• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
95 nie jest szkodliwe......
Co do strojenia pod 98, jesli będziesz tankowal pozniej 98,to tak, a jesli tankujesz 95 to nie. Generalnie ecu samo dobierze zaplony.
 
Jedynie spalanie stukowe po programie pewnie wymaga 98.
 
95 vs 98 u mnie nawet w instrukcji pisze że auto jest strojone pod 98 i na 95 występuje spadek mocy a jak podłączyłem VCDS i dałem gaz w podłogę to cofało zapłony aż miło, więc jak ktoś ma strojone na 98 i lubi depnąć to radzę lać tylko 98 co przy obecnych czasach może być trochę przykre... Chociaż obecne ceny są pewnie bardziej korzystne dla praw jazdy i bezpieczeństwa
 
W jaki sposób 95 szkodliwe dla doładowanych motorów nie wyjaśnił
 
spalanie stukowe/spalanie detonacyjne - skutki to: stopienie tłoka, przepalenie uszczelki pod głowicą, i wiele innych, ogólna destrukcja. Wystarczy wpisać w google i ci wyskoczą całe wykłady na ten temat, a na youtube filmiki.
 
Last edited by a moderator:
@Piotr_the tp tuner wyprogramowuje czujnik spalania stukowego?
Stroją na granicy spalania stukowego i żeby uzyskać największe moce potrzeba paliwa 98 a nawet 100, potem to już etanol można sobie oglądając na kanale jagodowatv.
 
Borowkowy....
Gość Ci stroi na 98, a Ty sobie jezdzisz na 95, ECU na podstawie odczytu z czujnika spalania stukowego dopasuje zaplony.
Parówkowy to nie wie na czym polega dzialanie skrzyni biegów, po co sa przelozenia stosowane w silniku spalinowym. Nie wie co to jest oktan w benzynie, a Ty z jego filmów chcesz czerpać wiedzę.
 
A propos etanolu, od nowego roku przechodzimy na E10. W Austrii nie widziałem już standardowej 95 w normie E5, wszędzie tylko E10.

Ciekawe czy u nas będzie jazda o nową (że gorszą) benzynę 😎
 
Jazda bedzie o to, ze roznica na dzien dzisiejszy pomiedzy 95 a 98 to okolice 70gr/L. Wiec wszyscy uzytkownicy, ktorzy nie moga tankowac E10 (o ile dobrze pamietam np FSI), beda musieli wlasnie taka różnicę doplacic do 98....
Aczkolwiek lista takich silnikow wcale nie jest jakas duza.
 
Last edited:
Można sobie żartować, ale dla kosiarek, pił i agregatów to katastrofa, a samochód po prostu więcej pali.
 
Myśle, że spaliniarze są w stanie pogodzić się ze zwiększoną ilością poronień w zamian za lepsze osiągi ich maszynki.
 
@sprajt2
Chce się mieć silnik o usportowionych (FSI) czy sportowych (TFSI) osiągach, i/lub jak auto poddawane jest tunningowi, to trzeba więcej wydawać, np. przy dystrybutorze. Czy przy wymianie oleju. A jak nie na bieżąco więcej wydawać, to potem wcześniej niż później wydać więcej na remont kapitalny silnika. Chce się większych osiągów - wydaje się więcej, prawda stara jak świat i dotyczy w mniejszym lub większym stopniu każdego - jak będę w przyszłości móc sobie pozwalać jeździć do 150 km/h (tam gdzie to możliwe) zamiast obecnym autem do 120 w porywach do 125 km/h, to też będę musiał więcej posmarować. Proste.
 
@NRohirrim nie ma tu zadnego zwiazku z "usportowionym" silnikiem. 1.6fsi to zaden sportowy silnik, raczej standardowy dupowoz vag z lat 2000. Z reszta od 2008r chyba juz wszystkie silniki vag moga na e10 jezdzic, wyjatkiem byla tylko część silnikow z lat 2000.
 
FSI na początku miało wymóg stosowania 98, nie wiem jak później ale pierwsze na pewno.
 
Zaslaniali sie wysokim sprężaniem ~12,
Mój 1.6 16v mpi Vw o kodzie AZD też ma zalecane 98 stosować ,również z uwagi na stopień sprężania 11.5
 
Dlatego pewnie są prsez VAG wymienione jako te, ktore na E10 95 nie mogą jezdzic.
Z ciekawostek 1.3 OHV faworytki/felicji tez nie może na E10 latac 😉
 
Mój poczciwy Twin Spark CF3 też nie może na E10.
 
Back
Top