• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Porsche Cayenne Turbo S

Anon

Użytkownik
Samochód
Audi A4 B9 3.0 Diesel Quattro CSWB
Marka samochodu
Porsche Cayenne Turbo S
Budżet/ile litrów
700/10l
Styl jazdy
Silnik
4.8 V8
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
Różnie, zależy od ciężaru nogi
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A40 - 0W40/5W40
Jaki olej masz obecnie
Mobile 1 FS 0W40
Szanowni,
Uprzejmie proszę o pomoc w wyborze najlepszego smarowidła do silnika Porsche Cayenne Turbo S 2014r.
Obecnie auto na Mobil 1 FS 0W40, zalany w ASO ale myśle że można znaleźć na rynku coś lepszego dla tych 550KM niemal 5 litrowej jednostki V8.

Wymiana co roku podczas serwisu, średni przebieg 10-15kkm.

Na oku mam:
Liqui Moly Synthoil lub Leichtlauf - High Tech 5W-40
Ravenol VST 5W40
Amsoil European EFO 0w40
Meguin Megol Super Leichtlauf 5W40 lub 0W40
Lub zostać z Mobil 1 FS 0W40

Z góry dziękuje za sugestie.
 
Last edited:
Panowie, czytajcie ze zrozumieniem. Kolega pytał czym różni się Millers CFS NT od CFS NT+ więc napisałem mu że NT+ jest lepszy i nowszy. Dlatego podałem link do strony, a wy tu się łapiecie za glowę nie wiadomo dlaczego.
 
@DeMeo bo masz zla interpretacje, tutaj nie ma znaczenia o jaka marke chodzi. Jak Ty chcesz ocenic jakos oleju na podstawie TDS ?
 
Wiesz, dla mnie skoro sam Millers pisze, że NT+ ma jeszcze lepsze właściwości od starszego NT to zakładam że tak jest. Przecież raczej rozwijają tą technologię, a nie cofają się wstecz.
 
Panowie, czytajcie ze zrozumieniem. Kolega pytał czym różni się Millers CFS NT od CFS NT+ więc napisałem mu że NT+ jest lepszy i nowszy. Dlatego podałem link do strony, a wy tu się łapiecie za glowę nie wiadomo dlaczego.
Pytałem : Który z Ravenol jest bogatszy ; SSL czy VST?
 
Nie masz do takiego stwierdzenia żadnych podstaw.



Która nam nic kompletnie nie mówi.

Zacznij czytać forum i przeglądać tematy z uwagą, bo to nie my coś źle zrozumieliśmy, ale ty nie masz kompletnie pojecia, co piszesz.



Cofałeś się kiedyś do przodu?
Dla mnie właśnie to jest podstawa:
  • testy w laboratorium wykazały o 15% niższy współczynnik tarcia, oraz o 17% większą ochronę silnika przed zużyciem niż dotychczasowy olej NT​
 
Ale gdzie tam widzisz Ravenol? " W porównaniu z dotychczasowym CFS NT"
 
testy w laboratorium wykazały o 15% niższy współczynnik tarcia, oraz o 17% większą ochronę silnika przed zużyciem niż dotychczasowy olej NT
Powiem tak - jak chcesz się przerzucać marketingowymi hasełkami, to nie na tym forum.

Proszę, zacznij czytać uważnie informacje zawarte na forum, zamiast brać się za doradzanie komuś.
 
@DeMeo Ty napisales i porownujesz do Ravenola, wiec sie pytam na jakiej podstawie ?
NT+ jest nowszy i jeszcze lepszy. Ravenola raczej do CFS nie ma co porównywać.

Jest lepszy bo ma po prostu lepsze parametry ( zgodnie z tym co pisze Millers )
 
@DeMeo Ty napisales i porownujesz do Ravenola, wiec sie pytam na jakiej podstawie ?
Nie miałem na myśli, że jest lepszy od Ravenola tylko, że jest to olej typowo do motorsportu nie spełniający żadnych norm producenta. Ravenol to raczej bardziej "cywilny" olej. CFS-a raczej nie polecałbym koledze lać do Porsche właśnie z uwagi na brak norm.
Ale się afera zrobiła na maxa z powodu tego posta...
 
Obecnie auto na Mobil 1 FS 0W40, zalany w ASO ale myśle że można znaleźć na rynku coś lepszego dla tych 550KM niemal 5 litrowej jednostki V8.

Powiem Ci, że trudno jest mi wskazać coś, co mógłbyś wlać, zamiast tego Mobila. Może Meguin, lub Aral, ale osobiście, pozostałbym na FS 0W40.

że jest to olej typowo do motorsportu
Po co olej do zastosować sportowych w cywilnym samochodzie? Kolejny raz pokazujesz kompletny brak wiedzy podstawowej, która jest na forum.

Ale się afera zrobiła na maxa z powodu tego posta...
Bo nie powinieneś się wypowiadać w dziale doboru oleju. Twoje "porady" mogą być wręcz szkodliwe.
 
Back
Top