• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
To jakaś szwajcarska franczyza, w moich okolicach też coś takiego funkcjonuje - ma dobre ceny, a paliwko od wójta z Pcimia zapewne, bo skąd.
 
Ma ktoś jakieś ciekawe opinie na temat stacji Avia? Niedawno najdrozdza stacja w moim mieście przechrzciła się na avie i całkiem przyzwoicie te ceny wyglądają
Maja paliwa spełniające wymagania polskiej normy. Co byś więcej chciał wiedzieć?
 
Avia to Unimot
 
U mnie avia po roku czy dwóch zamieniła się w Pieprzyk
 
@NRohirrim
Wyłącz dotrysk paliwa przy LPG..
Ja mam tak w 1.6 16v mpi Vw
Szkoda paliwa...
Lepiej daj bogata mieszanke przy wysokich obrotach
 
do 18 trzeba wykorzystać punkty z navigatora
A jesteś pewien że masz te punkty? Ja dzisiaj chciałem właśnie wykorzystać punkty z Navigatora, żeby nie przepadły, odpalam aplikację a tam punktów 0...Dziadostwo i tyle😡
 
@Michalos12
Dbanie i użytkowanie auta to sztuka balansowania między różnymi rzeczami.

Zawory bywają ciut bardziej podatne na działanie lpg niż benzyny. Tak więc w tym wypadku mi bardziej szkoda zaworów, szczególnie wylotowych, niż paru % benzyny na najwyższych obrotach na których i tak sporadycznie jeżdżę (najczęściej chwilowo przy włączaniu się na drogę szybkiego ruchu). Umyślnie poprosiłem gazownika o dotrysk i ostatecznie stanęło to u mnie na tym: do 4000 obr. sam autogaz, między 4000-4500 kilka % benzyny i 90+ % lpg, powyżej 4500 sama benzyna.
 
A jesteś pewien że masz te punkty? Ja dzisiaj chciałem właśnie wykorzystać punkty z Navigatora, żeby nie przepadły, odpalam aplikację a tam punktów 0...Dziadostwo i tyle
A jesteś pewien że masz te punkty? Ja dzisiaj chciałem właśnie wykorzystać punkty z Navigatora, żeby nie przepadły, odpalam aplikację a tam punktów 0...Dziadostwo i tyle😡
Mam 😎
 
Ja jeżdżę pod samo pole czerwone
Czyli okolo 6200 przy 1.6 16v
I do końca idzie samo lpg
Silnik ma się bardzo dobrze
A kasa w portfelu spora.
Aa
Silnik ma 23 lata
Wiec popychacze i uszczelniacze były robione przed lpg
Bo palił olej
@NRohirrim
 
Last edited:
No co kto uważa za stosowne. Po to mamy gaz by oszczędzać.

Ale w moim przypadku, oprócz oszczędności na paliwie, zależy mi aby przejechać 400-500 tys km bez generalnego remontu silnika. Na dodatek zauważ, że mój motor ma pojemność 3/5 Twojego silnika, i pewnie Twój jest żeliwny, natomiast mój aluminiowy. Posiadasz większy margines bezpieczeństwa. Jakbym miał od nowości taki silnik jak Ty, to co prawda i tak bym nie pałował go na 6000 obrotów, no ale żeby zobrazować różnicę to dodam, że zamiast celować w 400-500k km jazdy bez większych awarii jak z aktualnym motorem, to celowałbym w bezawaryjne 700-800k km.

Na marginesie dodam, że w poprzednim aucie z lpg z silnikiem 1.4 MPI 16v, gdy jeszcze nie wiedziałem, że można poprosić gazownika o dotrysk benzyny, pilnowałem aby na gazie nie przekraczać 3600 obr. (max moment obr przy 3300). Raz na pół roku przepalałem go na 4000-4500 obrotach na odcinku 20-40 km ale to na samej benzynie.
 
Last edited:
Ale regresja gniazd zaworowych nie zależy od obrotów, tylko od temperatury. Przylgnia nagrzewa się od przelatującego gazu, a chłodzi po zetknięciu z gniazdem. Sytuacja typu długi podjazd na 3000 obr/min demoluje gniazda znacznie szybciej, niż przyspieszanie do 6 000 obr/min.
 
długi podjazd na 3000 obr/min demoluj
Scubi nie żartuj, że 3000obr demoluje silnik benzynowy. Przy takich obrotach większość aut jeszcze z 15 lat temu, z 5cio stopniowa skrzynia biegów to miało okolice 120km/h.
 
W Citku 3650/min to 130/h na 5 wersja 60PS - i jest w miare cicho jak na miejskie - da sie jechać długo (tempomat), radio w tle (nawet słychać) ...
 
silnik @CICHY kręci się 9000 obr/min , a zawory nie zużywają się wcale ;-)
zawory powiadasz... ;)
no ale drobna poprawka odnośnie eRPeeMów - mam wersję HP i są w standardzie wyższe o jakieś 7%, czyli nieco ponad 9600 obrotów oglądam sobie czasem przy przyspieszaniu na niższych biegach (licznik wyskalowany do 10kRPM), przy czym bezpieczne przesunięcie odcinki jest gdzieś tak do ok. 10.350 obr. wału i 1/3 tego dla rotorków :)
miejskie 50 km na godz. to ok. 4 kRPM na ... dwójce ;-)
 
 
Czy ON 6.28 to cena " krajowa" obecnie?
;)
 
Back
Top