• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@rob_roy ,nie ograniczaj się sam w swoim świecie , jeśli ja przez 7mc ,36 razy dodatkowo mogłem latać GDI ,to Ty też dasz radę . Spojrzyj inaczej , wygoń lenia , przypomnij sobie frajdę z jazdy i zaplanuj . W drogę czas , ma to teraz i 1.5kkm zrobię w 2mc .;)

Powodzenia.

@poziom1989 no ciekawie to wygląda ,aż ślina mi leci 🤪 . Obiecujące efekty ,co do warunków ja z tym preparatem teraz i pozostałem na dodatkowej trasie jak w przypadku 2300, czyli w tygodniu podobnie + 100km ostro i nie ostro , czy będzie dla tego lepiej ,nie wiem .

Jak na Ciebie to silniczek brudny dosyć , w trakcie z Oilem oliwa jakoś znikała ?

@rob_roy czy ty to widzisz , to motywujące jak h..... .
@B32 popatrz i zastosuj może .

Podejrzewam, ze dwa interwaly i bylby blysk, w szczegolnosci po okresie letnim.
No tak ,ale tak jeden po drugim chyba odpada ?

Czy jest plan odrębnego wątku dla tego specyfiku ?
 
Last edited by a moderator:
Płukanki typu "postojowe" są w stanie np. szlam niskotemperaturowy po części usunąć, w zależności od stopnia zabrudzenia lub rozruszać różnego rodzaju depozyty, a nowy olej wypłucze do pewnego stopnia, następnie utrzyma w zawiesinie do następnej wymiany. Najtrudniejszy jest lakier, bo jak już pisałem jest silnie polarny, potrzebuje wysokiej temperatury, aby zmiękł.

Ogólnie zależy od zastosowanej płukanki oraz samego silnika, stopnia zabrudzenia.
 
Mimo wszystko, wciąż pojawiają się czasem głosy zdziwienia, że płukanka postojowa nie spowodowała "lustra" pod korkiem po 15 minutach. Płukankę postojową powinno się po prostu stosować regularnie, nie oczekując, że po pierwszym, czy drugim zastosowaniu, usunie wszelkiego rodzaju depozyty nagromadzone przez lata.
 
@Skiper trochę dolałem na początku interwału, później się ustabilizowało. Te silniki trafiają się w gorszym stanie, lecz ten konkretny był dobrym kandydatem do testów. I można swobodnie zastosować co interwał.

Zapomniałem podkreślić, że w przypadku stosowania 2300, mając olej bazujący na PAO, należało wydłużyć interwał do ca. 8 kkm. Natomiast w przypadku Oilem nie ma to żadnego znaczenia.
 
Pojawiła się na allegro w cenie 65zl, udało mi się kupić, ale już cena 89 hehe
 

Attachments

  • Screenshot_20201231-092519_Allegro.jpg
    Screenshot_20201231-092519_Allegro.jpg
    623,3 KB · Odwiedzin: 203
@Skiper tak zmotywowałem się, jak pisałem zrobiłem 1100 km po Polsce w 2 dni, to jest 50% planowanego wcześniej rocznego przebiegu. Ale miałem mocne uzasadnienie. Nie mówię że każdy ma tak jak ja, ale widzę ludzi dookoła i max 10% ma takie przebiegi jak przed pandemią.
Samochód jest dla ludzi a nie odwrotnie i jeżdżenie żeby wypłukać silnik albo dobić kilometry do wymiany oleju jest głupotą.
Tak samo jak wożenie worków z cementem w bagażniku "bo inaczej to kierunkowe opony ząbkują na wielowahaczu", branie SUVa w leasing żeby lepiej wyglądać na parkingu Lidla albo przedszkola (z którego nie da się wyjechać bo samochody są za duże i się blokują) itp

Pozdrawiam,
 
Chyba macie nudne auta, że musicie się zmuszać do nabijania przebiegów. W tym roku wyjątkowo mało jeździłem, a zaraz będę robił wymiany oleju w obu autach. Po zobaczeniu efektów kusi mnie wlanie Oilem ReleaseTech Power Cleaner do kompakta. Tylko musiałbym jakoś to mądrze zaplanować, żeby nie piłować silnika na płukance.
 
Ta płukanka ma polimer smarny jako dodatek, więc nie musisz się martwić.
 
@Karopir polecam wyprawę na cały dzień w ładne miejsce typu góry. Ruch jest niewielki, nie trzeba się spieszyć, wyprzedzać, uciekać. Można zrobic kilkaset km w 1 dzień i się wypłucze przy okazji

Pozdrawiam,
 
@poziom1989 Ładnie to wygląda. Może się skuszę też i dorzucę do Meguina bo ja i tak robię głównie trasy więc środek mógłby spokojnie popracować w optymalnych warunkach. Chociaż pogrzebię jeszcze po rynku, może znajdę coś innego bo jeszcze trochę i Oilem będzie monopolistą jak Google :p

@Skiper - tak, jest plan wyodrębnienia wątków dla wszystkich dodatków które były tu czy gdzie indziej opisywane.
 
@jerseyAdmin ale tak myślę... Co Ty chcesz myć :D założę się, że Twój silnik jest fabrycznie czysty.
 
Last edited by a moderator:
TGDI + GPF to diabli wiedzą co tam w nim siedzi po 60k. A że z ASO się nie dogadam w sprawie płukanki, to chociaż tak potraktuję silnik.
 
@poziom1989 Ładnie to wygląda. Może się skuszę też i dorzucę do Meguina bo ja i tak robię głównie trasy więc środek mógłby spokojnie popracować w optymalnych warunkach. Chociaż pogrzebię jeszcze po rynku, może znajdę coś innego bo jeszcze trochę i Oilem będzie monopolistą jak Google

@Skiper - tak, jest plan wyodrębnienia wątków dla wszystkich dodatków które były tu czy gdzie indziej opisywane.
Innowacyjność, jakość i skuteczność to jeszcze nie gwarancja monopolu, niestety :-(
 
Pojawiła się na allegro w cenie 65zl, udało mi się kupić, ale już cena 89 hehe
Na popularnym portalu aukcyjnym widzę je po 59zł.
 
Tak, nie zdążyłem edytować ;)
 
@Karopir polecam wyprawę na cały dzień w ładne miejsce typu góry. Ruch jest niewielki, nie trzeba się spieszyć, wyprzedzać, uciekać. Można zrobic kilkaset km w 1 dzień i się wypłucze przy okazji
To auto się nie nadaje raczej na dłuższe wyjazdy. Zamknięty dyferencjał i średnie opony. Dojechałby, ale raczej nie byłoby to za przyjemne doświadczenie. Do takich wyjazdów mam touringa, którym się wyśmienicie pokonuje trasy. W nim pewnie też zastosuję tę płukankę, a zrobienie w nim 1000 km to czysta przyjemność, więc się tym nie martwię.
 
a co miała wyczyścić płukanka postojowa? Zapoznaj się z całym tematem od początku.



da to tyle samo, co każdy inny olej w tej klasie lepkości.
Nie chce sie sprzeczac ale ten sam silnik moze spalac rozne ilosci roznych olejow tej samej klasy lepkosciowej wiec nie jest powiedziane, że jezeli oleju x bierze 1l to oleju y o tej samej klasie lepkosciowej wezmie tyle samo.
Natomiast nawet jezeli ubytek bedzie taki sam to kilka zl wiecej zostanie w kieszeni
 
I można swobodnie zastosować co interwał.
Dobra czyli to nie Twój osobisty silnik jak rozumiem , bo myślałem że to stan po Meguin .
Co interwał specyfiku , czyli raz 1500-2000kkm , wymiana oleju i znowu 1500-2000kkm . Jeśli to taki mocarz , to może tak nie wypada , kwestia też założenia czy już czysto czy jeszcze nie . Jak już czysto niby to po co jeszcze raz . Może po zabrudzeniu oleju będzie coś można sądzić .

Ciekawe ,jeśli mój standard w tygodniu podobny + co tydzień przelot <> 100km ,to może z racji temp. te Oilem może podziała bardziej .

@B32 po 65 to jak barszcz , albo ktoś się pomylił . Ogólnie trzeba uważać , Oilem postojowa i Oilem do jazdy wygląda prawie identycznie . Na pierwsze oko różnica Flush / Cliner , o pomyłkę nie trudno .

@rob-roy a daj spokój ,cel uświęca środki , skąd możesz wiedzieć po co ktoś jedzie , kuli szpieguli nie masz . Bywają powody bardziej prozaiczne niż dbanie o silnik, lub próby jego usprawnienia . Osobiście ja po tygodniu z Toyotą mam frajdę przelecieć się Juke ,różnice są zasadnicze ,a latanie po mieście Juke jakoś mi nie leży .

Chyba macie nudne auta, że musicie się zmuszać do nabijania przebiegów.
No dokładnie , może jak by koledzy Lambo mieli to z przyjemnością by się powietrzyli . Trzeba się zadowolić tym co się ma i kropka .
Tylko nie pomyl Flush z Cliner .

polecam wyprawę na cały dzień w ładne miejsce typu góry
Ej, nie trzeba zaraz tak daleko , zawsze można krócej a częściej , tak na raz to za szybko będzie , potem taki niesmak , to już i na pewno zadziałało .

tak, jest plan wyodrębnienia wątków dla wszystkich dodatków które były tu czy gdzie indziej opisywane.
Pytałem tylko o te Oilem , bo AR2300 ma wątek , o wszystkie dodatki mi nie chodziło , bo czytałem gdzieś tutaj ,że za wiele tego .

A że z ASO się nie dogadam w sprawie płukanki
A czy nie pisałeś ,że zalewasz postojową przed samym dojazdem do ASO .
 
Back
Top