• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
@a1410 - sami sobie to zgotowaliśmy.
Nikt nas nie zmusza aby już teraz wprowadzić E10. Jeżeli dobrze pamiętam można było poczekać do 2035 r.
Oferując w sprzedaży E10 stacja paliw nie ma obowiązku oferować paliwa E5. Może ale nie musi.
Jakbyśmy byli mądrzy to oferowane E10 byłoby z niskim udziałem etanolu np 5,1%.
Jak wszędzie wiadomo nic bardziej eko nie będzie jeżdżąc na E10, w mojej ocenie ogólnie będzie więcej emisji.
Reasumując rządowe lemingi dały się po raz kolejny wywieźć w pole lobbystom.
Szwedzi np. zrezygnowali z E10.
 
Z tym unijnym przymusem wprowadzenia E10 to chyba zrobili nam wałka, bo u nazistów E5 jest dalej w sprzedaży
Chodzi o koszty. Instalacja dodatkowego zbiornika na nowe paliwo kosztuje i trzeba mieć na niego miejsce. A tak wyszło taniej, tylko szkoda, że jak zwykle kosztem ob(yw)ateli. Może trzeba było się postawić? Dlaczego Niemcy mogą, a my nie? Chyba też jesteśmy UE i nie powinniśmy być gorszym sortem?
 
Last edited by a moderator:
a dwa, że koszta dostosowania infrastuktury byłyby ogromne, bo na każdej stacji musiałby pojawić się nowy zbiornik i dystrybutory.
Swego czasu rozmawiałem ze znajomym kierownikiem stacji paliw w tej kwestii. W zakresie modernizacji dystrybutora to zmiany musiałby być poczynione ale zbiorniki są wielokomorowe i tu nie trzeba by było nic zmieniać. Stwierdził że to nie byłoby jakieś znaczące obciążenie dla stacji.

Dlaczego Niemcy mogą, a my nie? Chyba też jesteśmy UE i nie powinniśmy być gorszym sortem?
Mamy debili w rządzie i tyle, podatnych, przekupnych, wazeliniarzy itp ...
 
Tak, równolegle z E10 od jakichś kilkunastu lat.
Doskonale to wiem, mnie jednak zdziwiło, że przekaz medialny był taki, iż to unijne regulacje zmuszają nas do przejścia na E10 i że zrobimy to razem z innymi Państwami. Teraz widać, że wcale nie było to konieczne.
 
Chyba skończyło się rumakowanie
 
Słuchałem nie tak dawno podcastu chyba na Wyborczej (albo Polityce Insight) w tym temacie i analitycy nie przewidywali jakiegoś wielkiego skoku cen LPG. Skoku w ogóle tak, ale nadal LPG per przejechany kilometr ma być tańsze niż benzyna. Czas zwrotu z montażu instalacji ma być wyższy ale to inna sprawa.
 
@magic27 - Poczekamy, zobaczymy, to nie jest tak że ten ruch coś zmieni. Mimo sankcji i tak na chwile obecną UE "wspomaga" Rosje w kwocie 50 mld Euro, a w/s pomocy Ukrainie nie potrafimy się dogadzać.
Najśmieszniejsze w tym (sankcje LPG) jest to że to wymyślił nasz poprzedni rząd - to taki strzał w kolano.
Znowu biedny obywatel dostanie po kieszeni. Ciekawe co zrobią Ci ogrzewający się LPG.
Kupimy LPG z "Kazachstanu" jak węgiel, trochę drożej ale za to będziemy mieli "czyste" sumienie 🤣 🤣 🤣 🤣
 
Pewnie tak. Będą ściągać droższy LPG z innych krajów. Ja tam nie mam LPG to mi to rybka 🙂
 
@end 👍To tak samo jak gadają ,że ja rosja wygra wojne to beda ruscy pod polska granicą stacjonować. A jak wiadomo my graniczymy z rosją a w obwodzie kaliningradzkim już od lat cały sprzęt wojskowy i wyrzutnie rakiet skierowane są na Polskę 😉
 
Z LPG nie będzie problemu bo nie będą go tankować do wiader i kanistrów na zapas, jak miało to miejsce z dieslem i benzyną. Myślę że lekko zdrożeje ale i tak będzie ok 2x tańszy niż benzyna.
 
LPG dostarcza do Polski nie tylko Rosja ale także inne kraje, np. firma Amerigas sprowadza LPG z USA
 
@MC Subi Ale w butle trzeba zainwestować, nie każdy kto ma auto z LPG ma też butlę 11kg. Jak ktoś ma 2 butle 11kg na domowy użytek to nie kupi 3 kolejnych aby kupić trochę taniej gaz bo będzie to nie opłacalne. Zima też się kończy wiec nikt też się nie rzuci na zakup gazu na następną. Myślę że rozejdzie się po kościach, i nie zabraknie tak jak Diesla i benzyny jakiś czas temu.
 
20% zapotrzebowania na LPG pokrywamy z własnej produkcji.
Główny import to:
50% LPG z Rosji
30% LPG ze Szwecji

Jest jeszcze tzw. reexport na Ukrainę. Może po wejściu sankcji w życie przestaniemy exportować tam LPG, a wszystko trafi i zaspokoi nasz krajowy rynek.
 
Wg dyrektywy Unijnej za paliwa alternatywne uważa się::
  • energię elektryczną,
  • wodór,
  • biopaliwa,
  • paliwa syntetyczne i parafinowe,
  • gaz ziemny (w tym biometan) w postaci sprężonego gazu ziemnego CNG i skroplonego gazu ziemnego LNG
  • gaz płynny LPG.
Jednak zwykły "Kowalski" jeżdżąc na LPG nie ma z tego tytułu żadnych udogodnień i ulg.
W Polsce za dużo samochodów jeździ na LPG i spadłyby wpływy gdyby jeszcze promować finansowo to paliwo 🤣

Dyrektywa, dyrektywą, a nasza ustawa załatwi wszystko żeby było "dobrze" 😁 LPG wypada z listy.
 
Ta, wydajemy pieniądze na budowe infrastruktury dla alternatywnych paliw, na alternatywne rozwiazania, ktorych mało kto w ogole chce.
Ale majac świetnie rozwinięta jedna z nich (LPG) i to w sposob zupelnie ekonomicznie naturalny to niestety rzadzacy perfidnie udają, że tego nie widzą.
 
Jak by ze strefy czystego transportu mogły korzystać auta z LPG to więcej ludzi by auta przerabiało na to paliwo i w skali całej Polski było by to odczuwalne. A tak stare trupy z Warszawy i Krakowa trafia do sąsiednich miast i tam będą truły powietrze.
 
Tak samo można w prosty sposób pokonać smog z niskiej emisji, a także Diesla też można zasilać częściowo LPG, tylko po co jak można nawijać makaron na uszy i wciskać "nowoczesne", drogie rozwiązania. HIPOKRYZJO trwaj - głupi lud to kupi 😁
 
@Kuba czyli ktos, kto uznal LPG za alternatywne i ekologiczne paliwo klamie? To te inne alteranatywne zrodla również moga byc takim samym klamstwem?
LPG jest "niefajne", bo za tanio mozna w nie uzbroic auto. Taka ekologia nie pasuje poborcom danin... Ekologia jest tylko wtedy, kiedy uzytkownik musi za nia słono zaplacic, wtedy wszystko sie zgadza. I nikt nie liczy juz wtedy zadnych śladów weglowych.
 
Back
Top