• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Pan🤣 hahaha nie przesadzaj .
 
Skoro pytasz to się przejmujesz, chcesz zadbać. Z tego co Wyszkow pisze to Oliem nie zaszkodzi. Warto nawet zastosować jako placebo dla lepszego samopoczucia :)
To w takim razie może @wlyszkow podpowie na jaki interwał zastosować płukanke przy takim użytkowaniu.
A może w tym wypadku lepiej byłoby najpierw zrobić płukanke postojową, a dopiero po kolejnej zmianie oleju dolac Oilem?
 
Jeśli silnik jest zawalony do warto zacząć od szybkiej płukanki nawet na 1h na gorąco a potem Oilem Power Cleaner LL nawet na cały interwał jak 10kkm i powinno wystarczyć
 
Gdzie w tym całym zamęcie podziały się produkty Archoila? Pojawiła się szybka płukanka Oilema, nagle przestało się polecać AR2820, teraz mamy nowy produkt długodystansowy i słuch o AR2300 zaginął.
 
AR2300 nie będzie już oferowana w Europie. Nawet do celów przemysłowych trafia już nowa Oilem Power Cleaner.

AR2820 jak najbardziej zostaje, będzie rozwijana/ulepszana i jest to skuteczny a tańszy produkt od szybkiej estrowej płukanki Oilem Engine Flush, która jest unikalnym produktem premium wśród szybkich płukanek.
 
Ja 2820 już przyjąłem za pewnik w usuwaniu jak największej ilości starego oleju . Oilem postojowa to już bardziej specjalne zadania na oporny grunt . AR2300 kontra Oilem Cliner nie ma już racji bytu ,niestety .

W porównaniu 2820 i Oilem Flush po użyciu w jednym aucie , ilość wlanego oleju w obydwy przypadkach była taka sama (4.4L) , czyli o 200-350ml więcej wyleciało starego oleju , niż wymiana olej/olej . Gdzie manual głosi 4.5L z filtrem .
 
Tak z ciekawości, bo chyba oprócz Xado na rynku nie ma innych płukanek pozwalających na jazdę z nimi - jest sens zalać coś przed wyjazdem do ASO na wymianę (30 km mniej więcej) zakładając że w ASO samochod biorą od ręki na warsztat? Nie zależy mi aż tak na czyszczeniu, bo przy moich interwałach wymian pewnie nie za bardzo jest co czyścić, raczej na usunieciu maksimum starego oleju bo na pewno juz się tu i ówdzie zdołał pochować - wcześniej do silnika wchodziło równe 4,2 teraz zazwyczaj 4 litry i jest pod korek.
 
Spokojnie możesz zalać AR2820 albo Oilem Power Flush na taki dystans.
 
@jerseyAdmin przecież tu czytasz ,to wiesz że i na postojowych niektórzy dolatują do wymiany oleju . Osobiście za tym nie jestem , raz zalałem postojową w hali a teraz psioczą na czas i zalewam na parkingu warsztatowym , pod koniec czasu wjazd (200m) na kanał albo podnośnik . Możesz zawsze przed/pod samym ASO wlać , z życia to godzina otwarcia najlepsza , pewne od razu prac rozpoczęcie . Mechaniory się zdziwią jak im siknie , chlust nagły jest dobry, a czas odkapania też . W Toyocie filtr boczny i wkład ale od spodu , jak wymiana bez płukanki to leci ciurek , a jak było z 2820 to nagle fru i fi wiadra było małe . To o czym pisałem jest z przeciętnym czasem odkapania w warsztacie do którego latam . Jak sam bym u siebie robił ,to pod przód koła by kliny poszły, dla przechylenia przód/tył, bo w obydwu autach spusty od tyłu misek . A odkapanie to bym poszedł sobie zjeść śniadanie 🍔🥚. Więc coś tam więcej by jeszcze wyleciało.
 
Jakbym miał czas i miejsce to bym co którąś wymianę wlewał olej płuczący. Ale nie mam. Nie mam też czasu na zalewanie płukanki stojąc pod ASO bo umawiam się na rano, dojeżdżam, oddaję wóz, wyciągam lapka i idę pracować w poczekalni ASO. Potem odbieram, wracam do domu i pracują dalej. Stąd pomysł zalania czegoś na dojazd, a jakoś średnio jestem przekonany do zalewania typowych płukanek i jeżdżenia na nich :p

@wlyszkow - dzięki, pewnie przed następną wymianą tak zrobię.
 
Ok umawiasz się na rano , czas wlania to jakieś 5 min bez przesady , na zimno zalejesz pod domem . Nie rozumiem o jakie typowe chodzi , te najtańsze postojowe ,czy po prostu postojowe . Ja osobiście ,pojechał bym do ASO 20 min wcześniej ,zalał i niech chodzi/czeka na mechanika .
 
@jerseyAdmin wspominał, że zmienia olej coś okolo 7000 km. Przy jego interwałach płukanka jest niepotrzebna tym bardziej, że auto ma od nowości.
 
Nie zależy mi aż tak na czyszczeniu, bo przy moich interwałach wymian pewnie nie za bardzo jest co czyścić, raczej na usunieciu maksimum starego oleju bo na pewno juz się tu i ówdzie zdołał pochować - wcześniej do silnika wchodziło równe 4,2 teraz zazwyczaj 4 litry i jest pod korek.
Czytałeś ?
 
W ASO i tak nie będą czekać pół godziny aż olej zleci. Zazwyczaj byle szybciej zakręcają korek gdy tylko przestanie lać grubym strumieniem. A i mniej świeżego wleją jak mniej starego spuszczą a policzą za książkową ilość. Chyba że przywozi się własny olej. No i coraz częściej serwisy preferują odsysanie oleju gdy filtr jest umiejscowiony od góry na czym też oszczędzają dużo czasu gdy nie trzeba podnosić auta, ściągać osłon itd.

A co do AR2300 i Oilem Power Cleaner to ciekaw jestem jak stosować ten drugi w przypadku gdy silnik bierze olej a chcemy przejeździć cały interwał z płukanką.
AR2300 rozrabiało się proporcjonalnie z olejem i jeśli silnik wymagał dolewki to dolewało się już mixa oleju z płukanką.
A co w przypadku Oilema? Instrukcja mówi tylko że wystarcza na 3-10l oleju silnikowego.
No i kolejne pytanie czy będą jakieś opakowania nieco większe 500ml bądź 1l?
 
Last edited:
A co do AR2300 i Oilem Power Cleaner to ciekaw jestem jak stosować ten drugi w przypadku gdy silnik bierze olej a chcemy przejeździć cały interwał z płukanką.
AR 2300 już rozpoznałeś jak dolewać. A ta druga, jeśli starcza nawet na 10 litrów oleju, to wystarczy dolewać olej w razie konsumpcji.
 
Oilem ReleaseTech Power Cleaner LL należy dodać jednorazowo w całości.
 
@Raven masz rację ,w ASO nie czekają na odkapanie . To co pisałem było robione w zwykłym warsztacie i tam odczekania było niewiele ,dalej ja sam u siebie wymieniając poczekał bym już długo,co by mogło jeszcze dać 50-100ml starego oleju.

Jeśli jedziesz z własnym , to przynajmniej zobaczysz ile wlali/ile zostało . Tylko nie widząc ,to trzeba mieć zaufanie duże.
Co do Oilem Cliner ,inna zasada i jest gotowiec w puszce ,a skoro tak jest to w większych opakowaniach nie będzie. Bo mało jest takich co zalewają powyżej 10L oleju .

@JanB nie dzielisz Oilem na porcje , to działa jak w przypadku np. 2820 4-8L . Przecież 2820 nie dzielisz na ml ,tylko wlewasz całość . To jest tylko określenie litrów minimalnych i maxymalnych ,w jakich te środki będą działać poprawnie i jednakowo.

Może wam chodzi o dolewki , czyli całe Oilem wlane ,a olej ubywa . Można by sądzić ,jak pisze 3-10L ,że można dalej dolewać sam olej na dolewki , ale jeśli silnik przepala to i Oilem ilość w silniku spada . Nie wiem jak w takich przypadkach jest prawidłowo .
 
Last edited by a moderator:
Do kompakta zamawiam Oilem ReleaseTech Power Flush, a do touringa zamówię Oilem ReleaseTech Power Cleaner. Do kompakta zaleję najpierw połowę płukanki na ciepłym silniku, potem przejadę się 10 km, wleję do końca płukankę i zostawię na jakiś czas w odpalonym silniku. Do touringa zaleję tę płukankę długodystansową na jakieś 1000 km, a potem planuję wymianę pokrywy zaworów, więc zrobię fotkę przy okazji przed wymianą oleju. Do obu aut zostanie następnie zalany LOTOS SYNTHETIC PLUS 5W-40, no chyba, że zaproponujecie w podobnym budżecie coś ciekawszego w moich tematach doboru oleju. Postaram się zrobić film ukazujący różnicę przed i po, jeżeli chodzi o płukanie kompakta.
 
Dlaczego polowe plukanki? Efektywniej jak bedzie pelne stezenie. Nic sie nie stanie z silnikiem, jezeli to masz na mysli.
 
Pomyśl czy 1000km dla Oilem Cliner to nie będzie za mało . Na puszce to minimum ,a dalej pisze do końca interwału . Kolega Poziom wstawiał foty po 1800km . Czemu chcesz tylko na 1000km ?
 
Back
Top