POMIARY OPORÓW WEWNĘTRZNYCH SILNIKA SPALINOWEGO

dragster

Użytkownik
Samochód
Honda Civic R18A2
Czy ktoś mógłby zinterpretować ten fragment: "...wzrost temperatury oleju o 10°C pociągał za sobą spadek momentu oporów o około 1,4 Nm..."
Wydawało mi się, że jak temp. oleju rośnie, powiedzmy do nie więcej niż ok. 100st.C, to lepkość spada i opory maleją...
 

mati

Użytkownik
Samochód
Opel, Astra k, 1,4 turbo 150KM, manual, HB
@dragster to chyba trzeba rozumieć właśnie w ten sposób jak przedstawiłeś bo zmniejsza się opór (spadek momentu oporów) przynajmniej ja to tak rozumiem więc silnikowi jest lżej.
 

tkm

Użytkownik
Samochód
Citroen C5 mk1 2.0 HDI 109
Dlatego wszyscy producenci starają się aby ich silniki mogły pracować z olejami o jak najniższej lepkości, mniejszy opór, mniejsze straty energii na jego pokonanie, mniejsze zużycie paliwa.
 

Saico

Użytkownik
Samochód
BMW 330xi N52

boleslaw.wasaty

Nowy użytkownik
Samochód
Ferrari Fiorano
Największe straty w pracy silnika spalinowego związane są z tym, że silnik jest tak naprawdę pompą sprężającą powietrze. Sprężanie wiąże się ze wzrostem temperatury, która jako energia, wraz ze energią gorących spalin wyrzucana jest wydechem i układami chłodzenia. Więc to nie jest tak, że tarcie to główną strata silnika.
Tutaj mowa o oporach wewnętrznych.
 
Top