• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pierwsza wymiana oleju przy jakim przebiegu

To bmw miało sporo opiłków ale przejechał na oleju 22k
 
Last edited:
Po raz trzeci film umieszczony na forum. Łysy z resztą mówi o opiłkach i "sterylnej czystości" we fabrykach. Nie ukazał się jednak zapowiadany film o skodzie i pierwszej wymianie po 30kkm . Nie było co pokazać?

Olej na filmie nie jest szary/matowy, opiłki są znacznej wielkości i chwytają się do magnesu. to nie docieranie.

Zobacz jak wygląda olej na filmach coobcia i chrisa po remoncie. To inna bajka niż fabrycznie nowy silnik
 
Last edited:
Jeden mówi o własnych doświadczeniach , a drugi o filmach z YT.
 
Ja bym dla spokoju wymienił przy 5k później przy 10k i potem interwały 10-12k. Shell tani jest :) pozdrawiam
 
Tak naprawdę nie wiem czy te częste wymiany mają znaczenie. Przez 10 lat miałem E91 330i (wtrysk bezpośredni), miałem je od nowości, było serwisowane tylko w ASO zgodnie ze wskazaniami komputera, wymiana wypadała co ok 22tyś, zalewane było olejem BMW (castrol?), jak je sprzedawałem miało prawie 300tyś i z silnikiem absolutnie nic się nie działo, kupił je sąsiad i teraz ma około 350 i wszystko jest OK. Teraz mam F31 330i (niestety 4cyl) i też robię przeglądy zgodnie ze wskazaniami komputera (około 1500km szybciej). Po zrobieniu pierwszych 1500km wymieniłem olej, tak na wszelki wypadek.
 
Mój szeryf ma rav4 2.0D z 2015. Wykupił gwarancję na 400kkm i śmiga na TGMO z interwałami 20kkm+. W tej chwili 250kkm na liczniku i nie ma problemów olejowych. Wszystko zależy od sposobu użytkowania samochodu. Nie ma co przypisywać sztywnych ram wymiany oleju "bo ja tak wymieniam itp".
Nie wymieniał po 1500km oleju. Nie był wymieniany w auris i we fordzie ranger. Może i dlatego nie wymieniłem w moim hyundai. Wszystko się kręci , a jak wiecie niektóre na olejach HD.
 
Gdybym był na Twoim miejscu jqr, to bym wymienił ten olej z filtrem. Koszt żaden, a bym zaspokoił swoją ciekawość oglądając wkład filtra pod lupą i tyle na temat.
Ps. sąsiad dziad.
 
Last edited:
Dla czego sąsiad dziad.
Olej zmienia tak jak nakazuje komp.
 
Polecam pierwszą wymianę po 2000-3000 km, a potem max co 15000 km. Dokonujesz wymiany na zakładkę, samodzielnie, potem w w ASO, zgodnie z zaleceniem serwisowym.
 
Tu kolejne potwierdzenie, że pierwsza wymiana oleju w silniku po paru tysiącach km to nie jakiś zabobon
 
Te opiłki zostałyby we filtrze przez kolejne kilometry...
 
Gdyby wymiana oleju została przeprowadzona później to efekt końcowy byłby ten sam.
 
@Karopir

Desprygatory wiążą sadzę. U mnie po wymianie olej jest przezroczysty do 1000km, potem robi się taki jak na filmie.

Jak ktoś lubi gwałtownie depnąć to nawet w nowym dieslu mieszkanka może nie spalić się idealnie.
 
Olej po przebiegu 1500km od nowości we fieście st mk8 ma nadal kolor brąz/bursztyn. W 2.0eb i 2.3eb miałem już kolor szary od docierania więc jest to dla mnie co najmniej dziwne. Przy 1600km wymienilem olej na nowy. Po 800km wygladał na papierze tak samo.
 

Attachments

  • 20200707_190741.jpg
    20200707_190741.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 240
@Car Vlog silnik moze być wysmarowany przy montażu i stad dziwny kolor oleju. Ostatnio widzialem filmik Porsche, kładą walki rozrzadu w łożyska na przezroczysty smar.

Pozdrawiam,
 
Back
Top