• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Ja niestety mam przykre doświadczenia z Oilem/Oilsyn . Tak jak stosowałem poprzednio nie było problemów tak ostatnie dwa płukacze skutecznie przekreśliły u mnie ten produkt, zaufanie niestety spadło do poziomu zera . Na ile to wypadek przy pracy to nikt nie wie ale stało sie ;)
 
Jeśli mają działać kompleksowo na przyczyny spalania oleju to nie.
Działanie zależy także od czasu stosowania. Szybka Power Flush podczas 10-15 minut na wolnych rpm nie zmienia nic ale przy 1h jazdy już pewien efekt rewitalizacji można zauważyć.
 
Estry chyba mają pozytywne działanie dla uszczelnień. Rewitalizują gumę i sylikon
 
Estry chyba mają pozytywne działanie dla uszczelnień. Rewitalizują gumę i sylikon
Niestety u mnie zadziała na zasadzie rozpuszczenia tygodniowego silikonu i przypocenia się miski olejowej 😄

Ale jak wspomniałem, mógł to być wypadek przy pracy ;)
Może Dirko nie jest kompatybilne z płukaczami 😄

A zawsze trzymana zawsze na takiej samej zasadzie 15 min wolne obroty, krótka przejażdżka z 20 minut do 3 k obrotów max . Reszta czasu na obrotach jałowych z podbijaniem obrotów dla lepszej cyrkulacji oliwy ;)
 
Last edited:
Zależy od dawki i czasu stosowania, tak samo jest z węglowodorami aromatycznymi obecnymi w większości płukanek, ksylenem, toluenem itp

Paliwo stanowi spore zagrożenie dla uszczelnień a regularnie mamy go nawet po kilka % nawet przez cały okres wymiany oleju...
 
tak jak piszesz dawki i czas mają tutaj znaczenie, dlatego producenci piszą jak stosować daną płukankę i tego bym się trzymał. My jako zwykli użytkownicy nie wiemy co jest w danej płukance i w jakich ilościach, a pisanie że np. Ja trzymałem płukankę godzine i nic nie cieknie, nie znaczy że jak ktoś inny bedzie tyle trzymał to też nic nie puści.
Mnie zastanawia ta płukanka LL ona jest w oleju często cały interwał.
Generalnie są przecież oleje z estrami i uszczelniacze po 10000km nie puszczają
 
tak jak piszesz dawki i czas mają tutaj znaczenie, dlatego producenci piszą jak stosować daną płukankę i tego bym się trzymał. My jako zwykli użytkownicy nie wiemy co jest w danej płukance i w jakich ilościach, a pisanie że np. Ja trzymałem płukankę godzine i nic nie cieknie, nie znaczy że jak ktoś inny bedzie tyle trzymał to też nic nie puści.
Mnie zastanawia ta płukanka LL ona jest w oleju często cały interwał.
Generalnie są przecież oleje z estrami i uszczelniacze po 10000km nie puszczają
Jak pisałem, różne są estry... ten z LL może jeździć cały rok, poza tym dawka płukanki to około 5% a w niej są też inne składniki a oleje z estrami mają i po 15% i nic nie cieknie po całym roku a wręcz przeciwnie bywa że uszczelniacze doszczelniają lepiej

Cenna uwaga jest w ww tabelce przy Viton nt braku zgodności z:

KETONY, ESTRY I ETERY MAŁOCZĄSTECZKOWE

Rozmiar cząsteczki jest istotny - jej masa molowa i podany przykład octan etylu ma masę <100 g/mol a dokładnie 88,11 g/mol a przykładowo DMSO ma masę nawet 78,13 g/mol i dlatego łatwo przenika skórę nawet.

Archoil ani Oilsyn nie zawierają tak niebezpiecznych składników o tak małych cząsteczkach <100 g/mol
 
Last edited:
W przypadku 9929 Mannol napisał,że dodatek poprawia/odświeża uszczelnienia silnika.
 
Nie twierdzę że estry rozpuszcza uszczelnienia, bo renomowani producenci nie pozwolili by sobie na wprowadzenie takiego dodatku czy oleju, problem może się pojawić jeśli producent pisze na płukance płukać przez 15min a ktoś płucze godzinę. Dodatki w takiej płukance mogą zmiękczać uszczelnienia i o ile w 15letnim aucie nic się nie stanie bo uszczelnienia są już twarde to w nowym faktycznie może je zmiękczyć za bardzo.
Co do dodatków i płukanek ll zapewne jest tak jak pisze @wlyszkow producenci wiedzą co robią i odpowiednio dobierają chemię tak aby nie zaszkodziła na cały interwał.
Co do mannola to po prostu lekko zmiękcza stare uszczelnienia i te odzyskują elastyczność.
 
Nowego silnika nie ma sensu płukać godzinami chociaż mój miał może dwa lata i ok 20kkm kiedy dostał na test Power Flush na prawie godzinę jazdy, potem stał przed ASO w kolejce do przeglądu i suchy.
Serio bardziej się benzyny obawiam w oleju niż estrów.
 
@Kuba ja stosowałem Oilsyn, mając dwie puszki, dwukrotnie zastosowałem pod rząd z nowym olejem (dla przypomnienia Rowe 0W40, który również ma dodatek klasycznego POE), łącznie 2 godziny, obroty w trakcie były podwyższone do ca. 2k RPM. Mija rok od tego zabiegu, silnik suchy. Estry muszą być odpowiednio dobrane, musi również być zgodność/kompatybilność z elastomerami etc. zachowana.

Estry nie zmiękczają, lecz w zależności od NPI powodują pęcznienie elastomerów.
 
Stosowałem wiele lat ale nie do 'celów specjalnych' a raczej jako pomoc do spuszczenia oleju. Spora butla, niskiej lepkości olej naftenowy zmieszany z mineralnym
 
@poziom1989 i @wlyszkow dzięki za objaśnienie co do estrów w płukankach. Reasumując jeśli są one dobrze dobrane to są bezpieczne.
Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia czy jest sens stosowania płukanek opartych o naftę w dieslach które podlewają olej paliwem np. mazda 6? przecież olej w tych samochodach jest już zmieszany z ropą i też łatwo zlatuje. ( według tego co się dowiedziałem na forum, te płukanki pozwalają rozrzedzić olej i ułatwiają jego usunięcie z układu lecz właściwości myjące mają słabe). Dodam że jakiś czas temu regulowałem zawory w mazdzie 6 2.0 diesel i pod czapką czysto lecz olej zawsze czarny.
 
Back
Top