• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
Tankowałem dziś zwykłą 95 na Orlenie za 6.15. Jak zobaczyłem tą cenę na pylonie to myślałem, że mi się to śni bo jeszcze w czwartek tankowałem po 6.69 za litr czyli ponad 50 groszy drożej.
Kolego @musc jak zatankowałem na marketowej stacji pb95 to auto dostało muła i zachowywało się tak jakby świece były zużyte czyli mniej mocy i lekkie poszarpywanie. Tankując na różnych stacjach nigdy czegoś takiego wcześniej nie miałem
 
W obecnej sytuacji wszystko, co nie jest podwyżką, jest obniżką.

Ale faktycznie - przez pierwszą połowę zeszłej dekady ropa była o 1/5 droższa i jakoś 4 z przodu zawsze była.
 
@MC Subi widać, że wtedy nie tankowałeś albo masz kiepską pamięć. Ropa również miała nie długie ale wielomiesięczne okresy kiedy kosztowała poniżej $60 za baryłkę brent, który jest bardziej reprezentatywny niż WTI dla naszej części świata. Dolar był głównie poniżej 4zł w tym czasie, czasem nawet znacznie.
7b4a3699b8ebf8-948-439-0-0-1748-810.png
 
Paliwa premium to jest zabójstwo dla układu wtryskowego nowoczesnego diesla. Mają dodatki czyszczące, ale są suche. Co do cen, to śmiałem się ostatnio do żony, że po tej wakacyjnej "obajtkowej obniżce" mamy już paliwa tańsze jak z rabatem. No może prócz LPG, bo jego cena wzrosła. Na szczęście póki co nieznacznie ;)
 
@demonick7 a co je tak magicznie "wysusza"? Przecież to te same co nie-premium, tylko z dodatkami. Co w ogóle ma oznaczać ta "mecho-stodolniana" nomenklatura tak chętnie zasysana przez fachowców z WP i Onetu w średnio błyskotliwych cyklicznych wpisach?
Nie będę stawał po żadnej stronie. Każdy leje co chce, ale bez pustego bełkotu.
Mające niewystarczającą smarność? Jakiś dowód? Coś na papierze? Bo wklejane tu karty dostaw pokazują tu zgoła coś innego.
Z resztą po co ja się produkuję? Ten temat zatacza kręgi na forum jak pijany bumerang.
 
A to nie wiedzieliście, że niższy poziom siarki obniża smarowanie😆 ? Paliwa premium mają dodatki myjące, czyli działają bardziej agresywnie na układ wtryskowy. Gdzieś ten syf musi się dostać. Generalnie lepiej jest kupić paliwo standard i dolać coś do niego. Przynajmniej wtedy ma się skład chemiczny tego co jest, prócz standardowego paliwa czarno na białym.
 
Od 13 lat tankuje Golfa paliwami premium, w Golfie są specyficzne i delikatne wtryski piezo Siemensa to już dawno powinny chyba się zatrzeć od tej siarki?

Wysłane z Pixel 7 Pro [Tapatalk]
 
@ Forest, jeżeli piszesz o Golfie PD z podpisu, to te wtryski jak na dzisiejsze standardy w ogóle nie są delikatne. Mam na myśli CR, ale takie budżetowe typu 1,6TDI, albo 1,5 dCi.
 
Ja w zeszlym roku i przez dluzszy czas obecnego roku tankowalem na moya ten ulepszy diesel power( wtorki mocy, kiedys to bylo) - o ile spalanie zalezy glownie od stylu jazdy i rodzaju trasy( czy miasto czy eska i wiele innych zmiennych) to auto chodzilo odrobine ciszej niz na zwyklych paliwach( nie bylo to badane decybelomierzem, tylko profesjonalnie, na sluch). Dodatkowo w zimie bylo kilka dni i nocy z temperatura w granicy - 15 czy - 20, a auto stalo caly czas na mrozie nieodpalane i jak bylo trzeba to normalnie odpalalo, a w baku bylo mniej niz polowa wachy.
Nie wiem na ile to zasluga paliwa, ale na zimowe mrozy on power polecam.

Tankowalem tez na auchanach, orlenach( ale od ponad roku juz nie), bp, shell i innych stacjach i nigdy z autem problemow nie bylo.
Na paliwach premium od bp czy mola auto chodzilo odrobine ciszej niz na zwyklym on( ale jak w przypadku on power-profesjonalne badanie na sluch).

Moze jakosc paliw sie poprawila, bo jeszcze z 12-15 lat temu pamietam ze wujo co roku musial w zimie dolewac preparatow, zeby diesel nie zamarzl( salonowy hilux z 2008).
 
Wtedy po prostu dolewało się benzyny i problem blokady filtra znikał.
 
@roland Moya z tego co widzę już chyba olała wtorki premium. Coś tam przeleciało mi przed oczyma, że z B0 też więcej nie będą się bawić.
Po kilku razach z MOL, doszedłem do wniosku że pogięło ich z polityką cenową (więcej niż u konkurencji przynajmniej w moich okolicach),
Ktoś tu kiedyś wspominał o Vervie, że kiedyś ambiwalentne odczucia miał, że twardo, a teraz to cichutko i dynamiczniej. Też odnoszę takie odczucie od jakiegoś czasu.
Spojrzałem na ich karty (AMIC również je udostępnia jako odbiorca paliw Orlenu) i w aktualizacjach pojawiły się zmiany w składzie paliw, więc coś może być na rzeczy.
Stara i nowa wersja w załącznikach...

Nie wiem co to bezwodnik maleinowy i te pozycje powyżej uwzględnione w nowej mieszance, ale to może robi robotę (?)
 

Attachments

  • Amic_Pro_ON.pdf
    176,8 KB · Odwiedzin: 46
  • Amic_Pro_ON_20230901_1.pdf
    722,5 KB · Odwiedzin: 39
@joshua79
Niestety wtorki mocy to przeszłość... Czy rok temu to bylo B0 to nie wiem...
Myslisz, ze to moglo miec wplyw na brak koniecznosci stosowania depresatorow do diesla?
U mnie w okolicy jest chyba zmowa cenowa, bo roznice miedzy najdrozsza,a najtansza stacja to 8 groszy na litrze on/95, 98 na lpg 5. Wieksze roznice sa na dieslu premium.
Na orlenie nie tankuje wiec nie wiem czy cos sie zmienilo.
A amic najblizej mam z 40-50 km od miejsca zamieszkania, wiec nie wiem czy kiedykolwiek tam zatankuje.
 
@roland przynajmniej w moich okolicach mieli faktycznie B0 - załączałem tu zdjęcia kart sfotografowanych przy okazji tankowania.
Na pewno B0 robiło robotę, bo brak biokomponentów już sam w sobie znacząco poprawiał właściwości zimowe paliwa.
 
Back
Top