• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
Ja z moich obserwacji na swoim aucie mogę powiedzieć tak .Zawsze tankowałem Vpower diesel ale od jakiegoś czasu moje auto łapało muła .Pozniej był zwykły ON z DNA race a od dłuższego czasu verwa ON i na tym paliwie auto najlepiej się zbiera i według kompa pali najmniej
 
Bez różnicy. Ja nie czuję rożnicy między 95 natomiast jesli chodzi o 98 ,to najciszej silnik mi chodził na orlenie 98PB. Jak masz auto co ma mape pod 95 to bez sensu lać 98 👍
 
a niech ktoś powie co lepiej ogólnie lać 95 e10 czy 98 e5? pytam bo moje auto megane III 2.0TCE może niby jeździć na 95 e10 ale czy mając możliwość lać 98 e5 nie wyjdzie to korzystniej dla silnika pomijając już różnicę cenową?
 
Co najwyżej układ paliwowy, a najpewniej przewody gumowe. Samemu silnikowi to wszystko jedno ;)
 
@oiladditives
Super, dziękuję bardzo! :)
UPG nie znałem, a cena setki znacząco niższa wg. internetu niż na innych stacjach.
Tylko oby nazwa nic nie wywróżyła 😅
Całe paliwo na Ukrainie jest importowane z Europy. To dobre stacje benzynowe z zdecydowanie dobrym paliwem. Swoją drogą UPG jest właścicielem dużego terminalu paliw w Polsce, w Świnoujściu.
 

Attachments

  • SmartSelect_20240321-190948_Gallery.jpg
    SmartSelect_20240321-190948_Gallery.jpg
    143,9 KB · Odwiedzin: 90
Panowie pytanie o paliwo E10. Mam LPG i aby wykorzystać bak benzyny potrzebuję od 4 do 6 miesięcy w zależności od temperatur. Czy potrzeba dawać coś co zakonsewerwuje to paliwo w baku? E5 nie robiło to różnicy i teraz nie wiem czy kombinować. Generalny jestem antydodatkowy jakby co😄.
 
Zalej 98 E5 i po dylemacie. Ja tak zamierzam zrobić w Micrze. Co prawda nie mam LPG ale zbiornik też wystarcza na 4-6 miesięcy. Ostatnio tankowalem w grudniu. Do pandy zalałem E10 choć niby nie powinienem. I tu na 3 miesiące zbiornik mi wystarczy.
 
Last edited:
Rozwiązanie jest proste. to oczywiste. Moje pytanie bardziej dotyczyło kwestii czy istnieją jakieś wytyczne/badania mówiące, że paliwo E10 szybciej się psuje/degraduje, niż E5.
 
@Mr.Wolf ja gdzieś czytałem że e10 ma krótszy okres przydatności dlatego zalałem na wszelki wypadek 98 a do tego stabilizator paliwa, biorąc pod uwagę to że benzynę tankuję dwa razy do roku to mogę przeboleć droższą benzynę. Jak miałem jeszcze Fiata Bravo 1.4T-jet który jest wrażliwy na stare paliwo to dolewałem do benzyny stabilizator paliwa i nawet po 8 miesiącach nie miałem problemu z odpalaniem.
 
Last edited:
98 E5 to jest dzisiaj jedyne rozsądne rozwiązanie w przypadku mało używanych samochodów. Moje Polonezy też zaleję tym paliwem, a także pewnie E24 i E31.
 
Wg mojej instrukcji motocyklowej E10 można trzymać w silniku gaźnikowym bezpiecznie do 3 miesięcy. No chyba, że amerykańskie E10 było jakieś inne. Jeśli dłużej, to trzeba wlać stabilizator, a powyżej roku to nawet E10 ze stabilizatorem trzeba wylać i zalać świeżą.
 
Kiedyś tankowałem vervę i miałem odczucie, że silnik złapał "muła". Od tamtej pory tylko 95. Nic mnie nie przekona😜 Ostatnio dolałem Oilsyn DNA podwójną dawkę i oczywiście paliwko do pełna jak lubię😉 Starczy na długo bo śmigam na gaziutku😃
 
Możesz napisac jaka to stacja, to nie sa jakies tajne dane.
 
Heh, byłem na stacji i zatankowałem. Zadziałał autopilot i wlałem pełny kocioł 95 E10, a miało być 98 E5 z racji posiadania LPG 🙈. Nie jestem dodatkowy, ale czy w aktualnej sytuacji mogę naprawić tego fakapa, żebym nie miał niespodzianek? W najbliższym czasie będzie bardzo mało jeżdżone - zmieniam pracę i robię sobie dłuższe wolne.
 
Może to to coś?
20240407_220128.jpg
Na portalu znajdziesz też i inne. Nie wiem czy ktoś już sprawdzał skuteczność takich środków ale masz szansę być tym pierwszym na forum
 
Na takie rzeczy to stabilizator benzyny / Kraftstoffstabilisator / Gasoline Stabilizer itp. W sklepach żeglarskich i motocyklowych za ok. 2 dychy.
 
Back
Top