• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pierwsza wymiana oleju przy jakim przebiegu

@rob_roy po prostu olej w Porsche jest tak szybki, że go nie widać. Faktycznie w nowych samochodach można czasami zauważyć dziwny kolor oleju. Może jest to właśnie kwestia smaru użytego przy montażu silnika?
 
@Karopir w 1.2 TCe pierwszy olej tez zrobil się szarozielony a po kilku tys km poczernial. Kolejne juz normalnie ciemniały.

Pozdrawiam,
 
Jestem obecnie po 3ciej wymianie oleju a kolor ten sam...
 
szary pewnie dlatego, ze fabryczny castrol jest zielony i stad taki kolor podczas ciemnienia oleju.
 
Pierwszy olej po złożeniu silnika powinien być zlany po ~30-60min pracy, zmiana ma mieć na celu wypłukanie syfu po obróbkach, składaniu i tzw. smar montażowy, kolejny po 500-1000km max, co się ma dotrzeć to w tym czasie się dotrze, a kolejne to już normalne interwały.
Znajomy który zajmuje się remontami silników stosuje taką zasadę i twierdzi że nowemu silnikowi nic tak dobrze nie zrobi jak te pierwsze zmiany oleju.

Może jest to właśnie kwestia smaru użytego przy montażu silnika?
między innymi
 
Ten sam dylemat mają Hondziarze .
Popytałem mechaników w Hondzie, jeden z 20 letnim stażem, bardzo kultularny i zadbany gość mi powiedział, że jeździć przynajmniej 6 tys km bo w oleju Hondy są dodatki by silnik się "układał", dlatego kolor oleju inny. Ja zmieniłem po 13 tysiącach km.

Inna sprawa, że okej z fabryki jest innej jakości niż te lane z beczki w ASO.
Trudno by olej z Japonii eksportowali do odległej Europy.
A więc nie bądźcie mądrzejsi od fabryki.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Obecnie mam amsa ss 5w20 a kolor oleju na papierze wciąż ten sam...
Często na papierze wygląda na bursztynowy a jak odciągnie się go trochę do pojemnika to widać, że zmienił barwę. Mój ASL po 1400km na miarce wyglądał w miarę jasno ale po ściągnięciu do pojemnika już miał ciemną barwę.
 
Popytałem mechaników w Hondzie, jeden z 20 letnim stażem, bardzo kultularny i zadbany gość mi powiedział, że jeździć przynajmniej 6 tys km bo w oleju Hondy są dodatki by silnik się "układał", dlatego kolor oleju inny.
A to jest inna sprawa.
Silniki w naszych samochodach sa konstruowane z myślą o długotrwałej eksploatacji.
Technologia obróbek, mimo postepow, nadal jest niedoskonala i są znaczne niedoskonalosci.
Dlatego podejście @Car Vlog dziwi -5 tys km, trzeci olej i analizy.
Tak to nie działa. Silniki "układają sie"/docierają 10, a może nawet 15 tys km.
To co jest wkładane do samochodów typu rs, type r, czy innych usportowionych, to są cywilne konstrukcje z podniesiona mocą.
Niewiele maja wspolnego z silnikami wyczynowymi.
 
Last edited by a moderator:
@mati zgadza się, dodatkowo jeżeli przeprowadzamy pomiar na rozgrzanym silniku olej jest nieco jaśniejszy z reguły.
 
Najbardziej tę różnicę widać chyba przy zlewaniu starego oleju. Na bagnecie może wyglądać nawet nieźle, ale można się zdziwić co wlatuje do wiadra.
 
A to jest inna sprawa.
Silniki w naszych samochodach sa konstruowane z myślą o długotrwałej eksploatacji.
Technologia obróbek, mimo postepow, nadal jest niedoskonala i są znaczne niedoskonalosci.
Dlatego podejście @Car Vlog dziwi -5 tys km, trzeci olej i analizy.
Tak to nie działa. Silniki "układają sie"/docierają 10, a może nawet 15 tys km.
To co jest wkładane do samochodów typu rs, type r, czy innych usportowionych, to są cywilne konstrukcje z podniesiona mocą.
Niewiele maja wspolnego z silnikami wyczynowymi.
1szy olej zmieniłem bo w nim zawsze są pozostałości po montażu silnika czyli smary, oleje, silikony i co tam jeszcze pchają w te silniki. 2ga wymiana była podyktowana spalaniem oleju na torze Krzywa. Okazalo się że silniki wciągnął 100ml oleju przy około 60 okrążeniach a jedno ma 1.4km. Wymieniłem olej i zrobiłem jego analizę. Była na szczęście ok. Po zmianie na amsoila 5w20 i xado 1 stage oraz zamontowaniu catch cana na tym samym torze i ilości okrążen silnik spalił jakieś max 5ml oleju bo tyle było w catch canie i nic nie musiałem dolewać po dziś dzień.
 
Tak wygląda olej po 2200km w fokusie rs mk3 .https://youtu.be/wB82BToK-c8
 
Last edited by a moderator:
Ja w swoim wymieniłem zgodnie z książką i założonym trybem eksploatacji. Ogólnie warto przyglądać się jak wygląda olej np. test jednokroplowy na dobrym papierze/bibule może dać jakieś wskazówki, jaki jest pobór i wtedy decydować.
 
@Car Vlog ta miarka poziomu oleju to musi być bardzo dokładna jak widać na niej ubytek 5ml spalonego oleju ;)
 
@Car Vlog ta miarka poziomu oleju to musi być bardzo dokładna jak widać na niej ubytek 5ml spalonego oleju ;)
Około 5ml to było w catch canie czyli separatorze oleju więc...
Post automatically merged:

@Car Vlog zabrałeś na tor auto z silnikiem na dotarciu?
Po 1szej wymianie oleju i przebiegu prawie 2kkm jeździłem już po torze i nie uważam żeby to wyrzadziło jakąś krzywdę silnikowi. Analiza oleju to zresztą potwierdza.
 
Zakładam że jest tu max 5ml oleju po upalaniu na torze.
 

Attachments

  • 20200915_203457.jpg
    20200915_203457.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 212
Po 1szej wymianie oleju i przebiegu prawie 2kkm jeździłem już po torze i nie uważam żeby to wyrzadziło jakąś krzywdę silnikowi. Analiza oleju to zresztą potwierdza.
Ja bym się nie odważył, ale jak nic się nie stało to dobrze :)
 
Back
Top