• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
No jest zabawa z DMSO ale efekty jak widać daje. Lepiej zrobic póki oleje tanie i bez kaucji. Przewodniki i instrukcje są dostepne.

Pozdrawiam,
 
Brutalnych rozpuszczalników jest więcej i wiele potrafią tylko czy aż tak silna chemia jest konieczna do silnika?
Ryzyko spore dla silnika jak i dla serwisanta.
Olej silnikowy niszczy kompletnie już w niewielkiej dawce i po tym myciu jeszcze trzeba wypłukać dokładnie silnik z DMSO czystym olejem.
 
@wlyszkow Bierze mi 0,2-0,4/1000 o ile jeżdżę do 140, przy czym przy 150-180 mam wrażenie, żerobi wir w misce olejowej i raczej unikam tych prędkości, bo wiem, że wtedy muszę wcześniej zajrzeć pod maskę. Od min do max mieści się 1,5L więc po 3-4 tys. km od serwisu ,olejowego robię dolewkę, przy czym przy serwisie wlewam 4L zamiast 4,2L do max. Chciałbym to wyeliminować, wiem prawie na pewno, że zapieczone są pierścienie na 1 tłoku, bo użyłem raz xado anty koks i praktycznie tylko z tego cylindra po zakręceniu silnikiem, wypluło nagar. Ostatnie 3 wymiany poprzedzone były płukankami, raz tec 2000, dwa razy Lm2662 i specjalnie poprawy nie widać, więc szukam czegoś mocniejszego. Interwały wymian skróciłem do 5-7 tys. km. Leje 5W30, raz wlałem 0w40.
 
Chciałbym wrócić do DMSO, bo niestety po trzeciej płuklance uczciwe muszę powiedzieć, że poprawa jest żadna, albo mininalna.
@arthi powinieneś się rozpisać trochę. Słowo "wrócić" oznacza że już stosowałeś DMSO ?
A pod spodem dopiero się o DMSO stosowanie pytasz , to jak jest ?
Jakie płukanki stosowałeś (firma/postojowa/do jazdy) ,no i jak stosowałeś ?

Aby więcej wiedzieć i widzieć to pierwsze zdanie jest niestety za krótkie .
 
Jak wiesz że zapieczone pierścienie to odkręć świece wlej trochę nafty na noc, wymień olej i to powinno coś dać.
 
@Skiper, skrót myślowy " wrócić do tematu DMSO" bo wcześniej pisał ktoś o tym i temat trochę umarł. Powyżej twojej odpowiedzi opisałem mniej więcej co zrobiłem do tej pory. Czas płukanki to zawsze 40-50 minut, na wolnych obrotach, jedynie ostatnia była również w czasie spokojnej jazdy obroty do 2 tys.
@Saico tak czytałem, chociaż trudno mi czas uwierzyć, by to dało jakiś efekt. Widziałem kilka nagrań jak nafta działa na nagar i efekt był żaden.
 
Widziałem kilka nagrań jak nafta działa na nagar i efekt był żaden.
Powiem tak, w 1 sobotę października robiłem taką kurację (nafta na tłoki),
Na tą chwilę mogę powiedzieć że hydrauliczne popychacze znacznie ucichły, co będzie dalej to się okaże :)
 
Nafte lałeś do cylindrów czy do oleju
 
No niby tak ale:



Od nafty na tłokach?
Za skrótowo napisałem, rozwinięcie tutaj:
 
Ostatnie 3 wymiany poprzedzone były płukankami, raz tec 2000, dwa razy Lm2662 i specjalnie poprawy nie widać, więc szukam czegoś mocniejszego. Interwały wymian skróciłem do 5-7 tys. km. Leje 5W30, raz wlałem 0w40.
Czyli płukanki do jazdy w oleju nie było ,same postojowe trzymane dłużej niż manual mówi .
Może takie trzeba zastosować na obecny interwały .
 
@Skiper, tak dłużej, żeby był lepszy efekt, przy BG zalecany czas pracy wynosi jak się nie mylę 30- 40 minut i zwiększenie obrotów, a jest to jedna z mocniejszych. Zamierzam najpierw kupić BG109, przeglądałem pobieżnie rosyjską grupę drive2 i często polecany był ten preparat, taki stopień przed DMSO. Niestety w Polsce nie da się kupić bez usługi mycia silnika, kontaktowałem się z przedstawicielem BG w tej sprawie zostają tylko Czechy.
 
Ja myślałem o AR2300 na te 5-7tyś lub tym co ma ten specyfik zastąpić . Co do BG to jak pamiętam kolega krawiec.dy to sobie jakoś załatwiał . Tak o BG ktoś pisał ,że tylko po firmach to można znaleźć .
 
Niedawno Castrol wydał swoją płukankę do silnika.
Ktoś już stosował jakieś opinie ja właśnie zakupiłem ja w jednym sklepie i jak użyje przy wymianie to chętnie podzielę się opinią.
Z opisu wynika że można ją pozostawić w silniku tylko 10 min domyślam się że jest to dość agresywna płukanka .
 
Last edited:
To Damian Śmigielski (warsztat castrol) będzie teraz musiał przełknąć "żabę" gdyż głosił, że płukanki są nie potrzebne, a pozostałości w świeżym oleju nawet szkodliwe.
 
Żeby nie było, że tu jakiś handel uprawiam, napiszę co wiem. Kontaktowałem się z przedstawicielem w Czechach i on polecił mi między innymi https://www.autodily-pema.cz/. Włączyć google translate i działa, jak jakieś pytania to bez problemu po angielsku, niestety nie wysyłają do Polski. Niestety sklepy które wysyłają mają jakieś absurdalne koszty wysyłki. Najbliżej mają sklep w Ostravě-Vítkovicích, Šalounova 500/35, 703 00. Aktualna cena to 266Kc czyli jakieś 45zł.

Właśnie potwierdzili odbiór mojego zamówienia, ale mam tylko 2 bg109 i 2 bg 109 dla hybryd ten drugi preparat jest nieznacznie droższy. Z teg zamówienia mogę odstąpić 1 zwykłe BG za 68zł i 1 dla hybryd za 73zł dla hybryd z przesyłką do paczkomatu. 10zł dla mnie na paliwo, 12-13zł przesyłka. Jak komuś pasuje to dopóki nie mam wiadomości na priv te dwie puszki będą wolne.

Aktualizacja: już został tylko BG109 Hybrid

Uwaga jednen z kolegów napisał, że podobno wysyłają też paczki do Polski, spróbuję się dowiedzieć jakie mają ceny i dam znać.
 
Last edited:
Mała aktualizacja jednak ta strona którą podałem nie wysyła do Polski, ale ta podono i mówią po polsku https://www.autodilyjimo.cz/ nie sprawdzałem to jest wiadomość od kolegi z forum. W razie czego mam 2 opakowania BG109, ten 109 dla hybrid nieaktualny, na miejscu zmieniłem zamówienie, warunki jak wyżej czyli 68zł za puszkę z przesyłką do paczkomatu.
 
Witam. Chcę zakupić jakąś płukankę do jazdy tylko nie wiem czy nie jest za późno i ma to sens. Najbliższą wymianę oleju będę miał w marcu i przypuszczam, że do tej pory zrobię jakieś 4-5 tys km. Żadnej plukanki jeszcze nie robiłem i poprzedni właściciel chyba też bardzo dawno nie robił o ile wogle ja robił. Olej po wymianie w tym roku w marcu szybko ciemniał i teraz po przebiegu około 4 tys km jest naprawdę ciemny. Czy w mojej sytuacji jest sens teraz dać jakiś płukacz? Przy najbliższej wymianie myślę dodatkowo dodać płukankę postojową. Co doradzicie? 😊 Zdjęcia ukazują jak obecnie wygląda olej czyli jakieś 4,5 tys km. Olej pmo extreme 5w40. Silnik 2.0T w saabie 9-3. Aktualnie moc nieco podniesiona na 253KM. Pozdrawiam.
IMG_20201020_155440.jpg
IMG_20201020_155506.jpg
 
Back
Top