• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Jeśli ma ponad 5% ON to lepkość jest niska i spłynie łatwo rozgrzany olej ale w starym oleju użytkowanym LL dyspergatory sadzy juz słabo działają i sama niska lepkość może nie pomóc wypłukać sadzy a tym bardziej nagaru z zakamarków. Nowe dyspergatory z płukanki utrzymują sadzę i inne zanieczyszczenia w zawiesinie a do tego tworzą polarną powłokę do której wolniej przylega nowy brud/sadza, podobnie działają estry
 
Dziś poplukałem troszkę dokładniej moje 1.9TDI-PD bo wjeżdża Ceratec.
Mam dwie foty

Manewry wyglądały tak:

1. Zlewamy Millers EE Longlife o przebiegu 10 000km
2. Wlewamy resztki moich świeżych olejów, które miałem w garażu: 1,5 litra Eurol Fluence, 1litr K2, 1 litr Specol 505.01
3. Wlatuje nowy filtr oleju i ta mieszanina krąży w silniku przez 20 minut i zlewam.
4. Wlewam świeży Specol 505.01 i 200ml Estrowej Oilem na 20 minut i zlewam.
5. Otwieram silnik, żeby odessać olej z płukanką z każdego przedziału bo chcę się tego dokładnie pozbyć. Po pobraniu próbki przelewam cały silnik czystym olejem, żeby dołem zleciały resztki brudnego oleju
6. Wlewam Eurol Turbo Di z Ceratecem i zamykam temat dodatków do silnika na najbliższe lata.



Pomiędzy etapami odsysałem olej z kilku ważnych punktów gdzie on zostaje i nie zleci sam.



I takie tam foteczki mam. Porobiłem więcej ale nie ma sensu pokazywać bo nic ciekawego nie ma. Dwie wystarczą.

Po lewej jest Millers 10 000
W środku jest mieszanina czystych olejów 505.01, która krążyła w silniku 20 minut po zlaniu Millersa i zabrała ze sobą jego brud.
Po prawej jest świeży Specol z Oilem 200ml krążący w silniku 20 minut który był ostatnim etapem płukania.

PŁUKANIE SILNIKA 12.2021 1.jpg

PŁUKANIE SILNIKA 12.2021 2.jpg



Płukanie nie usunęło brzydkiego osadu w jednym przedziale silnika. Dla porównania foto czystego fragmentu.
20211211_191047.jpg

20211211_191120.jpg


Filtr oleju po dwóch przejazdach
20211211_184206.jpg




Oba zrzuty olejów z płukania odbiera znajomy i wlecą do jego gruzika.

View attachment 9685


Jutro biorę się za skrzynię biegów.
 
Last edited:
To normalne ze puszka z ar2820 rdzewieje? Kupiłem jakiś czas temu (ok. 8msc) na zapas i wczoraj zauważyłem ze puszka jest pordzewiała i wyglada jakby ubyło trochę.
IMG_0995.jpg

IMG_0996.jpg



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Jaką płukankę polecacie do skrzyni automatycznej? Klasyczny automat sterowany hydraulicznie (amerykan) z 1996.
 
To normalne ze puszka z ar2820 rdzewieje? Kupiłem jakiś czas temu (ok. 8msc) na zapas i wczoraj zauważyłem ze puszka jest pordzewiała i wyglada jakby ubyło trochę. View attachment 9694
View attachment 9695


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie, nie jest to normalne. Kwestia zalania czymś itp. W magazynie w kartonach ani jednego takiego przypadku nie widziałem
 
Witam! Będę wymieniać olej w 2.0TDi (wchodzi 3,7l oleju) i chcę dodać ,,Oilsyn ReleaseTech Power Cleaner". Ile preparatu zastosować? W specyfikacji jest, że starcza na 4-10litrów oleju, nie widzę proporcji. Czy wlać całą puszkę czy pół i drugie pół na następny interwał?
 
To ja mogę powiedzieć, że u mnie też stoi z rok czasu na gołym betonie parę tego typu puszek, od AR też i nic się nie dzieje.
 
Nie
Ja mam zużytą puszkę położoną w stercie zaolejonych szmat które kiedyś muszę wywieźć do PSZOK i leży na dworze od roku.
Deszcze, śniegi przeżyła i ani śladu korozji
Nie, nie jest to normalne. Kwestia zalania czymś itp. W magazynie w kartonach ani jednego takiego przypadku nie widziałem
Niczym nie była zalana, ot stoi wysoko na regale w suchym przydomowym garażu jakieś 8 msc w tym samym miejscu.
Kiedyś pytałem czy to normalne że ta płukanka śmierdzi w zamkniętej puszcze i dostałem odpowiedź ,że tak. A wychodzi na to że najwidoczniej jest jakaś mikro nieszczelność, skoro żre puszkę i dalej jest wyczuwalny zapach i ilościowo jest jakby jej mniej...
 
wychodzi na to że najwidoczniej jest jakaś mikro nieszczelność, skoro żre puszkę i dalej jest wyczuwalny zapach i ilościowo jest jakby jej mniej...
Mam też puszkę pełna akurat Oilem Flush.
Też stoi z rok w domu.
Jak się odkręci korek to owszem czuć.
I nic jej nie jest, mimo że ma zawartość, to jej nie zżarło.
 
Silny zapach towarzyszył pierwszej wersji po przejściu na puszki z plastikowych butelek (jeszcze przed wersją na estrach) ale miałem ich sporo, prawie na dwa lata zapasu i takich sztuk nie kojarzę, dlatego wg mnie coś musiało się z nią stać niedobrego, może nie u Ciebie ale wcześniej.
 
Last edited:
Też nie ma problemu.
Ja użyłem całą, nie było problemu.
 
Idąc tym krokiem to ten co ma 8litrow oleju to powinien kupić 2 puszki. Piszecie wszyscy że to rewelacja płukanka (w co nie wątpię) a trzeba jej dawać dwa razy tyle co producent zaleca. Ja osobiście wolałbym dać pół puszki, a na następną wymianę resztę.
 
Jaką płukankę polecacie do skrzyni automatycznej?
Są dedykowane płukanki do ATF
m.in Wynn's i Protec je robią
LM pewnie też
Ale wówczas musisz dynamiczną wymianę zrobić, żeby usunąć tą płukankę z układu.
A nie wiem czy chcesz to robić.

Wynn's używał gość z filmiku który tu zaraz podlinkuję płukając skrzynię w Volvo AW55-51SN i był zadowolony.
 
Back
Top