• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pierwsza wymiana oleju przy jakim przebiegu

Ja bym się nie odważył, ale jak nic się nie stało to dobrze :)
Sprawdź analizę jaką zamieściłem w dziale Castrol. Jedyny minus to spalanie oleju bo aż 100ml vs około 5ml Amsoila 5W20 na tym samym torze.
 
Docieranie na ostro ma swoje zalety. Ważne żeby pierwsze kilometry przejechać spokojnie, potem to już zależy jak się będzie wykorzystywać samochód.
 
@jerseyAdmin z tego co słyszałem to docieranie na ostro ma sens w silnikach odpowiednio złożonych pod takie docieranie i raczej chodzi tu o oszczędność czasu, bo w motorsporcie zawsze jest go mało i docieranie silnika przez 1000 km czy więcej jest praktycznie niemożliwe. Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić.
 
Nie, w cywilnych też. Zwłaszcza obecnie gdzie docieranie to kwestia ułożenia części bardziej niż faktycznego dotarcia.
 
Docieranie na ostro ma swoje zalety. Ważne żeby pierwsze kilometry przejechać spokojnie, potem to już zależy jak się będzie wykorzystywać samochód.
Pierwsze 1600km było bardzo spokojnie. 1sze 500km kręciłem silnik max 3k obr, po przekroczeniu 1000km było max 4k obrotów. Po przebiegu 1500km kręciłem silnik do 5k obr. Po wymianie oleju przy 1600km normalnie do czerwonego pola a potem wyjazd na tor. Hamownia pokazała więcej niż fabryka obiecuje jeśli chodzi o moc i moment obrotowy. To mój 5ty silnik który w ten sposób docierałem i nigdy nie miałem problemów.
 
Ano..
Fiacik SC899 -> na 3ci dzień po zakupie trasa i od razu pod 2/3 max obrotów
1.2 TCe od razu autostrada 150 km/h czyli 80% vmax, potem trasy wakacyjne z obciążeniem. Po wymianie silnika tak samo.

Pozdrawiam,
 
Sprawdź analizę jaką zamieściłem w dziale Castrol. Jedyny minus to spalanie oleju bo aż 100ml vs około 5ml Amsoila 5W20 na tym samym torze.
Jaki to silnik i auto? 5w20 na tor to trochę nie za mało? Czy dodatkowe chłodnice oleju i takie tam?
 
Fiesta st mk8. 1.5eb 3 cylindry 200KM wg katalogu 205KM wg hamowni. Olej osiągał max 120st a egt max 820. Żadnych dodatkowych chłodnic oleju ect.
 
Last edited by a moderator:
Olej ze skrzyni manualnej z nowej fiesty st mk8 po przebiegu około 2000km.
 

Attachments

  • 20200914_183343.jpg
    20200914_183343.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 320
Olej ze skrzyni manualnej z nowej fiesty st mk8 po przebiegu około 2000km.
Ten okej ma taki kolor bo jest naszpikowany dodatkami borem i innymi , tak samo jak okej silnikowy z fabrycznego zalania . Jest po to by powierzchnię cierne się układały .
W ASO Hondy rizmawiałem z mechanikiem i powiedział mi , to właśnie i nie zaleca wymienić silnikowego przed 6 tys km .
Każdy następny olej , czy część zamienna jaką kupisz nigdy nie będzie mieć tej jakości i nigdy nie będzie służyć tak długo , nie zrobisz tak dużej ilości kilometrów na zamiennikach .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Sorry ale ja się z tym nie zgadzam. Zrób analizę takiego oleju to zobaczysz do czego się nadaje. Wiesz że w silniku są pozostalosci różnych smarów, silikonu itp pozostałych po montażu? Olej musi sobie z nimi radzić a dodatkowo dochodzą jeszcze opiłki z układania.
 
@Car Vlog , nie musisz się zgadzać . Dobry producent na opiłki montuje płytę magnetyczną wewnątrz silnika/skrzyni ..smar montażowy nie szkodzi olejowi, jest kompatybilny i w niewielkiej ilości tak w skrzyni jak i silniku. Smar to raczej gęsty olej.
Silikon nie uszkodzi ci skrzyni jest za miękki . Nakładają go roboty na linii produkcyjnej z wyjątkiem Bentleya i AMG .
Dlatego kupuije się japońskie nie BMW. W BMW opiłki z filmu są nie szkodliwe , nie skrócą życia silnika , bo i tak wcześniej się spali....dlatego Japońskie


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Niech każdy robi jak uważa. Ja mam inne zdanie nt. temat. Widziałem też analizy oleju i wiem że szybciej degraduje. Ale co kto lubi...
 
Niech każdy robi jak uważa. Ja mam inne zdanie nt. temat. Widziałem też analizy oleju i wiem że szybciej degraduje. Ale co kto lubi...
Oczywiście , nikt nikogo nie namawiam , skoro już zmieniasz to dolej AR9100 do skrzyni tak 100ml na 1 L oleju, samo dobro dla mechanizmów .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Do lsd nie jest polecany żaden archoil chyba że o czymś nie wiem. Olej wymieniałem przy ponad 2kkm i dodałem xado ex120 do manualnych skrzyń i dyfrów.
 
LSD ?? Co to ?
Ar9100 jest do wszystkich manuali, jedynie do automatów i CVT nie należy stosować poślizgaczy".
LSD, chyba DSG ?

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top