• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Flushing oil to na ogół olej mineralny grupy I niskiej lepkości z dodatkiem myjącym. Do wypłukania OK ale niestety sporo takiego produktu zostaje w silniku jeśli wlejesz 4-5L do układu.
 
Tak samo jak I plukanki Oilem ze starym olejem, nie przeskoczymy tego chyba, a w tym xado jest jeszcze duzo innych dodatkow, przeciwtarciowe, rewitalizanty I jakies tam jeszcze, opis wyglada calkiem dobrze

 
Tylko Oilem jest na bazie estrowej i nie szkodzi jeśli zostanie 25ml a nawet pomaga, tak to jest zaprojektowane.

Po flushing oil zostaje 400-500ml minerała bardzo niskiej lepkości więc wypadałoby układ jeszcze raz przelać docelowym olejem.
 
@Faster, używałem wielokrotnie zarówno Xado Vita Flush, jak również Xado Verylube Flushing Oil i nigdy nie miałem z tymi środkami żadnych problemów. Na pewno spełniają swoje zadanie, czyli czyszczą silnik. Z 11 lat temu udało mi się wyczyścić sinik Megane II 1.5 Dci używając najpierw płukanki Xado Vita Flush, a bezpośrednio po tym oleju płuczącego Xado do stanu, w którym po wlaniu nowego oleju, olej ten był na bagnecie czysty niemalże jak ten z opakowania, a swoją przeźroczystość utrzymywał do ok. 400-500 km. Przy następnej wymianie w C3 zastosuję polecaną na forum płukankę Archoil AR 2820 to sobie z Xado porównam.
 
@Faster jak czarny olej to postojowa AR2820 czy Oliem Flush i dalej co chcesz. Wyleci więcej syfu z zakamarków i starego oleju też, więc kolejny olej będzie miał lepiej i będzie czystszy dłużej. Wylecz się z AR2300, tym bardziej zimą jeśli wymiana teraz, Oilem LL lepsze jest i składem i mocą. 2300 wymaga rozgrzanego oleju nie w mieście, a Oilem działa już od temp. pokojowej oleju.

Oilem LL i olej xado, to będzie spiętrzenie mocy, nie lepiej jakiś 5W z Oilem i następnie ten Xado. Po jednym przypadku nie wyleci wszystko i nie będzie od razu olej wylatywał po interwale skróconym czysty, to trwa. Ja zastosowałem dwie postojowe, AR2300 i teraz Oilem LL, interwały skrócone i olej co wymianę wylatuje czystszy, ale to powoli następuje, z razu na raz coś lepiej. Nie oczekuj, że po jednym płukaniu będzie czysto jak w szpitalu, tym bardziej jak nic wcześniej nie było. Zawsze też możesz kupować tańszy olej i po wylaniu wersji płuczącej + postojowa, polatać na nim z 1000km i kolejna wersja płucząca.

Obraz oleju na bagnecie, to cienka warstwa na srebrnym metalu, jeśli ktoś chce dokładnie oceniać przeźroczystość to lepiej pobrać w wąskie szkło z 4-10ml i można się zdziwić jaka jest różnica obrazu.
 
Ja tez sie zastanawiam czy jest sens wlac Oilem plukanke jak olej na bagnecie jest czarny w silniku benzynowym czyli duzo syfu, niewiadomo czy filtr zapchany czy plukanka nie dolozy za duzo, mysle ze moze lepiej to zlac wymienic filtr I zalac xado verylube flushing oil na 40min?
Pozniej AR2300 I moze na nastepna wymiane plukanke jesli nie bedzie tyle syfu?

Nie chce tez jezdzic na syfie jak AR2300 bedzie duzo plukal wiec pasowaloby cos wiecej wyplukac przed zalaniem AR2300 tak mysle

Jak WY myslicie?
(...)
Jeżeli silnik mocno zasyfiony to proponuję pozbyć się starego oleju, zdjąć miskę i porządnie ją wyczyścic oraz przy okazji smok pompy.
Od ręki pozbędziesz się złogów które inaczej będą zanieczyszczać każdy olej który wlejesz.
Dopiero wtedy wlać olej płuczący albo zwykły z długodystansową płukanką do wyczyszczenia góry i środka.
A potem już zwykły.

Pozdrawiam,
 
Możecie mi doradzić mam benzyniaka i po zrobieniu 3tys olej jest mocno czarny, poprzedni właściciel widocznie wymieniał olej jak sobie przypomniał. Tak to nie ma problemu z silnikiem, ale pod korkiem wlewu oleju widać czarny nalot. Wymiana oleju wypada w Maju i myślałem żeby go wypłukać przed samą wymianą na postoju, ale trafiłem tutaj.
Czy lepiej będzie kupić AR2300 i wlać jak mrozy odpuszczą i pojeździć do wymiany?
Czy może wlać go tydzień przed wymianą i zabrać na kilka tras?
Czy może zastosować inny środek, wątków dużo, opinii też ale nie umiem znaleźć rozwiązania. Wcześniej myślałem o wlaniu TEC 2000 ale widzę że przereklamowany środek.
 
Jeśli jest bardzo brudno to przed pełnym interwałem Oilem ReleaseTech Power Cleaner LL w nowym oleju warto użyć nawet na 1h jazdy Oilem ReleaseTech Power Flush przed spuszczeniem starego oleju.

Taki zestaw dobrze się uzupełnia.
 
Dzięki za rady, kupie Oilem ReleaseTech Power Cleaner i pojeżdżę do Maja. Tragedii w środku nie ma, ale jednak w poprzednich autach miałem czyściej.
Zobaczę jak będzie wyglądał nowy olej, w razie czego zastosuje Oilem ReleaseTech Power Flush i wymienię raz jeszcze.
Pozdrawiam
 
@Dziabsu kupienie 2300 to może być już nie osiągalne, a czemu nie lepszy następca jego Oilem LL który nie ma zimowych ograniczeń ?
Do starego oleju wlej postojową Oilem Flush i jak wyżej nawet 1h + 20 x podnoszenie rpm do 2.5.
Nowy olej i do niego Oilem LL, a interwały max 10kkm. Dalej pozostanie obserwacja stanu oleju w sensie czystości.
 
@Dziabsu kupienie 2300 to może być już nie osiągalne, a czemu nie lepszy następca jego Oilem LL który nie ma zimowych ograniczeń ?
Do starego oleju wlej postojową Oilem Flush i jak wyżej nawet 1h + 20 x podnoszenie rpm do 2.5.
Nowy olej i do niego Oilem LL, a interwały max 10kkm. Dalej pozostanie obserwacja stanu oleju w sensie czystości.
Autko miejskie i przebiegi roczne to 7tyś, więc wymieniam jak mija rok.
 
Wkrótce czeka mnie wymiana LHM-u w Citroenie XM. Chciałbym przy tej okazji wypłukać układ. Total oferuje do tego celu specjalną odmianę Hydraurincage, z którą jeździ się przez 1500-5000 km. Pytanie do wlyszkow: czy możliwe jest zastosowanie do tego celu AR2300 lub Oilem ReleaseTech Power Cleaner LL, jeśli tak to na jak długo i w jakiej ilości na układ o pojemności 5,4 litra?
 
Wkrótce czeka mnie wymiana LHM-u w Citroenie XM. Chciałbym przy tej okazji wypłukać układ. Total oferuje do tego celu specjalną odmianę Hydraurincage, z którą jeździ się przez 1500-5000 km. Pytanie do wlyszkow: czy możliwe jest zastosowanie do tego celu AR2300 lub Oilem ReleaseTech Power Cleaner LL, jeśli tak to na jak długo i w jakiej ilości na układ o pojemności 5,4 litra?
Nie kombinuj z czyszczeniem LHM'u i środkami do czyszczenia. U siebie w Xantii zlewam cały LHM, czyszczę sitko i wlewam nowy LHM - tyle.
 
Ani AR2300 ani Oilem Power Cleaner nie były w takiej aplikacji testowane z tego co wiadomo więc nie mogę oficjalnie polecić.
 
A jak to wygląda z układami wspomagania kierownicy? Któryś z tych preparatów może służyć do ich płukania? Czy w grę wchodzi jedynie dodatek FM, np. AR9100?
 
Autko miejskie i przebiegi roczne to 7tyś, więc wymieniam jak mija rok.
To podobnie jak u mnie, w tych warunkach do jazdy będzie lepsze Oilem LL. Tyko nie kosztuj się na olej, który będzie nośnikiem. O ile 2300 lepiej lać do oleju HC, to Oilem LL nie ma w tym ograniczeń.
 
A jak to wygląda z układami wspomagania kierownicy? Któryś z tych preparatów może służyć do ich płukania? Czy w grę wchodzi jedynie dodatek FM, np. AR9100?
AR9100 działa tutaj kompleksowo i silniejszego mycia na ogół nie potrzeba a dodatkowa ochrona/smarowanie się przydaje i działa
 
Male plukanie przy pomocy Oilem ReleaseTech Power Flush w silniku G3LA. Niestety nie wiem jaki byl olej, ale twierdze, ze stosunkowo za dlugo byl w silniku...wiec odpowiedni kandydat w celu wyplukania. Najpierw zastosowalem plukanke ze starym olejem, wykorzystalem dosc prymitywna metode tzn. przy uzyciu kija podlozylem pedal gazu utrzymujac stale obroty ca. 2000 RPM przez godzine, nastepnie odessalem olej przy uzyciu elektrycznej pompki. W dalszej kolejnosci majac do dyspozycji: Rowe Synth RS 0W-40 5 l oraz Rowe Synth RS 0W-30 LV II 1 l, zrobilem miksa (na wymiane wymagane jest ca. 2,9l). Wykorzystalem ta mieszanine w celu drugiego plukania, rowniez wykorzystujac identyczna powyzsza metode. Nastepnie ponownie odessalem olej, wymienilem filtr oleju oraz ostatecznie zastosowalem ponownie ww. mieszanina. Ogolnie jestem bardzo zadowolony z efektu. Szczegoly ponizej.

Przed plukaniem:
3.jpeg


Od lewej: stary olej, stary olej z plukanka oraz nowy z plukanka:

2.jpeg


Pogladowa kropka po zastosowaniu plukanki wraz ze starym olejem:

1613340493382.png


Kolejna proba z nowym olejem z plukanka:

1613340551790.png




Po jednym dniu jazdy olej pozostal ostatecznie bardzo czysty! Bede obserwowac dalej zmiane barwy.
4.jpeg
 
Chciałbym zrobić coś podobnego przy następnej wymianie oleju. Niedawno zalałem nowy olej z Oilem LL i mam pytanie czy jak spuszczę olej i zechce zalać jakimś tanim olejem aby przejechać max 100km aby wypłukać resztki to czy muszę wymieniać filtr, czy filtr na koniec na zalanie finalnego dobrego oleju?
 
Back
Top