• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@Karopir tylko nie pomyl jednej Oilem z drugą , bo wygląd identyczny puszek .;)
Postojową nikt raczej nie dzieli , wlewa się całą , twoja sprawa czy zrobisz to na postoju , czy polatasz z tym .
Co do długodystansowej tak pisze na puszce , ale tu wcześniej było info 1500-2000km . Więc nie wiem dopytać musisz . Ja przewidziałem trzymać to do 2000km .
 

Attachments

  • Opera Zrzut ekranu_2020-12-23_223340_sklep.archoil.pl.png
    Opera Zrzut ekranu_2020-12-23_223340_sklep.archoil.pl.png
    111,3 KB · Odwiedzin: 193
@Skiper dzięki za ostrzeżenie, ale ja zawsze czytam wszystko 7 razy przed użyciem.
Co do touringa to nie zaszalejemy z tą płukanką, bo chciałbym ją zalać przed następną wymianą oleju, a ta wymiana wypada za jakieś 800 km. Jednakże z powodu, że touring od ostatniej wymiany był użytkowany bardzo łaskawie, większość w trasie i mało w mieście to zastanawiam się czy nie przedłużyć wyjątkowo tego interwału do 7500 km.
 
Patrząc na obydwie puszki bez wczytywania się w opisy , jest tylko jedna różnica Flush / Cliner . Wielkość ta sama /kolory też i znaczki o działaniu na tyle też takie same .
Ja ostatnio myślałem ,że zamiast 2820 wlałem 9200V2 , ale okazało się że jednak nie straciłem kasy :p.
 
Mam pytanie - jaki wpływ nowy Oilem Power Cleaner LL będzie miało na dodany wcześniej do oleju AR9200 V2.
Czy AR9200 nie będzie tracił stopniowo swoich właściwości w silniku..?
 
Będzie stopniowo zmywał 9200. Jeśli ma być użyty w oleju z 9200 to na ostatnie 2000km tylko
 
Dzięki.., rozumiem że w przpadku 9100 i OFM będzie podobnie..?
A czy jego użycie (resztki..) nie będzie powodowało problemów z ponownym użyciem 9200 lub OFM po wymianie oleju na nowy..?
 
Last edited:
Rozpuszcza wszystko ale kiedy spłynie z miski to nowe dodatki będą miały tylko łatwiej
 
@Karopir i jak, wybrałeś płukankę która będziesz stosowal przy wymianie oleju? Mówię oczywiście o chwilowej, bo widzę że długodystansowa będziesz uzywal. Ja zamówiłem już 2x Oilem RT Power Flush więc ja przetestuję i opiszę na forum czy coś ciekawego dostrzeżę w zlewanym oleju i filtrze oleju. Jeżeli dalej się wahasz to może przetestuj inna np. Bg109 to na forum będą 2 środki zrecenzowane a nie jeden 😉
 
U mnie jest tak zapuszczony silnik ,że bym musiał chyba zalać silnik samą płukanką , 2 tys na samym shellu i już olej zasyfiony , a jestem po płukaniu 2820 ar 2300 oilem oraz xado vital flush 200km . Chociaż jak na solo olej fajnie czyści.
 
@rychu147 to w takim razie może opiszesz swoje spostrzeżenia odnośnie płukanka tymi środkami? Myślę że dodatkowa opinia zawsze się przyda, a mało jest kompleksowych i szczegółowych
 
Jak wymieniasz sam (albo masz mechanika który się sam pobawi) to spróbuj oleju płuczącego. Polecę też płukankę Yacco w pełnym cyklu (więc z podwójną wymianą) jeżeli ci się chce i masz możliwości/kasę żeby się tak bawić.
 
@rychu147 to w takim razie może opiszesz swoje spostrzeżenia odnośnie płukanka tymi środkami? Myślę że dodatkowa opinia zawsze się przyda, a mało jest kompleksowych i szczegółowych
Czy coś zauważyłem raczej nie , możliwe że mniejsze ubytki oleju.
A ten yacco to ma być olej płuczący ?
 
Polecę też płukankę Yacco w pełnym cyklu
Dzisiaj sprawdziłem różnicę poziomu oleju w dwóch opcjach , 10min po zgaszeniu i jak silnik ,skrzynia zimny .
Kiedyś sprawdzałem jak był sam olej , teraz olej i Oilem Cliner . Wychodzi mi jakby spadek poziomu ciepły/zimny olej , teraz się prawie podwajał , konkretnie 3/4 dawnego spadku na + .Ogólne miejsce poziomu jest tu nie istotne , liczy się sama różnica .Może to placebo ,ale tak mi wychodzi . Czyżby ta Oilem tak działała ?
 
Last edited by a moderator:
@Karopir i jak, wybrałeś płukankę która będziesz stosowal przy wymianie oleju? Mówię oczywiście o chwilowej, bo widzę że długodystansowa będziesz uzywal. Ja zamówiłem już 2x Oilem RT Power Flush więc ja przetestuję i opiszę na forum czy coś ciekawego dostrzeżę w zlewanym oleju i filtrze oleju. Jeżeli dalej się wahasz to może przetestuj inna np. Bg109 to na forum będą 2 środki zrecenzowane a nie jeden 😉
Będzie w kompakcie (tym aucie z bardzo brudnym silnikiem) płukanka oilem releasetech power flush(postojowa). Najwięcej ludzi było chyba za tą opcją. Mogę jeszcze zamówić coś innego, ale jak patrzyłem to BG109 trudno dostępne. Co do płukanki: Przejadę się na niej z 10 km. Nagram film co i jak. Uznałem, że warto sprawdzić czy te płukanki postojowe mają szansę coś wyczyścić czy nadają się tylko do spuszczenia resztek starego oleju. Zrobię zdjęcia z przed i po spod korka i spróbuję nagrać test elastyczności na drugim biegu. Takie amatorskie porównanie czy płukanie + nowy olej zmienia coś w osiągach. Mocy nie ma dużo, więc jak będzie jakaś różnica to powinna być bardziej widoczna. Mógłbym jeszcze wlać długodystansową, ale jak się zastanowiłem to jest to już trochę przerost formy nad treścią, jeżeli chodzi o ten pojazd. Płukankę LL zaleję do drugiego auta- touringa. Z compactem pewnie się rozstanę w przyszłym roku, a touring zostaje.
 
@Karopir rozumiem, no cóż będą 2 recenzje w takim razie 😀 ja zgodnie z radami @wlyszkow zalwje jedna puszkę - 30 min spokojnej jazdy, później doleje 2 i 30 min na wolnych mam nadzieję że się to uda zrobić. Zrobię test jednokroplowy po płukaniu i przed, zrobię zdjęcia filtra oleju również przed i po i zdjęcie z pod korka oleju - zobaczymy jakie będą efekty, a należy pamiętać również że mam 2300 zalany wraz z 2 puszkami Eurol TBN booster więc jeżeli nic się nie zmieni to ja odpuszczam płukanki długoterminowe i krótko, zostanę tylko przy tych z niższej półki, które rozrzedza olej przed wymiana, a dodam że robiłem test jednokroplowy już 2tys km przed wymiana oleju i olej jest czysty i sprawdzałem filtr oleju po 4tys km od zalania tych środków i również nic nie było w filtrze więc nie wróży to cudownych efektów
 
Mam 5,2 l oleju w silniku, jak zaleje całego oilem rtpf będzie ok ? Czy odmierzyć konkretną dawkę ?
 
Przepraszam, że wam tak ciągle mieszam. Właśnie przyszła do mnie płukanka Oilem ReleaseTech Power Cleaner i zastanawiam się czy lepiej ją zalać teraz, przedłużyć interwał i zlać ją za jakieś 1500 km czy po prostu wymienić olej (jak będę zmieniał markę oleju to zastosuję też jakąś tanią płukankę postojową) i do nowego oleju zalać tę płukankę długodystansową i normalnie przejechać cały interwał (w tym przypadku 6000 km). Co sądzicie?
 
Back
Top