• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@Raven wygląda to jak zamiana brudnego oleju na czysty, osadów jakby brak. Być może same wymiany oleju i widok by był taki sam, ale bezstronnie Flush na pewno nie zaszkodziła.
Zaszkodzić na pewno nie zaszkodziła ale co miała dać w czystym silniku :D?
Przecież płucząc byle jakim olejem dojdzie się do tego samego.
Jak widać autorowi bardziej chodziło o to żeby mieć dłużej czysty olej po wymianie poprzez rozpuszczanie pozostałej ilości zużytego w świeżym i spuszczanie niż cokolwiek wypłukać.
@Rasil nie wiem gdzie widzisz tę robotę. Silnik wygląda ładnie bo jest po prostu czysty. Oilem tutaj nie miał co robić. Przecież ten żółty kolor to po prostu warstwa brudnego oleju ewentualnie jakieś mikro ilości nagaru, która się wypłucze a brud rozpuści w świeżym.
Nie jest to taki syf jak oglądamy pod deklami VAGów po 15 latach serwisów long life gdzie ten złoto-brązowy lakier żadną płukanką nie schodzi.
 
@Raven Jak wiadomo ogladając nagranie każdy może wyciągnąć inne wnioski i spostrzeżenia, lecz na moje oko i jakies mniejsze czy wieksze doswiadczenie w mojej opinii na plaskich powierzchniach pokazanych na filmie zalega stara warstwa oleju, lecz na powierzchniach obłych znajduje się złoty lakier pozostawiony przez olej. Widziałem już kilka silników z takim złotym lakierem pozostawionych na elementach wewnetrznych silnika i to jest napewde dobrze trzymajaca się "warstwa", dodatkowo dosyc odporna na scieranie mechaniczne (na przyklad za pomoca szmatek i czyścików). W tym konkretnym przypadku nie chodzi o wypłukanie złogow ktore byly w tym silniku, bo tego nie jestesmy w stanie ocenic, ale o skutecznosc srodka, ktory w mojej ocenie jest na tyle skuteczny, ze potrafi zmyć nawet ten lakier pokazany na filmie
 
Dzisiaj będę zmieniał olej w nowym nabytku, 406 Coupe 3.0 V6 o przebiegu 230kkm. Nie wiem jakie interwały stosował poprzedni właściciel, słychać trochę pracę wariatorów więc postanowiłem mu zapodać AR2820. Stężenie w okolicach 4-5%.

Czy ~5-10km po mieście będzie odpowiednie podczas płukania? Czy zostawić go na godzinkę na jałowych?

Chodzi o to, żeby było efektywnie i bezpiecznie :)
 
Spokojnie możesz się tyle przejechać. Niech popracuje na 2820 w sumie z 30min przynajmniej jeśli pierwsze płukanie
 
Tak, zrobię analizę i podzielę się wynikiem.
Brawo TY, 👍 UOA wiele Ci powie, o silniku, oleju i wpływie warunków. To lepsza ocena niż cywilna wiara w producenta i marketing.
Wiem to z własnego przypadku. Jest jedna UOA 0W20 Amsoil w Maździe 6 GJ 2.0 popatrz.

Choć czasem tu są głosy, że UOA nie powie dogłębnie rozgraniczonej wiedzy, na to co pisałem wcześniej. Jednak nie ma lepszego testu, w indywidualnym przypadku. Jak pewnie wiesz, ten sam olej nawet w tych samych silnikach, a innych warunkach może się inaczej zachować.

Oilem Flush przed Amsoil może lekko mu podwyższyć TBN, ale pewnie to statystyczny wzrost.

Przecież płucząc byle jakim olejem dojdzie się do tego samego.
Głodnemu na myśli, koledzy za szybko zerknęli i nie pamiętali co było wcześniej. Wpatrując się widać brudny olej, a miejscami gdzie jest go mało czysty metal. Na wcześniejszych fotkach po Oilem LL było już coś widać, choć druga fota tyci gorszej jakości. Gdzie tamte foty są, to nie wiem, bez wątku Oilem LL jak 2300 robi się tu zamieszanie.

Pamiętać trzeba, że Flush była stosowana grubo poza manual zasady.
 
Witam Panowie.
Od razu napiszę, że przewertowałem przez kilka dni wszystkie strony tematu.
A co sądzicie o płukance Xenum M-flush ?
Dostałem taką niedawno jako prezent, a sam osobiście do tej pory używałem wyłącznie 2640 i 2662.
Myślałem o płukance długoterminowej (zapewne Archoil albo Oilem), lecz niestety nie robię dużych przebiegów i prawie nie jeżdżę w trasy, głównie krótkie odcinki po mieście, zatem czy jest w ogóle sens ją zastosować ?
Silnik F4RT, zużycie oleju na poziomie 0.5 litra pomiędzy wymianami (czyli co rok, i średnio koło 8000-9000 km w tym czasie).
Olej : był Valvo Max Life 5W40, jest przejściowo Shell Ultra 5W40, będzie (za 2-3 miesiące) Meguin Super Leichtlauf 5w40, który to polecił mi kolega 'zielony' :)
Z góry dzięki :)
 
Przeczytałeś całość 👍
Xenum M-flush , w takim razie będziesz pierwszy co opisze ten specyfik, fajne prezenty.;)
W twoich warunkach 2300 odpada, chyba że polatasz dodatkowo i od wiosny, jak bez zmian to Oilem LL nawet już.
Chciałbym 0.5L/8-9kkm, u kolegi zielony Meguin leczy duże pobory, jak pamiętam 2.5L.
 
Last edited by a moderator:
Nie, to nie tak, że przeszedłem na Meguina i pobory zeszły. Był proces płukania i skrócone interwały. Troszkę to trwało, ale efekt jest faktycznie widoczny. Stosowałem różne oleje. Płukanki jedynie postojowe.

@thebesciak125 witam Laguniarza na forum [; Jak pisałem, nie widzę w twojej sytuacji sensu stosowania takiej płukanki. Za krótkie odcinki robisz, a pobór oleju masz znikomy jak na te silniki. Jeździć, nie przejmować się, płukać postojową płukanką co wymianę oleju.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Nie, to nie tak, że przeszedłem na Meguina i pobory zeszły
Nie pamiętam dokładnie co czytałem, ani gdzie to było. Pamiętam pierwotne 2.5L/10kkm i to że Meguin zredukował końcowe pobory.
Mogę się mylić w czymś, jakie miałeś pobory zaraz przed Meguin, a o ile ten olej je zredukował ?

Edit: Znalazłem gdzie to było.


Czyli na Meguin lepiej jest niż na Valvo Max Life ?


@thebesciak125 jeden fakt, Oilem LL działa ponoć już od temp. pokojowej, a wiosna już puka z przytupem. O ile pobory masz małe, to warunki do odkładania "dobre", jak pod korkiem jest ? Na pewno Oilem LL nie zaszkodzi, a jej działanie wiosną jest pewniejsze od 2300.
Zrobisz jak chcesz, tylko w stosowaniu postojowych są dwie wersje, zgodnie z manualem i poza manual opis. Zgodnie z manualem i nazwą postojowa, trwałych syfów to nie ruszy.

Pan Ch z YT twierdzi, że jak 400ml/10kkm to silnik dobry, ale to indywidualna też jest w tym ocena.
 
Last edited by a moderator:
Czyli na Meguin lepiej jest niż na Valvo Max Life ?
Podobnie. Pewnych rzeczy i zaniedbań poprzednich właścicieli nie przeskoczę. Czas robi swoje i uszczelniacze zaworowe już na pewno nie są w takiej kondycji, jak być powinny. Nadal trzymałem się interwałów 10 tysięcy i stopniowo efekty były. Myślę, że poniżej tego co teraz, już nie zejdę. Ale szkoda sobie głowę zawracać takim poborem oleju.
 
Płukanka dystansowa przy jeździe na krótkich odcinkach nie ma sensu, nie będzie miała szans popracować, nagrzać się. Zwykła płukanka za parę złotych żeby spuścić cały stary olej i będzie ok.

O Xenum raczej nikt ci tu wiele nie powie, to wyjątkowo mało popularny producent. W MSDS widać tylko dyspersant więc ciężko cokolwiek powiedzieć. Powinna spełnić swoją rolę.
 
Panowie, przed każdą wymianą oleju płukanka wydaje się konieczna ...
Dzisiaj zmieniłem oliwę po zaledwie 5 tys km (ze względu na różnego rodzaju dodatki czyszczące tłoki z nagaru).
Na bagnecie i papierowym ręczniku, oliwa miała lekko brązowy kolor.
Tragedii nie było.
Interwały wymian od nowości max 13 tys km, 3 ostatnie wymiany, to średnio 7500.
10 minut z Archoilem 2820 spowodowało, że olej spłynął czarny jak smoła!
Szkoda, że zdjęć nie zrobiłem.
 
Będąc początkowo sceptycznie nastawionym do płukanek z racji mitu cywilnego, początkowo miałem stosować dwie wersje tylko jak problemy są. Teraz z razu na raz, czyli postojowa/do jazdy i znowu postojowa/do jazdy, obserwuję u siebie przy jednocześnie skróconych interwałach, coraz czystszy olej przy wymianie. Dalej miała być może co 2-3 wymianę tylko postojowa by nie przesadzać. Ale przy potwierdzeniu, że działa a nie szkodzi, zmieniło to się radykalnie. Czyli teraz o ile Oilem Flush jest na specjalne zadania, o tyle 2820 szkoda mi nie zalać przy wymianie choćby na te 15min, bo pozostała by taka strata w głowie. To miało się tyczyć tylko jednego auta, a zaczyna przechodzić w rutynę w dwóch. Mycie myciem, ale widać jasno, że postojowa faktycznie pozwala wylać więcej starego oleju .Pewnie za jakiś czas zaleję też do kosiarki na test, ups mam elektryczną, ale jest jeszcze kosa.;)
 
10 minut z Archoilem 2820 spowodowało, że olej spłynął czarny jak smoła!
Stąd ja podkreślam tak uporczywie w każdym temacie, aby pamiętać o płukankach i stosować je za KAŻDYM razem. U mnie olej zawsze po 10 tysiącach i płukance, schodzi koloru smoły.
 
To w takim razie mam jeszcze jedno pytanie, skoro nie ma sensu w moim przypadku stosować płukanki długoterminowej, zatem czy przy moim poborze oleju, jest sens stosować "mocniejszą" postojową niż LM 2662 ?
Np. właśnie wspomniany tu wyżej Archoil 2820 ?
 
@thebesciak125 każdy ma swoją ulubioną sprawdzoną postojową, albo leje za każdym razem inną, albo stosuje jednej firmy. Rankingu czy listy nie ma. Wybierz i na początek zastosuj tak jak manual zaleca, zobaczysz co wyleci i ile nowego oleju wlejesz. A jak się upewnisz, to wybierzesz taką, którą może potrzymasz coś poza manual zasady, ale bez przesady. Przy takich poborach, dla Ciebie ważne jest raczej to by więcej starego wyleciało i by nowy był dłużej czysty, a jakieś lekkie mycie przy okazji będzie.

@xpl1337 nie ma co porównywać może 1mm grubości oleju na srebrnym metalu, do przejrzystości strumienia z miski może 1cm. Już pisałem, jak ktoś uważa, że ma czysty olej na bagnecie, to niech odbierze z 4ml w jakieś szkło szerokości 1cm. Aby tak naprawdę zobaczyć różnicę, trzeba by odebrać w szkło z silnika przed płukaniem i z miski w trakcie płukania.
 
przy ostatniej wymianie oleju zauważyłem, że AR2820 sprawia, że olej jest bardziej wodnisty niż po Oilem.

@wlyszkow już któryś raz, że urwałem zawleczkę pod korkiem i musiałem śrubokrętem dziury robić 🙈 są jakieś zgłoszenia z rynku, czy ja mam tyle szczęścia?
 
Back
Top