efekt wizualny, tj. Brudny filtr oleju w świeżo zalanym silniku Bg109. Te wcześniejsze to raczej rozrzedzaja olej I nic poza tym.
Użycie DMSO do uwolnienia pierścieni tlokowoych to był trochę eksperyment. Próżno szukać jakichkolwiek informacji w polskim czy anglojęzycznym internecie, jedynie cyrylica i Google translate. Pocieszające jest to, że jest to jakaś forma ratunku dla silnika. Nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika, jedyną zmianą jest brak konieczności dolewania oleju pomiędzy wymianami.
Przed wykonaniem płukanki warto upewnić się czy nie mamy w silniku lakierowane miski czy innych elementów. Wlanie DMSO na żywca zapewni nam zapchanie smoka odparzonym lakierem i zatarcie silnika. Z tego co czytałem nie jest zalecane wykonanie tego typu płukanki w wielu silnikach Vag, ze względu na palatikowe elementy pompy oleju.
Absolutnie zadna plukanka nie pomogła tak jak dmso, ale szczerze mówiąc nie wiem czy drugi raz bym się podjął. Zdejmowanie miski, zakładanie i potem ten cały smród z DMSO. Na pewno nie robiłbym nigdy więcej w okresie zimowym.
Najniżej oceniam działanie LM, Tec, największy efekt wizualny, tj. Brudny filtr oleju w świeżo zalanym silniku Bg109. Te wcześniejsze to raczej rozrzedzaja olej I nic poza tym.
Użycie DMSO do uwolnienia pierścieni tlokowoych to był trochę eksperyment. Próżno szukać jakichkolwiek informacji w polskim czy anglojęzycznym internecie, jedynie cyrylica i Google translate. Pocieszające jest to, że jest to jakaś forma ratunku dla silnika. Nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika, jedyną zmianą jest brak konieczności dolewania oleju pomiędzy wymianami.
Last edited: