• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Oilem jest agresywny tylko wobec brudu. Estry to nie benzyna lakowa itp. ;-)
Jeśli pojeździsz 1h z Oilem Power Flush to i efekt działania na uszczelniacze się pojawi.
 
@Lequert Wnioskuję, że to nowy nabytek, ktoś 10W40 chciał pewnie poprawić ubytki na 5W. Zacznij od postojowych i zobaczysz, do oleju dolewać coś zawsze zdążysz.
 
Oilem jest agresywny tylko wobec brudu. Estry to nie benzyna lakowa itp. ;-)
Jeśli pojeździsz 1h z Oilem Power Flush to i efekt działania na uszczelniacze się pojawi.
Okej, dziękuję! Podczas jazdy nie przekraczać 2000RPM?Czy można trochę więcej?
Od paru dni wertuje forum i wyczytałem, że na pierścienie pomaga też Archoil 6400-P Max, ale czytałem istnieje coś podobnego, mocniejszego, Oilem Petrol Dr, jest już w sprzedaży?

@Lequert Wnioskuję, że to nowy nabytek, ktoś 10W40 chciał pewnie poprawić ubytki na 5W. Zacznij od postojowych i zobaczysz, do oleju dolewać coś zawsze zdążysz.
Też sądzę, że było 10w40 ze względu nie ubytki. Mam nadzieję, że uda mi się jak w przypadku użytkownika "Zielony" zejść z poborami, bo widać że płukanki swoje robią :)
 
@Lequert optymalne rpm to 1500-3500. Jeśli olej i tak do wymiany to wlej puszkę 6400p i dotankuj do połowy baku, też pomoże.
Kiedy wypalisz paliwo z 6400p do rezerwy wtedy zacznij płukanie z Oilem Power Flush w oleju.
 
@Lequert optymalne rpm to 1500-3500. Jeśli olej i tak do wymiany to wlej puszkę 6400p i dotankuj do połowy baku, też pomoże.
Kiedy wypalisz paliwo z 6400p do rezerwy wtedy zacznij płukanie z Oilem Power Flush w oleju.
Uważasz, że powinienem dodać jakiś dodatek do nowego oleju? CeraTec, jakaś długo dystansowa płukanka?
 
@Lequert pobory masz mniejsze niż ja, a km więcej o 70kkm, jak wiesz każdy przypadek jest inny, wiele jest czynników które mają na to wpływ we wcześniejszej historii auta. Dlatego różne lekarstwa leczą dane przypadki, o ile to to co ta chemia leczy. Przypadek podobny jak mój, też auto było na tym Motul, a wcześniej 5W40 zawsze.

Możesz zacząć po woli i umiarkowanie. Np. AR2820 i AR6400 + AR6900. Dalej Oilem Flush i Oilem Dr Petrol + AR6900. Od Ciebie zależy jak mocno chcesz zacząć, czy masz obawy. Dalej obserwacja i ew. do oleju Oilem Cleaner LL lub coś innego np. AR9100. Zawsze też możesz poszukać tańszego naszego 5W40, na krótkie interwały i te hece wyżej. Zupełnie inaczej się do tego podchodzi, jak olej który jest nośnikiem jakiegoś specyfiku, kosztuje tyle co ten specyfik, a łącznie tyci więcej niż solo Shell HU 5W40.

Oilem Dr petrol można kupić, czytaj.🤫
Tu o zmianach w AR2820.
Inny fajny temat.
 
Dodatkowo chcialbym przejść z 10w40 na 5w40 Shell Helix Ultra i tutaj pojawia się pytanie o płukanke, zalewać Oilema pojeździć 1h i zlać? Czy coś mniej agresywnego?

Silnik ma 180kkm przebiegu, przez korek widać, że jest dosyć czysty, ale nie wiem czy był płukany czy nie. Aktualnie jeździ na Motulu 10w40, ma przejechane na nim ok. 7kkm i olej wydaję się dosyć ciemny.

Proponuję stosować płukanki postojowe przy każdej zmianie oleju. Czy pobór oleju jest duży? No zależy od pojemności miski olejowej. Ogólnie jest już na granicy alarmującego.

Na początek, oprócz płukanek, możesz zastosować tańszy olej i skrócone interwały.
 
Jutro będzie hardcorowe płukanie starego nigdy nie czyszczonego silnika.
Pacjent to bardzo stara Toyota Scarlet kumpla bez podlogi itp. , która w przyszlym tygodniu tak czy siak ide na złom.😁
Ja dziś odebrałem DMSO a kumpel ma już przygotowane jakies oleje i filtry.
 

Attachments

  • 20210319_212715.jpg
    20210319_212715.jpg
    721,3 KB · Odwiedzin: 216
Uważasz, że powinienem dodać jakiś dodatek do nowego oleju? CeraTec, jakaś długo dystansowa płukanka?
Jeśli chcesz kontynuować mycie i rewitalizację uszczelnień to polecam Oilem Power Cleaner LL, każdy Archoil serii 9000 zawiera estry, które także pomogą z uszczelniaczami w dłuższej perspektywie, zwłaszcza AR9400 i AR9200V2, nano ws2 wnika także w uszczelnienia i wygładza powierzchnie więc może się przydać w szerszym zakresie.
Samym olejem coś zdziałać to tylko minerał albo półsyntetyk z bazą GI bo tylko ta baza ma wyższą naturalną polarność od GII-GIV ale to po płukaniu silnika krok wstecz, ewentualnie premium z wysoką dawką estrów ale przy spalaniu oleju także ryzyko.
 
Witam. Szukam info czy Archoil AR2820 wlewamy do rozgrzanego silnika czy zimnego (większe ciśnienie tłoczenia pompy oleju) i rozgrzewamy. Producent nie podaje temperatury silnika przed dodaniem.
 
Czytaj post #1954, jest instrukcja i pisze, doprowadź silnik do pełnej temp. roboczej. Czyli przelot, ja robię z 15km i wlewam. Jak masz czujnik temp. oleju to jeszcze prościej.
 
Jutro będzie hardcorowe płukanie starego nigdy nie czyszczonego silnika.
Pacjent to bardzo stara Toyota Scarlet kumpla bez podlogi itp. , która w przyszlym tygodniu tak czy siak ide na złom.
Ja dziś odebrałem DMSO a kumpel ma już przygotowane jakies oleje i filtry.
Dawaj relacje,bo to bardzo ciekawy temat, sam oglądałem trochę filmów na ruskim YT i to myje do zera.
 
to myje do zera
łącznie z uszczelkami, bo po tej kuracji zaleca się wymianę wszystkich uszczelnień silnika. Ale fakt, efekty robią wrażenie.
 
Silnik jest już po czyszczeniu, wpierw do oleju wlana została plukanka LM, olej spłynął wiadomo czarny chyba o standardowej plynnej konsystencji.
Następnie nowy olej dostał DMSO i po zagrzaniu olej spłynął czarny i bardzo bardzo gęsty, dlatego całe to czyszczenie powtórzyliśmy jeszcze 2 razy po szybkim dokupieniu najtańszego oleju i filtrów ( dobrze że robiliśmy to przed południem i można było dokupić filtry ).
Powiem tak, no niestety zdjęć nie mamy ( jakoś o tym zapomnieliśmy ), ale trzeba wierzyć na słowo, klawiatura bardzo ładnie się wyczyściła, z kompletnie zasmolonej, jest czyściutki delikatnie gdzieniegdzie brązowany metal, silnik przestał kompletnie dymić na niebiesko ( pewnie ruszyło pierścienie ).
Wiem że DMSO jest agresywne i silikony, gumy itp. rozpuszczają się ( w przypadku Scarlet nic nie puścilo ) i nigdy nie użyję tego w żadnym ze swoich samochodów to jako środek do np. moczenia jakiś części poza silnikiem to rewelacja.
Aha z testów jakie robiliśmy to im DMSO jest chłodniejsze to jest mniej agresywne, miskę olejową musieliśmy podgrzewać opalarką jak na ruskich filmach aby szybciej zeszła farba.
BHP bylo zachowane bo wystarczająco się naczytałem o tym cholerstwie w sieci.
 
Last edited:
Nie no jak, była reklama na forum i foto brak, toż to się jedno z drugim gryzie jak DMSO z nagarem.:(:confused::rolleyes:
 
Gratulacje dla odważnych :)
(u mnie kolejny silnik i odpukać niestety nie bierze oleju...)

Pozdrawiam,
 
Tak, wcześniejsze relacje miałeś z endo. no to wiesz oczekiwania były spore. Może drugim razem.;)
 
Back
Top