• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

peugeot 301 1.6 BlueHDI 8V 99KM 2017r

Michalos12

Użytkownik
Samochód
citroen C3 1.4hdi 68km,peuegot 301 1.6 bluehdi 99km
Marka samochodu
peugeot 301
Budżet/ile litrów
120/4L
Styl jazdy
Silnik
1.6 BlueHDI 8V 99KM
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w30/5w30
Jaki olej masz obecnie
castrol 0w30
Cześć wszystkim,
Jednak stałem się posiadaczem peugeota 301 z silnikiem 1.6 hdi o mocy 99km z dodatkiem adblue do układu scr.
samochód ma przebieg 97000km, salon Polska, jeden własciciel, na ostatniej wymianie oleju ,według kartki naklejonej pod maską ,silnik został zalany olejem castrol 0w30.
Jaki polecicie olej do w/w silnika, czy zostać przy 0w30, a może przejść na 5w30 ?
 
Silnik już Euro 6 więc wymagana nowsza norma i olej C2 o lepkości 0W30. Dobry stosunek cena/jakość masz w Texaco PRO DS P 0W30.
 
Nowsza niż PSA B71 2312? 🙃

Skoro dopuszczone jest 5W30 to nic nowszego niż B71 2290 (2017) nie ma.

Total Ineo First 0W30 to zapewne olej z instrukcji obsługi.
 
Nie masz instrukcji czy książki serwisowej? Chyba wlasnie w książce serwisowej są czynności obsługowe i zalecane oleje , płyny.
 
Nowsza niż PSA B71 2312? 🙃

Skoro dopuszczone jest 5W30 to nic nowszego niż B71 2290 (2017) nie ma.

Total Ineo First 0W30 to zapewne olej z instrukcji obsługi.
Chodzi właśnie o normę PSA B71 2312 "Norma PSA B71 2312 ma zastosowanie do wszystkich pojazdów Peugeot i Citroën wyposażonych w silniki diesla „BlueHDi” – silniki wysokoprężne wyposażone w układ SCR (Selektywna Redukcja Katalityczna), czyli dysponują specjalną instalacją do eliminowania tlenków azotu (NOx) z gazów spalinowych, w której katalizatorem jest amoniak podawany w formie płynu będącego wodnym roztworem mocznika (AdBlue®)"
Wszystkie znane mi oleje z tą normą to 0W30 C2 tak jak pisałem powyżej.
 
O ten chodzi? :
z tego co widzę to spełnia ale tylko B71 2290.
 
@tomek evo

A Low-SAPS technology lubricant specially developed to meet standard PSA B71 2290 (version 2017) recommended for PSA Group vehicles (Peugeot, Citroën and DS). Compatible with Euro 5 and Euro 6 diesel engines with diesel particulate filter and petrol engines with catalytic converter, with the exception of “Blue HDI” and “Puretech” engines which must use a lubricant which meets standards PSA B71 2312 or PSA B71 2010.

To opis oleju Igol Profive 5W30.

A to z opis oleju który masz w sprzedaży, a na forum jest analiza

Całkowicie syntetyczny olej silnikowy Neste Pro C2 5W-30 specjalnie opracowany dla silników samochodów osobowych i dostawczych koncernu PSA Group (Citroen i Peugeot), które spełniają normę EURO 6, zawierających filtr cząstek stałych (DPF) oraz układ oczyszczania spalin.
Dla zapewnienia odpowiedniej pracy filtra cząstek stałych wymaga się stosowanie specjalnego oleju „Low SAPS” o niskiej zawartości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki
.

Oczywiście B71 2312 to pierwszy wybór ale jak ktoś chce 5W30 to wydaje mi się, że można zastosować
 
Neste spełnia tylko PSA B71 2290. To, że producent pisze, że się nadaje dla aut z normą Eurol 6 nie oznacza, że spełnia normę B71 2312.
Co do Igol Profive 5W30 się nie wypowiem. Być może faktycznie spełnia wymogi tej nowszej normy.
 
No dobra. Przetłumaczyłem sobie: "z wyjątkiem BlueHDI". Czyli zostaje jedynie 0W30 B71 2312.
 
Last edited:
Jesteś na forum nie od dziś ;)
https://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/PLATINUM-Max-Expert-FR-0W–30.aspx

Wkrótce na forum powinna być analiza ICP, a może coś więcej bo chyba olej trafi do Kia :)
 
Last edited:
Back
Top