Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Niby oba są 5w ale na Lotosie na zimno po kilku sekundach kiedy napłynął olej piston slap bardziej uciszał się. Na obecnej oliwie tłoki nie cichną tak wyraźnie.Kiedy lepkość między 30, a 40 jest mało znacząca..
Najlepsze są 10/15w40 - na zimno są lepkie i dobrze wyciszają (wypełniają) przestrzeń pomiędzy tłokiem i cylindrem.Przy piston slap to 5w40/5w50.
Ale widzisz, mów, tłumacz, że w przypadku tych silników na olejach SAE40 silnik klepie wyraźnie mniej, niż na SAE30, sam producent zmienił szybko zalecenia z SAE30 na 40, bo wiedzieli, że jest tam niezły fuckup, a warsztaty w Niemczech sugerowały nawet stosowanie SAE50, to i tak Cię wyśmieją bo "nie ma różnicy", nieważne że styczności z tą jednostką żaden nie miał, wiedzą lepiej i kropka.Muszę przyznać że po wymianie oleju z Lotos 5w40 zdecydowanie bardziej słychać piston slap, szczególnie na zimno - lepkość oleju ma znaczenie.
Marginalne, to są w temperaturze operacyjnej, czyli KV100. Podczas rozruchu w obecnych temperaturach różnice będą na poziomie 120-140 cSt między Qualitium, a Lotosem i to robi różnicę.Ale ciekawe jest to, że różnice pomiędzy dwoma olejami na papierze są marginalne, a na ucho znaczące.
Nie zgodzę się. Dużo wyższa lepkość w niskiej temperaturze jest w stanie w tym konkretnym silniku "zablokować" promieniowe ruchy tłoka, a co za tym idzie zmniejszyć pogłębianie się piston slap. Właśnie kiedy nie słyszymy, to oznacza, że zjawisko występuje w akceptowalnym zakresie. Większe uderzenia płaszcza tłokowego oprócz zwiększonego hałasu nasilają jego wycieranie. W tych silnikach trzeba "dopasować" lepkość KV40 i KV100 do istniejącego stanu zużycia, na zimno jest ważna, ale w temperaturze roboczej też, bo tłok się rozszerza i wtedy luz tłok-cylinder musi korelować z lepkością KV100.Zjawisko może nadal mieć miejsce, ale nie słysząc go, uważamy, że jest lepiej.