• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
... potwierdziła się jedynie obawa, że Power od zwykłego praktycznie nie różni się niczym w parametrach, które nas interesują, ...
A w czym się maja różnić, skoro spełniają te same normy, czyli mają tak samo pracować w silnikach nimi zasilanymi?
W przypadku benzyn, LO to parametr mierzalny, który ma wpływ na niektóre silniki.
Ten sam parametr w przypadku ON nie ma wpływu na pracę silnika, bo po prostu jest zdefiniowany (o ile dobrze pamiętam, min 50). W paliwach waha się od tych 51 do 56.

Gdyby podawana była rzeczywista wartość opałowa paliwa, to byłoby cos...!
 
Nie czepiałbym się gdyby nie to, że sami reklamują to paliwo wyższą LC, wyższą smarnością i wg marketingowca zerową zawartością FAME, odpowiednio podnosząc z racji tego cenę o ok.20gr na litrze.
Cieszę się, że oba spełniają normy, a nawet je przewyższają względem konkurencji, ale niech nie ładują ludzi w ch...bambuko.
 
powiem szczerze, że przeczytałem ostatnie 5 stron wątku i tak się zastanawiam skąd w ludziach tyle nienawiści..
1) marże orlenu wysokie- porównajcie sobie ceny na poszczególnych stacjach- albo bez różnicy albo lekki odchył,
2) ceny paliw w całym regionie czy EU czy wschód idą do góry-' "drogo" nie jest tylko u nas
3) jak to ładnie napisał ktoś z włoskiego rządu, woli zapłacić więcej dziś, niż jutro mieć czołgi pod stolicą.

serio, takie sytuacje czy ogólnie czas powinien ludzi motywować do innej aktywności, takiej czy sr***ej ale najłatwiej jest narzekać z browarem przed telewizorem- jest to dla mnie przykre z perspektywy młodego człowieka.

Mam możliwość to jadę do pracy rowerem- ja zdrowszy, portfel grubszy
Nie mam to myślę, jak mogę ograniczyć koszty
 
Fakt, wg kart paliwo premium praktycznie sie nie rozni od standardowego. Wiec najlepsza opcja to zwykly ON plus AR6900 D
 
Nie zauważyłem żeby ktoś tu siał nienawiść. Abstrahując od tego, że to nie polityczny wątek (może ktoś wydzieli takowy) to:
1) marża Orlenu jest rafineryjna. Nie jako dystrybutora - tylko producenta, który sprzedaje innym koncernom paliwo i przez to oni muszą też windować ceny.
2) porównaj sobie ile litrów paliwa za średnią płacę kupi sobie Polak, a ile np. Niemiec,
3) nie powielaj populistycznej narracji, bo nie wiesz ile tej ropy idzie bokiem. Skąd takiś pewien, że kacapy skoro sprzedają ją za grosze np. Indiom, to one na morzu nie przepompowują jej tym co rzekomo ją bojkotują ? Tak ufasz w szlachetność naszych niby sojuszników?
Ja tam nie należę do tych, którym gdy pluje się w twarz mówią że deszcz pada. Żeby nie było niedomówień: jestem całym sobą za banowaniem tego kacapskiego bajzlu, ale niech robi to każdy i konsekwentnie, a nie bawi się w pasera zbanowanego towaru i próbuje wzbogacić na nędzy innych.
 
Smarność 200 bardzo fajna. Miejmy na uwadze, że paliwo (świadectwo) z bazy może być jeszcze modyfikowane po drodze do zbiornika na stacji.
Z resztą, jak jest smarność, to LC jest łatwo dorobić. Trudniej w drugą stronę.
 
Cysterna zarówno paliwem, jak i ewentualnie dodatkiem napełniana jest na naftobazie i po drodze już nic nie ma prawa być (łącznie ze świadectwem) modyfikowane.
 
@joshua79 zgadza się, dlatego np. biorąc świadectwo na Lotosie, dla Dynamica dostaniemy świadectwo zwykłego ON z pieczątką/adnotacją z podpisem pracownika stacji, że do paliwa zostały dodane środki uszlachetniające Lotos Dynamic. Nie wiem jak to działa, nie wnikałem już czy ktoś dodaje to w czasie dostawy, czy stacje mają jakieś systemy dozowania do dystrybutorów.
 
Cysterna z kierowcą od nalewaka i wydania świadectwa do stacji docelowej są monitorowani jak samolot rządowy. Nie ma możliwości otwarcia wlewów, ani nawet pójścia za potrzebą na stację konkurencji. Pomijam fakt, że wszystko od razu wklepywane jest do systemu, a Izba Celno-Skarbowa trzepie ich co rusz. Generalnie normą jest na terminalach nalanie paliwa i podjazd pod nalewak z dedykowanym dodatkiem. Być może są właściciele, którzy sami sobie dozują dodatki na stacji (pewnie mali prywaciarze), ale to już kierowcy i jego cysterny po podpisaniu protokołu odbioru paliwa przez odbiorcę nie interesuje.
 
Shell V-Power, nie Racing, czyli zdaje się zwykłe 95 z ekstra detergentami. Jakieś przeciwwskazania do jazdy wyłącznie na niej?

Po paru latach wreszcie mogę tankować "tańszą" (lol) 95 tkę, a że jeżdżę dość mało i będę tankował średnio raz na parę tygodni, to mogę czaić się na dni z promką ;)
 
A dlaczego miałyby być przeciwwskazania. Dodatki to takie nasze fanaberie, normą jest jazda na czystym paliwie.
 
@SmartCheetah żadnych przeciwwskazań. Lać i jeździć. PS. Zazdroszczę tankowania raz na parę tygodni.
 
PS. Zazdroszczę tankowania raz na parę tygodni.
6-7 tysięcy rocznie i to w większości poza miastem. Byłoby jeszcze rzadziej, gdybym jeździł oszczędniejszymi autami :p
 

xD xD xD xD xD

Jak załadować w kakao rodaków za ich własny hajs xD
 
Najgorsze jest to, że koncern pokaże rekordowe zyski za ostatnie półrocze, a akcje dziś po 64 zł, bo juz nikt w ta spółkę (a raczej w polityków) nie wierzy.
 
No podejrzewam, że sporo osób się zeszmaci i tak za te 45 ziko xD.
 
Tak się właśnie robi w Polsce promocje, a ciemny naród to łyka. Dobrze, że chociaż zrobili limit bo znowu byłby cyrk i kolejki na stacjach.
 
A tym czasem, cena ropy liczona w PLN ...
 
Back
Top