• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Porsche Cayenne Turbo S

Anon

Użytkownik
Samochód
Audi A4 B9 3.0 Diesel Quattro CSWB
Marka samochodu
Porsche Cayenne Turbo S
Budżet/ile litrów
700/10l
Styl jazdy
Silnik
4.8 V8
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
Różnie, zależy od ciężaru nogi
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A40 - 0W40/5W40
Jaki olej masz obecnie
Mobile 1 FS 0W40
Szanowni,
Uprzejmie proszę o pomoc w wyborze najlepszego smarowidła do silnika Porsche Cayenne Turbo S 2014r.
Obecnie auto na Mobil 1 FS 0W40, zalany w ASO ale myśle że można znaleźć na rynku coś lepszego dla tych 550KM niemal 5 litrowej jednostki V8.

Wymiana co roku podczas serwisu, średni przebieg 10-15kkm.

Na oku mam:
Liqui Moly Synthoil lub Leichtlauf - High Tech 5W-40
Ravenol VST 5W40
Amsoil European EFO 0w40
Meguin Megol Super Leichtlauf 5W40 lub 0W40
Lub zostać z Mobil 1 FS 0W40

Z góry dziękuje za sugestie.
 
Last edited:
myśle że można znaleźć na rynku coś lepszego dla tych 550KM niemal 5 litrowej jednostki V8
Moim zdaniem nie ma sensu. Mobil1 to produkty z topowej półki, a sam FS 0W40? Wydaje mi się, że jeżeli Nissan leje go do montowanego w GT-R, VR38DETT, czyli 3.8 V6 Bi-Turbo, robiącym 570KM, i ta oliwa ogarnia silnik, który jest znacznie bardziej wyżyłowaną jednostką, niż Twoja V8-ka, to nie wiem, czy jest sens szukać czegoś lepszego.
 
@Anon odpuścił bym resztę pozostał przy Mobilu jak koniecznie chcesz zmiany to Mobil X3 0w40 dedykowany do mocnych benzyn
 
Mobil X3 0w40 dedykowany do mocnych benzyn

Jakiego oleju wymaga instrukcja: A40 - 0W40/5W40

Za stroną Mobila:
Mobil 1 ESP X3 0W-40 jest zalecany do wysoko wysilonych silników wymagających filtrów cząstek stałych (GPF).

Mobil 1 ESP X3 0W-40 może być stosowany tylko w pojazdach, do których jest rekomendowany. Produkt nie jest wstecznie kompatybilny z olejami do silników wymagających specyfikacji A40, C30 lub C20.

Także nie, najlepszą kombinacją tutaj, będzie brak kombinacji.
 
@MarcinM-Lbn Mobil X3 0w40 leje do innej nowszej jednostki, ma on C40 jak kolega @Triumphator zauważył zatem tu gdzie szukam nie nadaje się.

Ktoś może używał Ravenola VST, nie mogę za wiele o nim znaleźć?
 
Ja uzywałem przez dwie wymiany ravenola VST. Nic złego nie powiem o nim . teraz mam Arala 0w40 i wracam na lato znowu do VST.
Ravenol bardzo dobrze reaguje na temp. szybko stygnie. poranne rozruchy są ok . Nic w silniku nie klepie pracuje zdecydowanie ciszej niż na Aralu. Ja sobie wymozdzylem ze latem Ravenol a zimą Aral
 
Szczerze to do niedawna nie uznawałem olejów 0w40 . Więcej dobrych opinii czytałem o VST i wybor padł na niego . Cena była super bo łapałem się na promocje 1 litr gratis . Przeszedłem na niego po tym jak Audi zmieniło olej na 0w30 . Mój silnik nie polubił się z nowym olejem ASO a po zalaniu VST wszystkie „złe” objawy zniknęły .
 
Panowie,
Gdybym jednak się zdecydował na coś innego niż Mobil1, a mianowicie:
Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40
Ravenol VST 5w40
To Waszym zdaniem warto dołożyć do LM, jest droższy od VST o ponad 50 PLN na 5l.
 
Last edited:
Zauważyłem, że są dwa Millersy - Millers CFS 5w40 NT+ oraz Millers CFS 5W40 NT, różnica w cenie 60PLN na 5l
Myślę jednak aby użyć coś niemieckiego....

Który z Ravenol jest bogatszy ; SSL czy VST?
 
Zauważyłem, że są dwa Millersy - Millers CFS 5w40 NT+ oraz Millers CFS 5W40 NT, różnica w cenie 60PLN na 5l
Myślę jednak aby użyć coś niemieckiego....

Który z Ravenol jest bogatszy ; SSL czy VST?
NT+ jest nowszy i jeszcze lepszy. Ravenola raczej do CFS nie ma co porównywać.
 
@DeMeo, pod jakim względem jest "lepszy"?
Jest lepszy bo ma po prostu lepsze parametry ( zgodnie z tym co pisze Millers )
 
Back
Top