• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Piston slap

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Dobieranie oleju do silnika który jest spartolony już na etapie projektu 👍
A może lepiej swap na coś co będzie działać tak jak powinno?
Pomysł jeszcze bardziej spartolony niż te silniki gdyż one działają, a pomysł nie ma sensu ekonomicznego więc nie zadziała.

Mój spartolony pomysł jest inny. Ciekawe czy piston slap da się wykazać w UOA np w zaleznosci od stosowanej lepkości.. Jeśli tak to byłby to dobry silnik do testów olejów czy dodatków. Pod warunkiem , że znalezliby się chętni do testowania.
 
W tych silnikach trzeba "dopasować" lepkość KV40 i KV100 do istniejącego stanu zużycia, na zimno jest ważna, ale w temperaturze roboczej też, bo tłok się rozszerza i wtedy luz tłok-cylinder musi korelować z lepkością KV100.
Jak to się dopasowuje? Rozbiera się silnik i bada korelację luzów z lepkością z karty danego oleju? To nie lepiej od razu tłoki zmienić podczas takiego "pomiaru" na poprawione? Czy badasz to RTG, albo TK? ;) No tutaj troszkę przesada z tym zdaniem, weź sam to drugi raz przeczytaj i postaraj się zrozumieć, jak to brzmi...

Dużo wyższa lepkość w niskiej temperaturze jest w stanie w tym konkretnym silniku
To w takim razie, warto może propagować coś w stylu odpowiedniego 10W30? Te oleje potrafią mieć bardzo fajne formulacje.

A cała reszta moich wypowiedzi skupiała się raczej na tym, aby myśleć nie tylko o tłokach, ale też o kondycji całego silnika.
 
Moja rada co do tego silnika:
 

Attachments

  • FB_IMG_1652709594639.jpg
    FB_IMG_1652709594639.jpg
    34,4 KB · Odwiedzin: 144
A cała reszta moich wypowiedzi skupiała się raczej na tym, aby myśleć nie tylko o tłokach, ale też o kondycji całego silnika
Zrozumiałym takie podejście gdyby ktoś chciał chronić np łańcuch rozrządu (nie ma go w tym silniku) ale układ korbowo tłoków jest najważniejszy. Po za tym tą reszta ma się dobrze na takim czy innym oleju.

OT - podaj przykład oleju 10W30 z fajną formacją do tego silnika 1.4BUD
 
Po za tym tą reszta ma się dobrze na takim czy innym oleju.
Zapominasz o tym, że olej z dowalonym VM będzie nam powodował mocne brudzenie, oraz o samych warunkach panujących w łożyskach. Pudrujemy syfa w jednym obszarze, zapominając o reszcie.
Post automatically merged:

gdyby ktoś chciał chronić np łańcuch rozrządu
A co ma lepkość do tego? Lepkość tutaj nie ma nic do rzeczy.... O ile się nie mylę, to pod ILSAC testuje się SAE 16 dla łańcucha. Przestańmy powielać mity lepkość=ochrona łańcucha.
 

Attachments

  • sequence-x-test.pdf
    2,4 MB · Odwiedzin: 93
Last edited:
Łańcuch rozrządu to był tylko był przykład fragmentu silnika nad którym niektórzy się skupiają nie patrząc na całość.

Zapominasz o tym, że olej z dowalonym VM będzie nam powodował mocne brudzenie
Demonizujesz oleje o wyższych lepkosciach i wrzucasz je do jednego worka. Po za tym jak to sam pisałeś - kluczem jest odpowiedni interwał. Już nie aktualne?
 
Oczywiście, że aktualne. Ale pokaz mi świadome osoby, które kupują olej 10W60\5W50 i zmieniają go co około 5-7 tysięcy? Garstka. Większość z nich i tak takich olejów nie potrzebuje do cywilnych samochodów.
 
U mnie Corsa robiła interwały po 16 tys. Nawet na 5W50. Oleju praktycznie nie bierze.
 
Jak to się dopasowuje?...No tutaj troszkę przesada z tym zdaniem, weź sam to drugi raz przeczytaj i postaraj się zrozumieć, jak to brzmi...
Widać, zrozumienie leży po Twojej stronie. Nie widzisz nawet cudzysłowia w słowie "dopasować".
A cała reszta moich wypowiedzi skupiała się raczej na tym, aby myśleć nie tylko o tłokach, ale też o kondycji całego silnika.
Ten silnik ma się dobrze nawet jeżdżąc całe życie na 10w40. Konstrukcja jest dobrze dogrzana od miski po klawiaturę rozrządu, nie odkłada się nagar, nie ma innych dziwnych wad poza slapingiem. Ewidentnie konstruktor dał ciała dobierając tłok, ale z tym można jeździć i 300 i 400 kkm nawet na lpg i nie trzeba wyważać otwartych drzwi, wystarczy stosować dobry olej z sae 5/10w40.
 
dopasować
To wyjaśnij. Konkrety. Jak to zrobić? Właśnie o ten cudzysłów mi chodzi.

ale z tym można jeździć i 300 i 400 kkm nawet na lpg i nie trzeba wyważać otwartych drzwi, wystarczy stosować dobry olej
Więc potwierdziłeś, że nie ma sensu też przesadzać ze zbyt wysoką lepkością. Równiez uważam, że ludzie niepotrzebnie doszukuja się problemu tam, gdzie go nie ma.
 
@Kaczorek79 ten silnik to kibel i nic więcej. Nie zaklinajmy rzeczywistości. Nawet za darmo bym tego nie chciał, bo musiałbym pół roku go trzymać, aby sprzedać bez podatku od wzbogacenia.
 
No dali ciała konstruktorzy w tej kwestii, ale oprócz tego on jakichś specjalnych bolączek chyba nie miał? Od którego roku był poprawiony?
 
@Kaczorek79 ten silnik to kibel i nic więcej. Nie zaklinajmy rzeczywistości. Nawet za darmo bym tego nie chciał, bo musiałbym pół roku go trzymać, aby sprzedać bez podatku od wzbogacenia.
Dla mnie jest idealny do LPG - nie ma możliwości zabicia go złą regulacją.
 
@ozzy1979 nie każdy jest świadom tego co kupuję, pisanie że to kibel i zezłomować chyba nie jest słuszne bo z tego co wiem te auta z tymi silnikami jeżdżą spore przebiegi i to właśnie na wyższych lepkościach .

@Zielony34 uczepiłeś się tych niskich lepkości 🤔
Szczerze to jak bym miał ten silnik to wolał bym lać 5w40 lub 5w50 i przejechać 400tys niż przez 10lat słuchać jego terkotanie na niższych lepkosciach tylko dla tego aby mieć czysto pod klawiaturą. Ludzie leja tam w50 i jeżdżą tymi autami bo jak pisał @Kaczorek79 nic więcej im nie dolega, a to że zostawia te oleje syf to można skracać interwał lub lać płukanki i w ten sposób sobie z nim radzić
 
@Kuba - w dobie internetu każdy może sprawdzić opinie o wszystkim. Skoro ten silnik przez setki użytkowników jest opisywany jako kibel to coś w tym jest.
 
Gwarantuję ci że są ludzie którzy nie mają bladego pojęcia o tym zjawisku, idą do komisu lub salonu i kupują co im poleci sprzedawca lub co im się podoba.
 
Jeżdżą i nie narzekają. Mój brat ma Fabię z tym silnikiem oczywiście z LPG . Nie słyszałem żeby narzekał na piston slap. Stosuje olej 5W40 chyba Castrol Magnatec. Osobiście silnika nie osłuchiwałem na zimno ale ciepło nic strasznego się nie dzieje.
 
@Kuba - w dobie internetu każdy może sprawdzić opinie o wszystkim. Skoro ten silnik przez setki użytkowników jest opisywany jako kibel to coś w tym jest.
Na tym silniku VW zaczął eksperymenty z trybem LL - ludzie kupowali zabite nagarem silniki które żarły olej, stąd ta zła opinia.
1668246695172.png
 
Miała żona Fabię z tym silnikiem do prawie 200 kkm od nowości z lpg, auto firmowe, ja serwisowałem od 90 kkm, absolutnie nic niepokojącego, żadnych dźwięków, zero poboru oleju, co 15 kkm zalewany 5w40. Równocześnie w firmie była identyczna Fabia, (obie kupowane jednego dnia w salonie), ale tam było chyba z 50 kierowców, przez 5 lat najechała 300 kkm, od ponad 200 kkm ja ją serwisowałem, z tym że z tą Fabią było tak, że jak się przypomniało, to ktoś przyjechał na warsztat, czasem po 25 kkm. Zawsze lany olej 5w40, żadnego piston slap, ani jakiegokolwiek innego problemu. Ta druga Fabia była ogólnie zmęczona życiem, miała kilka razy szybę czołową wymienianą, fotel rozjechany, zawieszenie robione, sprzęgło robione, ale kompletnie nic z silnikiem, nawet drobnego wycieku.
To tylko dwa przykłady, ale znam jeszcze kilkadziesiąt VAGów 1.4 16V, gdzie zalewane nonstop olejami 5/10w40 jeżdżą setki kkm i nic im nie dolega.
Wisienką jest Golf VI z lpg, który do 120 kkm nie miał ani razu wymienianych świec zapłonowych, a olej w tym czasie 2 razy.
Starsze formulacje acea A3 oparte na sae40 to nie w każdym przypadku musi być zło.
Post automatically merged:

To wyjaśnij. Konkrety. Jak to zrobić? Właśnie o ten cudzysłów mi chodzi.
Przecież napisałem, żeby nie wyważać otwartych drzwi. Odpowiednie sae bez eksperymentów i silniki jeżdżą.
 
Podobno ktoś Warszawą M20 przejechał 1.5 Mkm bez remontu, lejąc Selektol... Nawet był swego czasu z nim wywiad w tefałenie.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top