Triumphator
Moderator
Samochód: Ford Mondeo MK4 2.0 TDCi (DW10C) 163KM, 2012 r.
Pojemność miski: 5.65 l
Przebieg samochodu: 264.706 km.
Czas pracy oleju: 9.092 km / 09.2023÷03.2024 / 197.6h (Vśr=46km/h)
Użytkowanie: 90% to krótkie 10-15 kilometrowe odcinki drogami powiatowymi, sporo krótkich, miejskich odcinków, jazda spokojna-dynamiczna. Wg. komputera 60% czasu na niedogrzanym silniku (>65°C), możliwe, że termostat kwalifikuje się też do wymiany.
Przez cały interwał zniknęło ~400ml oleju, problemem, albo bardziej przypadłością, jest separator i odma - co udało mi się dowiedzieć od kilku mechaników, jest to podobno typowe dla tych silników i zaleca się zalewać 5l oleju (½ do ⅔ bagnetu)
Obecnie do silnika został zalany Orlen MaxExpert F 5W30, który za ~10 kkm również pojedzie na analizę.
Poprzednie analizy:
Pojemność miski: 5.65 l
Przebieg samochodu: 264.706 km.
Czas pracy oleju: 9.092 km / 09.2023÷03.2024 / 197.6h (Vśr=46km/h)
Użytkowanie: 90% to krótkie 10-15 kilometrowe odcinki drogami powiatowymi, sporo krótkich, miejskich odcinków, jazda spokojna-dynamiczna. Wg. komputera 60% czasu na niedogrzanym silniku (>65°C), możliwe, że termostat kwalifikuje się też do wymiany.
Przez cały interwał zniknęło ~400ml oleju, problemem, albo bardziej przypadłością, jest separator i odma - co udało mi się dowiedzieć od kilku mechaników, jest to podobno typowe dla tych silników i zaleca się zalewać 5l oleju (½ do ⅔ bagnetu)
Obecnie do silnika został zalany Orlen MaxExpert F 5W30, który za ~10 kkm również pojedzie na analizę.
Poprzednie analizy:
Last edited: