• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 508 2.0hdi 140km

Hubert1

Użytkownik
Samochód
Audi a4 b7 1.8 bfb quattro,,Transit 2.5td
Marka samochodu
Peugeot
Budżet/ile litrów
150/5l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0hdi 140km
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
Niewiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
Jakiś 5w30
Szukam w miarę taniego i spełniającego swoje zadanie oleju silnikowego.
Przeglądarka Totala jak i Lotosa podaję 5w30 c2 jak i 5w40 a3b4.
 
Solution
Lotos C2+C3, lub tożsamy Orlen XD, ewentualnie trochę przekraczający budżet Total ECS, poza tymi trzema rozważał bym chyba jeszcze tylko Magnateca C2, a w zasadzie to są moje rozważania dotyczące tego silnika w moim Mondeo 😅.
Istnieje coś takiego jak Liqui Moly 1042, ale nie jestem w stanie się wypowiedzieć na temat skuteczności, bo nie stosowałem.

EDIT: chyba źle zrozumiałem pytanie początkowo, jeśli chodzi o wyciek po stronie silnika, to dodatki bazujące na estrach powinny doprowadzać do lekkiego spęczenia uszczelnień z elastomerów (AR9100?). Można też spojrzeć na Liqui Moly 2671, to akurat kiedyś przetestowałem na 15-letnim Hyundai Getzu, którego silnik się pocił olejem w różnych miejscach - na kilka miesięcy zadziałało, później samochód został sprzedany
 
Last edited:
@Hubert1 sprawdź sobie najpierw, czy to nie jest wyciek spod pompy wtryskowej, bo tak ładnie stamtąd zacieka, że wygląda dokładnie jak wyciek z uszczelniacza wału.
 
Oki majster mówił że to z pod uszczelniacza wału.
Trzeba rwać skrzynie by naprawić..
@Triumphator popatrzę zaraz sam ale tylko od dołu widać wyciek.
 
@Hubert1 no właśnie to widać od dołu, dokładnie tak samo, jakby Ci uszczelniacz na wale ciekł, już się nie jedna osoba na rwanie skrzyni decydowała niepotrzebnie. A te silniki mają taką przypadłość, że ta uszczelka zaczyna z czasem ciec
 
Faktycznie nie widać od góry.
Podjechałem do brata na kanał a tam wody po same deski.
@Triumphator widać to na pompie że płynie? Jak to sprawdzic
Post automatically merged:

Nie widziałby że cieknie na pompie jak rozrząd zmieniał?
 
Last edited:
@Hubert1 da się to sprawdzić od góry, chodziło mi o to, że jak cieknie pompa - co jest standardem w tych silnikach - to od dołu wygląda to dokładnie tak samo, jakby puszczał uszczelniacz wału.
Przy wymianie rozrządu nikt tego nie zweryfikuje, bo rozrząd jest po drugiej stronie silnika, pompa jest od strony skrzyni i tam się niczego przy rozrządzie nie tyka, dopiero w nowszych silnikach z EURO6 blokuje się pompę przy wymianie rozrządu.

Tak to u Ciebie wygląda pod maską?
Screenshot_2024-02-21-20-36-48-041-edit_pl.allegro.jpg
 
Tak dokładnie tak samo.
Mówisz że pompa od skrzyni zerknę wieczorem co i jak
 
@Triumphator jeśli pompa jest napędzana wałkiem w głowicy i znajduje się pod przewodem powietrza od filtra to tam jest suchutko.
 

Attachments

  • Screenshot_2024-02-21-20-36-48-041-edit_pl.allegro.jpg
    Screenshot_2024-02-21-20-36-48-041-edit_pl.allegro.jpg
    399,3 KB · Odwiedzin: 28
Tak dokładnie, pompa napędzana jest wałkiem. Często w 2.0HDi cieknie albo spod pompy vacuum albo CR. Vac wystarczy zazwyczaj po prostu dokręcić, pod cr trzeba wymieniać uszczelkę. Obydwie są po tej samej stronie, vac. gdzieś na wysokości przepływomierza, zasłonięta trochę zaworami N75, cr kawałek nawet wystaje pod pokrywy silnika, właśnie przy rurze dolotu.
Jeżeli tam masz sucho, to niestety ale wychodzi, że faktycznie pozostaje tylko uszczelniacz wału.
 
Panowie a co myślicie o zastosowaniu Valvoline maxlife 5w30 c3 pomoże to coś/stosował ktoś.
 
@Brokat a czy efekt utrzymał się przez cały interwał wymiany oleju .
 
Back
Top