• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Dzięki panowie! A jak z tym Oilem? Jak go zastosować? Ile km? Ile czasu włączony silnik?
 
No właśnie panowie o tym samym i ja słyszałem, dlatego takie moje zapytanie czy nie warto na ostro przepłukać silnik z syfu?
No warto ,jeśli silnik dziewica co do czyszczenia chemią ,a nuż okaże się że to pomoże . Czy to że masz modzony silnik ,może mieć znaczenie to nie wypowiem się . To taki wstęp i sprawdzian przed decyzją remontu by był . Oddać do warsztatu jest łatwo ,rozbebeszyć też będzie im łatwo ,ale koszty tego do chemii + czas na nią są zupełnie inne . Tylko trzeba wypróbować kolejno środki mocami ,jak zaczniesz od niby najlepszego to może dziewicy nie dać rady w standardowym czasie . Uważam że powinno się moce powiększać stopniami , jak na siłowni nie od razu 150kg na klatę . Jak nigdy nic nie było to czas operacji może być wydłużony .
 
Lubię takie podejście, a więc jakie propozycje od czego zacząć na czym skończyć ?
 
uszczelniacze rewitalizowal ładnie archoil 2300
Ja u siebie widzę na zewnętrznych częściach uszczelnień i śrubach mocujących kolektor ,że AR2300 rzeczywiście rewitalizuje .

Przynajmniej ja uznałem za stosowne w tym samym czasie czyścić
silnik przy wymianie oleju , w trakcie interwału/jazdy ale także układ paliwowy , czyli takie wsparcie czyszczenia od góry tłoków i pierścieni . Podejście stopniowe mocowo z olejem nie drogim w dziewicy wskazane , co wymiana oleju wyleci część brudu i depozytów a nie wszystko na raz . No i zaopatrz się w ileś filtrów oleju , bo w trakcie jednej operacji/środka może okazać się za konieczne wymienić filtr na nowy . Wiem to z własnego doświadczenia , nawet bocznikowym nie leci olej 1:1 tylko jakaś część ,ale z czasem cały olej przez niego przeleci jednak .

Chyba musisz założyć swój wątek ,żeby był opis sytuacji szerszy i wtedy koledzy z większą wiedzą będą doradzać . Tylko opis zmajstruj fest , nie tam jakieś ble ble .

No i jeszcze poczytać wątki o takich silnikach ,gdzie porady już poleciały ,też warta lektura .
 
Last edited by a moderator:
Mam już swój wątek w doborze olejów.
jesli nie masz opcji na to, żeby AR2300 sobie przez cały interwał pracował w temperaturze roboczej to odpuść temat. Sam zużyłem 2 butelki i z perspektywy czasu muszę sobie z czystym sumieniem odpowiedzieć, że przez te 18-20tys km 2300 popracował skutecznie na przestrzeni może łącznie 1000km.. dlatego jeśli nie masz możliwości robienia tras wybierz Oilem ;)
A może tak jak zaproponował kolega skiper? Po kolei? Tylko jaką kolejność i jakiej techniki użyć? Na całe szczęście mam mała miskę i 4l starczą z zapasem, jak kupie 8 litrów taniego 5w40 i ze 3 filtry, Oila, AR2300 i AR2820 czy coś jeszcze?
Mam plan dać do analizy jeszcze olej teraz po tych 9 tysiącach na ceramizerze i valvo 5w50VR1
Post automatically merged:

No i jeszcze poczytać wątki o takich silnikach ,gdzie porady już poleciały ,też warta lektura .
Już czytałem, jest tylko jeden wątek o moim silniku :)

Wątek założyć w dziale płukanki?

BTW

Także układ paliwowy? Tzn jakim sposobem?
 
jak kupie 8 litrów taniego 5w40 i ze 3 filtry, Oila, AR2300 i AR2820 czy coś jeszcze?
Ja mam w szafie 9L 5W40 ,4 filtry , Ar2820 x 3 , AR6900 x1 ,AR6400 X2 ,AR9200V2 i to wszystko poza olejem/olejami docelowymi :p
Co do AR2300 potrzebuje temp. roboczej oleju i jakichś tras , zimą będzie z tym gorzej ,ale ostatnio zim brak .

Masz wątek ,OK czytaj i tam pytaj ,będziesz miał wszystko w jednym miejscu . Ale sam też musisz pomyśleć , co do AR-ów sił to kolega włyszkow ma dużą wiedzę .

Czy tu też wątek nie wiem , tu raczej dopytania . Jeśli porady otrzymałeś w silnikach , to dalej musisz poczytać w wątkach płukanek ,no i tych środków do oleju i paliwa . Bo koledzy nie opiszą ci wszystkiego o danym środku w poradach silnika , tego nie zastąpi przeczytanie całego wątku o danym specyfiku ,manuala też .
 
Chciałbym wrócić do DMSO, bo niestety po trzeciej płuklance uczciwe muszę powiedzieć, że poprawa jest żadna, albo mininalna. Wiedzieliście, że DMSO jest składnikiem wielu płukanek o ile nie większości? Czy ktoś poza rosjanami robił ktoś z was płukankę własnie tym preparatem? Z tego co czytalem robią to dość intensywnie zalewając między innymi 25% więcej oleju do silnika, odłączając odpowietrzenie skrzyni korbowej, osując olej o większej gęstości na czas płukanki i kilka innych patentów.
 
Podaj jakieś linki, chętnie bym poczytał o jakichś ciekawych doświadczeniach, bo tu w kółko to samo.
 
Chciałbym wrócić do DMSO, bo niestety po trzeciej płuklance uczciwe muszę powiedzieć, że poprawa jest żadna, albo mininalna. Wiedzieliście, że DMSO jest składnikiem wielu płukanek o ile nie większości? Czy ktoś poza rosjanami robił ktoś z was płukankę własnie tym preparatem? Z tego co czytalem robią to dość intensywnie zalewając między innymi 25% więcej oleju do silnika, odłączając odpowietrzenie skrzyni korbowej, osując olej o większej gęstości na czas płukanki i kilka innych patentów.
W których płukankach jest DMSO?
 
@wlyszkow z tego co czytałem Engine Flush - Płukacz silnika. nie pytaj gdzie to kupić, znalazłem tylko kartę charakterystyki produktu,
STP Engine Flush, MOL Engine Flushing OIl, Wynn's Engine Flush, Eurol Engine Flush. Generalnie jak połączysz hasło DMSO z engine flush to wyskakują te i pewnie inne.

Odnośnie linków to między innymi tutaj płucze silnik hondy. https://www.drive2.com/l/544133187375204216/ Włączyć tłumkaczenie i można bez problemu zrozumieć. Podczas płukanki z obrotami też się za bardzo nie cackają tylko kręcą do 3-4 tys. obrotów.


Została mi jeszcze jedna płukanka Moly, a potem chyba wejdzie DMSO...
 
Last edited:
5L Oilem z kranem kosztuje 649zł więc 32,45zł na płukanie.

Dziękuję @wlyszkow, bo Twój post nakierował mnie na Oilem za rozsądne pieniądze 👍
(Do tej pory kupowałem za 69zł/250ml).
Dzisiaj Kurier dostarczył mi banieczkę 🤗
 

Attachments

  • IMG_20201013_180241.jpg
    IMG_20201013_180241.jpg
    5 MB · Odwiedzin: 220
Masz na myśli takie wpisy w msds różnych produktów zawierających składniki pochodzenia z obróbki ropy naftowej?

Dimetylosulfooksyd (DMSO) <3%
 
To absolutnie nie dotyczy składu ani nie oznacza, że dany produkt zawiera DMSO.

DMSO i test ekstrakcji IP346 jest używany do oznaczenia czy dany produkt pochodzenia z ropy naftowej jest rakotwórczy czy nie. Jeśli jest wpis DMSO < 3% to oznacza że dany produkt np olej mineralny nie jest uznawany za rakotwórczy.
DMSO jest tylko rozpuszczalnikiem wybranym do tego testowania IP346, do rozpuszczania PAC czyli właśnie rakotwórczych policyklicznych związków aromatycznych.
 
@wlyszkow byl szybszy, dokladnie! Czy olej mineralny byl odpowiednio rafinowany. Jako ciekawostke dodam, ze chodzi o raka skory.

To kolejny przyklad, ze SDS sa dla nas malo istotne.
 
@wlyszkow ok, czyli jednak nie mają DMSO, dzięki za sprostowanie. Co jednak nie zmienia tego, że ruscy płuczą właśnie tym i mają dość spektakularne efekty.

To jeszcze wracając do płukanek czy ktoś wie czemu nigdzie online nie można w Polsce kupić BG 109?
 
@arthi taka polityka firmy, że tylko serwisy mają to dostępne. W Czechach można zakupić.
 
Back
Top