• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

peugeot 301 1.6 BlueHDI 8V 99KM 2017r

Michalos12

Użytkownik
Samochód
citroen C3 1.4hdi 68km,peuegot 301 1.6 bluehdi 99km
Marka samochodu
peugeot 301
Budżet/ile litrów
120/4L
Styl jazdy
Silnik
1.6 BlueHDI 8V 99KM
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w30/5w30
Jaki olej masz obecnie
castrol 0w30
Cześć wszystkim,
Jednak stałem się posiadaczem peugeota 301 z silnikiem 1.6 hdi o mocy 99km z dodatkiem adblue do układu scr.
samochód ma przebieg 97000km, salon Polska, jeden własciciel, na ostatniej wymianie oleju ,według kartki naklejonej pod maską ,silnik został zalany olejem castrol 0w30.
Jaki polecicie olej do w/w silnika, czy zostać przy 0w30, a może przejść na 5w30 ?
 
Jakos lepiej czuje się wspierając polską gospodarkę.
Przecież i tak tankujesz na stacjach benzynowych w Polsce. Kupujesz w Polskich sklepach. Masz prawie nowy samochód, a pytasz o oleje, które nie mają nawet aprobat. Zastanów się i odpowiedz sobie na pytanie - gdzie jest granica oszczędności i na ile na prawdę oszczędzasz w perspektywie długofalowej. Może zamiast 301, trzeba było kupić Pandę składaną w Tychach, albo Bielsku? Nie kombinuj.

Total Ineo, nie widzę potrzeby rozglądania się za innym olejem. Płukanka co wymianę, od czasu do czasu jakiś specyfik do przeczyszczenia wtryskiwaczy i będzie dobrze, bo robisz duże trasy, czyli użytkujesz Diesla tak, jak powinien być użytkowany. Na zimę tutaj w odpowiednim dziale opisują ludzie, co stosują do ropy, też warto się zainteresować, bo wtryskiwacze to najdroższy element tego silnika.

Fajne te 301\c-elysee, ale wolałbym z 1.6 TU 115KM + LPG.
 
@Zielony34
Tez miałem na oku 1.6 z lpg, ale płaskie popychacze (szklanki), odrzuciły mnie od niego.
A po drugie jakoś polubiłem diesle😅
Teraz zostaje wybrać między 0w30 a 5w30.
Co do płukania silnka, wleje do obecnego płukanke długodystansową.
Standardowo też wleje puszkę k2 dictrum do baku z paliwem, uzupełnię adblue w zbiorniku do pełna, co jest kolejną zagadką dla mnie, bo nie wiem czy wlac z dystrybutora czy kupować w butelkach 5L.
Na zime jedynie będę stosował depresator.
 
Tez miałem na oku 1.6 z lpg, ale płaskie popychacze (szklanki), odrzuciły mnie od niego
Nie wiem, skąd takie informacje, ale tam jest 1.6TU Peugeota, który ma hydraulikę na 1000%. Jest to jednostka, której dołożyli zmienne fazy rozrządu i ze 110, zrobiło się 115KM. Nawet tutaj na forum dobieraliśmy olej do tego silnika i użytkownik za moją radą zastosował ELFa FT 0W30. Te silniki bezproblemowo śmigają na LPG.

Teraz zostaje wybrać między 0w30 a 5w30
Tutaj już wedle gustu.
 
@Zielony34
To az ciekawie co do 1.6 tu
Bo patrząc części do niego, w zakładce ustawianie zaworów, pokazały mi się szklanki do tego silnika(tak samo jak w moim poprzednim fordzie).
 
Bo patrząc części do niego, w zakładce ustawianie zaworów, pokazały mi się szklanki do tego silnika
z tego, co wiem, bo jakiś czas temu patrzyłem na samochody 2015+, to jest tam stara, porządna jednostka 1.6TU montowana gdzieś od początku lat 90tych. Zmienili tylko katalizatory, dołozyli sondy lambda, oraz te zmienne fazy rozrządu. To są auta budżetowe, to ma jak najmniej kosztować. Być może zmienili coś po liftingu w 2017r, ale tego nie udało mi się ustalić. Katalogi części czasem różne głupoty pokazują. Jak chcesz wiedzieć na 100%, czy dany silnik ma hydraulike, to wrzucasz odpowiednią frazę w google i patrzysz, co piszą na forum LPG.
 
@Zielony34
To az ciekawie co do 1.6 tu
Bo patrząc części do niego, w zakładce ustawianie zaworów, pokazały mi się szklanki do tego silnika(tak samo jak w moim poprzednim fordzie).
Słabo patrzysz. To jest szklanka z hydrokasatorem.

c6e7054d3229e4a43499585851b16216.jpg
 

Attachments

  • Screenshot_20210321-103350.jpeg
    Screenshot_20210321-103350.jpeg
    44,1 KB · Odwiedzin: 184
Adblue się starzeje. Z dystrybutora powinno być świeższe i sporo tańsze.
Sprawdź tylko w instrukcji czy możesz lać bezpośrednio z dystrybutora, bo ja w 308 nie mogę (wg instrukcji, bo wlew mam w podłodze bagażnika, a nie przy korku paliwa) i robi się to z baniaków. Myślę, że zakup w sklepie z dużą rotacją bańki 5l np. też jest bezpiecznym rozwiązaniem.
Ja ze swojej strony polecę jeszcze dodatek do AdBlue Tunap 987 albo odpowiednik firmy Xenum, bo niestety system SCR w PSA bezawaryjny nie jest, a stosowanie takiego polepszacza powinno pomóc w dłuższej bezproblemowej eksploatacji.

A co do oleju to ja polecam Totala Ineo First 0W30.
 
Według instrukcji nie mogę lac z dystrybutora.
Wlew mam tak samo jak Ty.
Ale zastanawia mnie dlaczego nie.
 
@Michalos12, na rynku jest kilka olei z normą PSA 71 2312:
zalecany przez PSA Total Ineo First 0W30,
Castrol Magnatec SS 0W30,
Valvoline Synpower ENV 0W30,
Texaco Havoline DsP 0W30,
Shell Helix Ultra Profesional AP-L 0W30
Hafa Freeway Premium C2 0W30,
Eneos Ultra S 0W30 C2
Gulf Formula PCX 0W30
Z droższych to: Motul Specific 2312 0W30,
Liqui Moly TopTec 4310 0W30,
Ravenol FES 0W30
A więc wybór na rynku jest spory.
Post automatically merged:

@Michalos12, na rynku jest kilka olei z normą PSA 71 2312:
zalecany przez PSA Total Ineo First 0W30,
Castrol Magnatec SS 0W30,
Valvoline Synpower ENV 0W30,
Texaco Havoline DsP 0W30,
Shell Helix Ultra Profesional AP-L 0W30
Hafa Freeway Premium C2 0W30,
Eneos Ultra S 0W30 C2
Gulf Formula PCX 0W30
Z droższych to: Motul Specific 2312 0W30,
Liqui Moly TopTec 4310 0W30,
Ravenol FES 0W30
A więc wybór na rynku jest spory.
 
Last edited:
@Zielony34
Tez miałem na oku 1.6 z lpg, ale płaskie popychacze (szklanki), odrzuciły mnie od niego.
A po drugie jakoś polubiłem diesle😅
Teraz zostaje wybrać między 0w30 a 5w30.
Co do płukania silnka, wleje do obecnego płukanke długodystansową.
Standardowo też wleje puszkę k2 dictrum do baku z paliwem, uzupełnię adblue w zbiorniku do pełna, co jest kolejną zagadką dla mnie, bo nie wiem czy wlac z dystrybutora czy kupować w butelkach 5L.
Na zime jedynie będę stosował depresator.
Nie zastanawiaj się lej 0W30, zresztą olej spełniający normę PSA 71 2312 będzie trudno znaleźć. A o silnik się nie martw, to sprawdzona konstrukcja. Tylko przy dużych mrozach potrafi zamarzać Adblue i wyrzucać błąd przez komputer. Co do polubienia diesli to jak najbardziej Ciebie rozumiem. Też się do nich przyzwyczaiłem, zwłaszcza do dużej elastyczności oraz niskiego spalania. Ostatnio trochę jeździłem Renault Magane 1.3 TCE w automacie i fakt fajnie się jeździ, ale w mieście przy delikatnym użytkowaniu spala ok. 10 l/100km. W trasie jest lepiej, ale z pedałem gazu trzeba obchodzić się bardzo delikatnie, aby uzyskać zużycie paliwa wynikające z danych katalogowych.
Co do dodatku Adblue, to nie wiem gdzie masz wlew, jeśli w bagażniku to uważaj aby tego nie rozlać, bo będzie śmierdziało, a na wykładzinie będzie plama. Dodatek kup na stacji z dystrybutora, to wyjdzie najtaniej i najłatwiej wlać bez rozlewania. Zbiornik 17l starcza na długo, w Twoim przypadku powinien wystarczyć na ok 15-20 tyś. km.
Wracając do oleju ja też bym polecał Totala Ineo First. Zastanawiał bym się też nad, co prawda nie spełniającym normy PSA olejem Shell Helix Ultra ECT 0W30 C2/C3.
 
I teraz mam dylemat,
Auto bylo jeżdzone na 0w30 c3 castrola,
Wiec co do norm peuegota chyba juz patrzeć nie będę.
Myślę nad olejem c3 504/507 5w30/0w30
Z orlena lub specol/lotos.
 
To jak nie chcesz być w zgodzie z normą producenta to może Shell Helix Ultra ECT 0W30 C2/C3. Przynajmniej na papierze ma naprawdę bardzo dobre parametry i jest produkowany z gazu ziemnego. Przy tym ma bardzo dobrą cenę, nawet w porównaniu z produktami krajowymi.
 
Back
Top