• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

peugeot 301 1.6 BlueHDI 8V 99KM 2017r

Michalos12

Użytkownik
Samochód
citroen C3 1.4hdi 68km,peuegot 301 1.6 bluehdi 99km
Marka samochodu
peugeot 301
Budżet/ile litrów
120/4L
Styl jazdy
Silnik
1.6 BlueHDI 8V 99KM
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w30/5w30
Jaki olej masz obecnie
castrol 0w30
Cześć wszystkim,
Jednak stałem się posiadaczem peugeota 301 z silnikiem 1.6 hdi o mocy 99km z dodatkiem adblue do układu scr.
samochód ma przebieg 97000km, salon Polska, jeden własciciel, na ostatniej wymianie oleju ,według kartki naklejonej pod maską ,silnik został zalany olejem castrol 0w30.
Jaki polecicie olej do w/w silnika, czy zostać przy 0w30, a może przejść na 5w30 ?
 
Mamy też ciekawą analizę max expert v 5w30,który według mnie też nie jest złym olejem do tego silnika.
 
Albo Mobil1 ESP 5W30, jest analiza na forum i olej wypadł bardzo dobrze. A sumienie o tyle czyste, że masz, tak samo zarówno C2 i C3, jak i 504/507, PSA 2290 i PSA 2290.
Też niedawno stałem przed dylematem i chciałem usilnie poprawiać inżynierów, ale stwierdziłem, że skoro ktoś, niepodważalnie mądrzejszy ode mnie, projektując silnik, przyjął, że ma być smarowany olejem lekkobieżnym, znaczy że na takim oleju ma pracować.
Oczywiście można stosować jakieś kosmicznie drogie oleje, z dodatkami z asteroidy przelatującej obok nas raz na tysiąc lat, tylko...czy to naprawdę, poza efektem placebo, przyniesie mi jakiś zysk? Doszedłem do wniosku, że nawet gdyby ten A5/B5, czy C2, chronił silnik gorzej, niż oleje C3 (w co wątpię), to zanim silnik ulegnie uszkodzeniu ze względu na olej, zdąży się rozlecieć 2/3 osprzętu, który znacznie wcześniej wyeliminuje samochód z użytku. Tym bardziej, że rozmawiamy o typowym przedstawicielu drogowym, codziennym wole roboczym, a nie sportowym, wyżyłowanym silniku, którego nikt też nie projektuje i nie kupuje, żeby ten miał lekki żywot.
 
Teraz tylko dolać do bieżącego oleju i przyjechać z 2000km, i wybrać olej😃
 

Attachments

  • 20210326_152326.jpg
    20210326_152326.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 208
Ostatnio miałem silnik zalany Valvoline Maxlife C3 5w30 i żaden olej nie szedł odmą. Teraz znowu na Total Ineo ECS turbo spocone na wlocie.
 
Wałki rozrządu, pierścienie, szybko potrafią zużyć się...
Ale, że od czego? Że stosujesz olej zalecany przez konstruktora?
Czytam to forum od jakiegoś czasu, i zaczynam wyciągać wnioski, że w sumie to mogło by nie istnieć nic innego jak C3 i norma 504/507. PSA - lej C3 bo lekkobieżne nie chronią silnika, to tylko ekologia, Ford - lej C3 bo to silniki PSA, Honda, Toyota, lej C3, bo znowu producent zaleca lekkobieżne, jeden z ostatnich tematów Volvo, zalecany A5/B5 - lej C3 bo lekkobieżne to zło.
Czy w olejach lekkobieżnych, poza zmniejszeniem oporów, nie chodzi też o np. poprawę transferu ciepła z silnika?

Jak to w końcu jest, bo już sam się gubię w tym wszystkim? ;)
 
Patrząc wstecz, to oleje 5w30 to oleje lekkobieżne Czyli można mieć jeszcze lekkobieżną wersję oleju lekkobieżnego? Wow!
 
Ale, że od czego? Że stosujesz olej zalecany przez konstruktora?

W czasach kiedy debiutował silnik 1.4 16v od VW, to producent też zalecał olej lekkobieżny 5w30, bo taka była moda. Po latach eksploatacji okazało się, że to była rekomendacja na wyrost.


Czytam to forum od jakiegoś czasu, i zaczynam wyciągać wnioski, że w sumie to mogło by nie istnieć nic innego jak C3 i norma 504/507.

Poniżej masz kilkanaście olejów które spełniają jednocześnie kilka norm: C3, 502.00, 507.00, dexos2, itd. W takim razie to możliwe.

Co więcej na świecie mógłby być tylko Mobil1 ESP 5w30, spełnia chyba wszystkie normy
4048b3f176abb465cc853e9a2dfed95b.jpg
7c209747537cccc2cca80e8dc88ea1b7.jpg
6451f9b21eda9556bf6250ca5a6ec5ff.jpg
 
Last edited:
Najlepiej mieć jeden olej. W przyszłym roku też przechodzę na to samo. Peugeot nie bierze oleju, to resztę przepali Golf
 
Cześć, zastanawiam się nad zmianą oleju na 0w30/0w40 a3/b4.
Samochód ma wyłączaną wszelką ekologię.
Czy moge spokojnie przejść na 0w40?,
Czy lepiej pozostac przy 0w30?
 
Back
Top