• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
U nas w PKS tylko B0 używamy, nieważne czy 40letni autosan czy tygodniowy man tge
 
@Kuba w zimie na stacji paliw MZA na Bielanach jest B0 w ofercie, zawsze o tym dumnie piszą na pylonie. Nie wiem jak przez resztę roku, bo nie jeżdżę na ON, więc w ogóle mnie to nie interesuje.
 
Zawsze tankowałem Shell diesel ultimate, ostatnio wleciała efecta z Orlenu i subiektywnie dużo lepsza praca silnika, jednak nie wierzyłem w takie bzdury i ponownie wpadł Shell ultimate, znowu gorsza twarda praca... Aż trudno uwierzyć, a jestem wielkim przeciwnikiem orlena 😭
 
Czyli rzepak, smalec przetwarzane razem z "ropą naftową" i mamy B7.
Jak widać nie tylko z komponentów roślinnych robią BIO
 
Między innymi olej posmażalniczy tworzy B7
 
No i dobrze
Po co marnować oleje posmazalnicze itp?
 
Niekoniecznie. Przetworzenie odpadu może być droższe niż produkcja z "czystego" surowca
 
Moze byc drozsze, ale jest to utylizacja odpadu, ktory i tak trzeba zutylizować i odsprzedanie go przynajmniej w "jakiejs" cenie zmieniejsza koszty calkowite zagospodarowania odpadu.
 
To B7 jest tak samo dyskusyjne pro-ekologicznie/ekonomicznie jak elektryki i hybrydy...
 
Mieszanina ON z biopaliwem nie jest taka zła bo:
cyt...."
Inne właściwości ma paliwo składające się z estrów metylowych oleju rzepakowego,
które oprócz węgla i wodoru zawiera również tlen (ok. 12%). Zawartość
tlenu oraz wiązania nienasycone sprzyjają lepszemu samozapłonowi oraz zupełnemu
i całkowitemu spalaniu [10]. Tlen cząsteczkowy zawarty w paliwie wykazuje większą
aktywność niż tlen cząsteczkowy zawarty w powietrzu, co powoduje wyższą liczbę
cetanową tego paliwa. Lepsze rozpalenie i spalenie paliwa powoduje zmniejszenie
zadymienia. Wadą estrów metylowych oleju rzepakowego jest duża zawartość wody
oraz agresywne oddziaływanie na elementy gumowe i powłoki [6]."

Źródło: https://yadda.icm.edu.pl/baztech/el...ble3bazaartykulowfielddodajpobierzkey1179.pdf
 
oraz
cyt.
"Przeprowadzone badania tribologiczne wykazały, że nawet mały dodatek estrów metylowych kwasów tłuszczowych olejów roślinnych wpływa korzystnie na własności smarne paliw. W oparciu o wyniki przeprowadzonych pomiarów można sformułować stwierdzenia: czysty olej napędowy charakteryzuje się znacznie mniejszą smarnością od pozostałych badanych paliw, a nawet mały dodatek biokomponentu do oleju napędowego znacznie zwiększa jego smarność. Ma to korzystny wpływ na trwałość elementów aparatury wtryskowej silnika."

Źródło: https://repozytorium.biblos.pk.edu.pl/redo/resources/31255/file/suwFiles/CisekJ_WplywBiopaliw.pdf
 
FdqjfVQWIAAY1rE.jpeg
 
Dobra zmiana
 
Back
Top