• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Passat B5 FL AVB / AVF / AWX 1.9TDI-PD

STREAM-HD

Użytkownik
Samochód
VW Passat B5FL 1.9 TDI-PD
No dobra mamy 2019 rok, może coś się pozmieniało na lepsze albo na gorsze, a ja nie śledzę sytuacji na rynku. Czym zalać 1.9 TDI-PD ?

Marka samochodu: VW Passat B5FL
Data produkcji: 2000r
Silnik: 1,9 TDI-PD AVB
Filtr cząstek stałych: BRAK
Budżet/ile litrów: 150zł / 5 Litrów
Jaki olej masz obecnie: Zawsze polecany i zgodny z normami
Jakiego oleju wymaga: VW 505.01 5W40 C3
Styl jazdy: 90% trasa


Zostawać na Eurolu Fluence czy coś tam się pojawiło lepszego cena / jakość?
 
Last edited by a moderator:
Skad masz takie info, ze to full saps...?
Z tego co widze co klasyczny mid saps
FE083309-F7C2-4017-AD70-AB940BCB0445.png
 
Na bańce oleju jest napisane FULL SAPS i jest 505.01 bez ACEA C3.
C3 nie ma też na stronce producenta w angielskiej wersji językowej.
 
To niezły bigos. Dwa różne oleje o tej samej nazwie i bańce. Zreszta pierwszy raz widze full saps 505.01
 
Nie chcę skłamać ale jak dwa dni temu patrzyłem na stronkę producenta to ACEA C3 tam nie było, a teraz jest
Chyba, że w głowie mi się pomieszało.

Nie zmienia to faktu, że na bańce jest FULL SAPS, 505.01 i nie ma C3.

EDIT: data produkcji 07.02.2020
 
Last edited:
W ofertach internetowych w PL nie znalazłem neste premium + C3. Wszystkie oferty które przeglądałem to A4/B4.
To niezły bigos. Dwa różne oleje o tej samej nazwie i bańce. Zreszta pierwszy raz widze full saps 505.01

Dokładnie raz A3/B4 https://www.neste.com/sites/neste.com/files/attachments/neste_tuoteluettelo_eng_102018_lores_2.pdf
A raz C3 https://www.neste.fi/tuotetiedotteet?productGroup=340&searchTerm=&dsLang=en

I co śmieszniejsze nie występują razem w katalogach
 
Trzeba odróżnić 2 produkty z Neste spełniające 505.01 :
1. Neste Premium+5W40
2. Neste Pro C3 5W40
to są różne produkty, choć niektóre normy się pokrywają. Na butelkach Premium+ 5W40 nie spotkałem się z opisem C3 ani z dexos 2. Była już dyskusja na ten temat, że jest norma 505.01 wiec teoretycznie mid saps a Neste nie podaje informacji, że olej ten spełnia normę C3 co jest dziwne. Od pewnego czasu na stronie jest jednak info o tym, że Spełnia zarówno C3 jak i Dexos 2. Czemu do tej pory na butelkach jest inny opis to nie wiem.
 
Nadeszła kolejna wymiana oleju i teraz na celowniku siedzą mi Millersy

XF Premium Engine Oil C3 5w40​

EE Longlife 5w40​

Trident Professional C3 5w40​



Co ciekawe ten chyba podstawowy EE longlife jest droższy od XF Premium. To normalne?
Pytam bo brak jest ważnych danych o tych olejach. Jeżeli ktoś je zna z innych źródeł i może potwierdzić, że są spoko to chętnie się dowiem. Ten XF Premium to coś znanego i mocnego czy niewiadoma przez brak danych producenta?
 
Last edited by a moderator:
Ja rozmawiałem kiedyś z technologiem Millersa, to są dobre oleje. Wszystkie bazują na HC jeżeli cię to interesuje, Millers nigdy nie blendował ich na PAO. Wbrew zachwytom internetowej braci że to takie super syntetyki ;)

Ale jakościowo to dobre oleje, Millers się przykłada do ich formulacji i raczej dba o powtarzalność parametrów. Różnica między EE i XF to użyte dodatki no i normy. EE jest "oczko wyżej" pozycjonowane niż XF. Mocno uproszczając EE to olej+modyfikator tarcia, XF są bardziej tradycyjne.
 
Kurde myślałem, że Premium oznacza Premium ale pewnie czegoś nie wiem :D

Mam tylko jedno pytanie: czy dobrze rozumiem ale EE Long jest nienajlepszym wyborem na mroźną zimę, gdyby się przytrafiło, że będzie po -20 stopni przez dłuższy czas?

Pour Point - 31
-30 Viscosity 6,600Cp max

Przykładowo Eurol Fluence ma -51 stopni i 5270 CCS przy -30stopni.
 
@STREAM-HD ...
O jej jej jej, tyle razy tutaj pisaliśmy, że kart charakterystyk nie należy czytać dosłownie ...
Klasyczny przykład parametrów oleju z Lotosu:
1614878213442.png
 
Kurde myślałem, że Premium oznacza Premium ale pewnie czegoś nie wiem :D

Mam tylko jedno pytanie: czy dobrze rozumiem ale EE Long jest nienajlepszym wyborem na mroźną zimę, gdyby się przytrafiło, że będzie po -20 stopni przez dłuższy czas?

Pour Point - 31
-30 Viscosity 6,600Cp max

Przykładowo Eurol Fluence ma -51 stopni i 5270 CCS przy -30stopni.
Millers czasami podaje "minimalne-maxymalne wartości " a nie nominalne dlatego w kartach tak to wygląda. W nowych kartach serii Premium są już wartości nominalne podane.
 
W takim razie zamówiłem Millersa EE ( nie wiem w ogóle po co taki drogi olej do tego silnika wlewam...)
Do tego wlatuje Oilem, zobaczymy czy estrowe płukanie coś tam ciekawego wymyje w tym silniku.


Dzięki za pomoc, spotkamy się pewnie za 10 000 kilometrów jak się coś ciekawego pozmienia w kwestii 505.01.
Coś tam PMO chyba kombinuje dla mnie jak dobrze kojarzę ale to się zobaczy.
 
Last edited by a moderator:
Nie miałem nigdy VAGa, więc ciężko powiedzieć z osobistych doświadczeń. Analiz też nie mamy, ale wyglądają ok zwłaszcza 506.01. Ta norma w ogóle jest chyba dość wymagająca co do środków smarnych no i raczej nie jest specjalnie aktualizowana, bo silników PD już nie przybywa więc nikt raczej nie szuka w niej oszczędności.

Sam Repsol robi dobre oleje, nawet swego czasu byłem zainteresowany jednym z ich produktów, ale wtedy dostępność na polskim rynku była mizerna.
 
Dzięki za informację.
Teraz myślę zalać 50501 bo cenowo jednak jest przepaść. Następna wymiana pewnie późniejszą jesienią więc wtedy ewentualnie wymienię na 50601 bo chciałbym sprawdzić jak zachowuję się 0w30 na rozruchach przy mrozach bo na 5w40 czekałem kilkanaście sekund żeby ruszyć na gładkiej pracy silnika.
 
chciałbym sprawdzić jak zachowuję się 0w30 na rozruchach przy mrozach bo na 5w40
Raczej nie zauważysz różnicy, bo nie ma to kompletnie znaczenia w naszym klimacie miedzy 0 a 5.
 
Jak pisze @Zielony34 - w naszym klimacie, jeżeli nie mieszkasz w jakichś lokalnych biegunach zimna to nie zauważysz różnic między 0W i 5W. Pewnie, są silniki które ze względu na konstrukcję wymagają 0W nawet w dość wysokich temperaturach, ale wtedy instrukcje nie dopuszczają olejów innych niż 0W.
 
50601 to oleje A5/B5. Różnica powinna być zauważalna i nie chodzi tu o 0W ale o lepkość np w 0 st C. Dla silnika może to nie jest znacząca różnica bo olej ma polarność i zostaje tam gdzie trzeba po unieruchomieniu. Ale dla ucha i ducha zmiana na plus może być zauważalna.
 
Back
Top