Dziś poplukałem troszkę dokładniej moje 1.9TDI-PD bo wjeżdża Ceratec.
Mam dwie foty
Manewry wyglądały tak:
1. Zlewamy Millers EE Longlife o przebiegu 10 000km
2. Wlewamy resztki moich świeżych olejów, które miałem w garażu: 1,5 litra Eurol Fluence, 1litr K2, 1 litr Specol 505.01
3. Wlatuje nowy filtr oleju i ta mieszanina krąży w silniku przez 20 minut i zlewam.
4. Wlewam świeży Specol 505.01 i 200ml Estrowej Oilem na 20 minut i zlewam.
5. Otwieram silnik, żeby odessać olej z płukanką z każdego przedziału bo chcę się tego dokładnie pozbyć. Po pobraniu próbki przelewam cały silnik czystym olejem, żeby dołem zleciały resztki brudnego oleju
6. Wlewam Eurol Turbo Di z Ceratecem i zamykam temat dodatków do silnika na najbliższe lata.
Pomiędzy etapami odsysałem olej z kilku ważnych punktów gdzie on zostaje i nie zleci sam.
I takie tam foteczki mam. Porobiłem więcej ale nie ma sensu pokazywać bo nic ciekawego nie ma. Dwie wystarczą.
Po lewej jest Millers 10 000
W środku jest mieszanina czystych olejów 505.01, która krążyła w silniku 20 minut po zlaniu Millersa i zabrała ze sobą jego brud.
Po prawej jest świeży Specol z Oilem 200ml krążący w silniku 20 minut który był ostatnim etapem płukania.
Płukanie nie usunęło brzydkiego osadu w jednym przedziale silnika. Dla porównania foto czystego fragmentu.
Filtr oleju po dwóch przejazdach
Oba zrzuty olejów z płukania odbiera znajomy i wlecą do jego gruzika.
View attachment 9685
Jutro biorę się za skrzynię biegów.