• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Porsche Cayenne Turbo S

Anon

Użytkownik
Samochód
Audi A4 B9 3.0 Diesel Quattro CSWB
Marka samochodu
Porsche Cayenne Turbo S
Budżet/ile litrów
700/10l
Styl jazdy
Silnik
4.8 V8
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
Różnie, zależy od ciężaru nogi
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A40 - 0W40/5W40
Jaki olej masz obecnie
Mobile 1 FS 0W40
Szanowni,
Uprzejmie proszę o pomoc w wyborze najlepszego smarowidła do silnika Porsche Cayenne Turbo S 2014r.
Obecnie auto na Mobil 1 FS 0W40, zalany w ASO ale myśle że można znaleźć na rynku coś lepszego dla tych 550KM niemal 5 litrowej jednostki V8.

Wymiana co roku podczas serwisu, średni przebieg 10-15kkm.

Na oku mam:
Liqui Moly Synthoil lub Leichtlauf - High Tech 5W-40
Ravenol VST 5W40
Amsoil European EFO 0w40
Meguin Megol Super Leichtlauf 5W40 lub 0W40
Lub zostać z Mobil 1 FS 0W40

Z góry dziękuje za sugestie.
 
Last edited:
@poziom1989 pewnie że nie wykorzystuje . Ale jak zaczniesz wykorzystywać auto z tak dużym i mocnym silnikiem to lepiej mieć zalany bardzo dobry olej ,żeby dobrze chronił silnik 😉zapewne wszystkie w tym poście polecane oleje są bardzo dobre i tylko od kolegi zależy który sobie wybierze .
 
Anon przepraszam za offtopic ale ciekawe jest to że jak ktoś zapyta o dobór oleju w wątku ogólnym to kierują go do innego działu. A jak tutaj człowiek pyta o dobór oleju to offtopicu nie brakuje.
Także proponuje by może udzielić koledze konkretnych porad a nie tłumaczyć sobie nawzajem kto wie lepiej bo to nie miejsce na to ;)
 
@magic27 Za bardzo usilujesz to rozumiec na "chlopski rozum". To, ze czasem @Anon wykorzysta potencjal tego silnika, nie oznacza automatycznie, zeby stosowac oleje "przeladowane" dodatkami. Mobil FS 0W-40 to rewelacyjny olej, mimo, ze masowy produkt. Bardzo udany przepis, rowniez moze go swobodnie stosowac, przy tak duzym momencie obrotowym oraz w szczegolnosci w okresie letnim warto zastosowac olej z HTHS >3,5 cP.

@plpawzaw Bo dopieramy oleje indywidualnie! A OT jest czasem dopuszczalny, jezeli uzytkownicy moga jakies wnioski wyciagac.
 
Silnik Porsche 4.8 L V8 to raczej też nie jest cywilny silnik 😉
Ale to nie chodzi o silnik, tylko o jego eksploatację...oleje sportowe, z założenia mają pracować krótko, ale skutecznie w skrajnie niekorzystnych warunkach, przy dużych obciążeniach, w wysokich temperaturach.
Skąd pewność, że taki NT/NT+ ma odpowiednio dużo dodatków, które aktywują się w niskich temperaturach? Przyciśnięcie samochodu do odcinki kilka razy, to nie ciągła jazda w górnym zakresie obrotów. Ostatecznie może się okazać, że w codziennym użytkowaniu, nawet bardziej dynamicznym, taki Mobil1 FS będzie działał lepiej od takiego NT, który może w takim trybie eksploatacji nie osiągnąć wystarczającej temperatury, żeby aktywowały się wszystkie dodatki AW.
 
Czy Mobil1 FS 0W40 jest na PAO?

Reasumując panowie,
Mobil1 FS 0W40
Ravenol VST 5W40
LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W40
Wylosować czy któryś z nich faktycznie będzie lepszy do tej jednostki?
 
A ja powiem Petronas Syntium 7000 0W40

Baza HC+PAO, rosyjska analiza naprawdę w porządku, a jednocześnie olej od giganta technologii naftowych, tworzącego oleje m.in. do bolidów formuły 1.
 
Odpowiedź jest zdaje się w opisie oleju:

"Do silników wyczynowych w rajdach, wyścigach, a także do seryjnych silników w samochodach używanych na torze i skrajnie ciężkich warunkach. W pełni syntetyczny olej typu full saps, na bazie potrójnych estrów oraz PAO, z optymalnym pakietem dodatków chroniących przed zużyciem ZDDP. Wykorzystuje najnowsze osiągnięcia nanotechnologii. Teraz, ulepszona formulacja Nanodrive NT+".

Czyli jest to zapewne znakomity środek smarny, który wytrzyma bardzo wiele... na torze jak i jazdę "na odcince". Nie ma mowy nawet o użytku codziennym.

Co innego producent deklaruje w przypadku olejów z serii CFS (nie NT+ !!!), a i to w przypadku oleju 10W-40 (więc to jako ciekawostka):

Pasuje do silników pojazdów rajdowych i wyścigowych o małej pojemności oraz turbodoładowanych silników w pojazdach używanych od czasu do czasu do szybkiej jazdy po torze. W pełni syntetyczny olej typu full saps, na bazie potrójnych estrów oraz PAO, z optymalnym pakietem dodatków chroniących przed zużyciem ZDDP. Teraz z technologią Nanodrive.

I jeszcze:
Wykonany na 100% bazie syntetycznej , w tym synergicznej mieszance trzech estrów oraz dodatkach uszlachetniających zapewniających maksymalne osiągi. CFS 10w40 jest rekomendowany do użytku na drogach oraz w motorsporcie.

Więc jak wnioskuję to już jest bardziej olej do normalnej (dynamicznej) jazdy z zastrzeżeniem okazjonalnego wykorzystania w pełni mocy silnika. No i zdecydowanie nie oliwa typu Long Life.

A po co mu ten Millers "przeładowany" dodatkami?
Z czystej ciekawości zapytam o jakie dodatki chodzi ? W tym przypadku masz może na myśli "co za dużo to nie zdrowo" ?
 
A ja tu się dopatrywałem ceramiki... A z tego wynika, że są inne modyfikatory tarcia aktywujące się nie tak od razu (tzn. nie działają na zimnym oleju), czy tak ?
 
Panowie,
Ravenol SSL 0W40 czy VST 5W40?
Spełniają normę A40.
Ktoś może wie czym się różnią i który wybrać?
 
Dlatego zalej polskiego Lotosa lub Orlena 5W40 i zobacz czy wytrzyma silnik 😅
Orlen Platinum Max C3 5W40 spełnia normę A40, na jakiej podstawie twierdzisz, że ten silnik nie pojeździ na tym oleju?
 
Czy Mobil1 FS 0W40 jest na PAO?

Reasumując panowie,
Mobil1 FS 0W40
Ravenol VST 5W40
LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W40
Wylosować czy któryś z nich faktycznie będzie lepszy do tej jednostki?
Meguin 0W40/5W40 - świetna receptura, genialny olej, analiza jest na forum. Jak ktoś już wspomniał - tańsza kopia LM. Tu nie ma co losować tylko świadomie wybrać. Jak chcesz przepłacać to bierz LM, jak chcesz to samo mieć taniej - Meguin.
 
Można wybierać świadomie można też losować..To , że jeden olej jest dobry nie oznacza automatycznie , że drugi jest zły. Choć niektórzy na forum tak to przedstawiają tylko żeby było śmieszniej to opinie często są przeciwstawne 😉
 
Ale to nie chodzi o silnik, tylko o jego eksploatację...oleje sportowe, z założenia mają pracować krótko, ale skutecznie w skrajnie niekorzystnych warunkach, przy dużych obciążeniach, w wysokich temperaturach.
Skąd pewność, że taki NT/NT+ ma odpowiednio dużo dodatków, które aktywują się w niskich temperaturach? Przyciśnięcie samochodu do odcinki kilka razy, to nie ciągła jazda w górnym zakresie obrotów. Ostatecznie może się okazać, że w codziennym użytkowaniu, nawet bardziej dynamicznym, taki Mobil1 FS będzie działał lepiej od takiego NT, który może w takim trybie eksploatacji nie osiągnąć wystarczającej temperatury, żeby aktywowały się wszystkie dodatki AW.
Gdy miałem Cayenne 4.8 (2012), zalałem do niego Redline High Performance 10w40. Fantastyczny olej - mnóstwo modyfikatorów tarcia i największa ilość estrów jakie znam. po 10 000 km (200 godzin) wykonane UOA. TBN wynosiło około 7, TAN około 3. W przypadku metali zużycie wynosiło prawie 0. oto olej „krótkotrwały”.
 
@oiladditives Redline High Protection (niebieskie) to nie są oleje wyczynowe. Wyczynowe Redline to te w czarnych butelkach (Powersports). HP to odpowiednik Amsoil SS czyli oleje Long Life, tak je zresztą reklamuje sam Redline: big time protection on market.
 
@oiladditives Redline High Protection (niebieskie) to nie są oleje wyczynowe. Wyczynowe Redline to te w czarnych butelkach (Powersports). HP to odpowiednik Amsoil SS czyli oleje Long Life, tak je zresztą reklamuje sam Redline: big time protection on market.
Właśnie o tym mówię - o niebieskiej buteleczce. działało świetnie, jak longlife! Poniżej wyniki badań (9000 km, 200 godzin motocykla) w dwóch laboratoriach (ukraińskiego i niemieckiego Caterpillar)
 

Attachments

  • IMG_8950.jpeg
    IMG_8950.jpeg
    520,5 KB · Odwiedzin: 44
  • IMG_8949.jpeg
    IMG_8949.jpeg
    317,1 KB · Odwiedzin: 42
Back
Top