• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny chłodnicze

Jak będę zmieniał płyn w c3 i peuegot 301 tez pewnie wleci borygo eko lub niebieskie borygo, lub najtańszy koncentrat z auto landa
 
Jak będę zmieniał płyn w c3 i peuegot 301 tez pewnie wleci borygo eko lub niebieskie borygo, lub najtańszy koncentrat z auto landa
Oryginalny płyn PSA G33 to płyn bezkrzemianowy, popularny zamiennik to G12+
 
U mnie do HDi gdzie był wlany g33 został Dolany płyn K2 g13 i po tygodniu miałem bagno w wyrównawczym... Kilka razy musiałem płukać układ woda. W tej chwili mam wlany OE peugeota i jest pięknie. W aso odradzili jakiekolwiek mieszanie tego płynu, ostatecznie płyn motula i coś z febiego, ale nr nie pamiętam.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Mam podobną opinię na ten temat. Najlepiej użyć oryginalnego płynu PSA. Jest co prawda 2 x droższy, ale w końcu wymiana się go raz na kilka lat. Przy ogólnych wydatkach na samochód to różnica pomijalna. Ma takowy zakupiony i będę wymieniał w P 5008.
 
Ja dorwałem 5 l płynu za 69 zł i 1 l koncentratu za 22 zł na ewentualne dolewki w przyszłości. Więc nie są to kosmiczne $$

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
 
ja rok temu w 307 wymieniałem plyn na G12 z k2 i jest ok. Dodam że mechanik wlał ok 3litrow swieżego, a uklad ma 6L
 
U mnie do HDi gdzie był wlany g33 został Dolany płyn K2 g13 i po tygodniu miałem bagno w wyrównawczym...

Bo G13 to całkowicie inny płyn, nie ma co dziwić się.
 
Ty to wiesz, ja też już wiem a warsztat... Wlał co pod ręką. Na szczęście już jest wszystko jak z fabryki.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
 
Panowie poratujcie wiedzą, jaki płyn zalać do Opla Corsy C 1,3 CDTI 2005 rok? Nie mój samochód, nigdy nie miałem żadnego Opla a muszę ten temat ogarnąć.
PS. im tańszy tym lepszy :)
 
Miałem 2 Ople, Astrę 2.0T i Vectrę 1.9CDTI, do obydwu lałem Borygo Eko :)
 
Last edited by a moderator:
Borygo, k2 dostępne w większości marketów. Przyzwoite cenowo i nienajgorsze. Zobacz wcześniej jaki masz kolor płynu i kup taki sam.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
 
Skoro przy PSA jesteśmy, jaki płyn chłodniczy będzie odpowiedni do 2.0hdi z 2003 roku? Oznaczenie silnika to DW10ATED a samochód to C5 mk1.
 
Teoretycznie możesz wlać np. Prestone, ale jeśli masz możliwość to bardziej proponuje OEM z PSA, cenowo nieźle tylko kwestia czy miałeś wcześniej OEM wlany (niebieski/zielony bądź różowy/czerwony kolor dyskusyjny 😀 ) czy coś innego. Ewentualnie Motul Inugel (poza tym w Motulu chyba weszły nowe płyny chłodnicze, a przynajmniej nomenklatura), ale ten akurat to prawie niedostępny, podobnie jak Glysantis pod wcześniejszą normę.
 
Last edited:
W tej chwili jest krew predatora czyli zielony K2 ale jeśli jest jakiś bardziej odpowiedni/lepszy to chętnie wypróbuję.
 
Krew predatora i ja mam w tranzolu i spisuje się ok.
 
Witam, czy płukanka do chłodnic działa na podobnej zasadzie, co płukanka do silnika? Mam na myśli, czy pozostające po myciu układu chłodzenia składniki czyszczące, po pewnym czasie wyparowują z układu i nie wpływają na nowy, zalany płyn chłodniczy i jego skład? Przepłukałem chłodnice kilkukrotnie, aż w miarę przejrzysta woda zaczęła lecieć, ale specyficzny zapach po płukance pozostał w tej wodzie z lekką pianą.
 
Ja jak płukałes układ to po zlaniu plukanki i płynu układ przepłukałem wodą kranową z węża ok 30l. Po tym zabiegu płukanie 2xdestylowana i wtedy nowy płyn i nigdy nie było problemu.
 
Ja płukalem ok. 20 litrami wody demineralizowanej. Z tym że nigdy nie wchodziło 5l (cała pojemność butli) po spuszczeniu całości. 4-5 razy płukalem układ. Na zmianę. 2-3 razy zalewając go do pełna nie grzejąc silnika i 2-3 razy z grzaniem silnika.
 
A czym płukałes? Myślę że jak jakimś markowym środkiem to bez problemu.
Co do samego płukania to ja wolę odkręcić spust chłodnicy i lać przez zbiorniczek wyrównawczy, wszystko wypływa pod ciśnieniem.
 
Back
Top