• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prawdopodobnie najlepszy silnik Diesla na świecie 😌

  • Thread starter Deleted member 543575
  • Start date
Trochę zapaćkany i zastany, ale jaki silnik jest, kto wie ten wie 😉. Tutaj chyba Rosjanin też fajnie opowiada
 
@MC Subi Wiesz co dobre 💪😁. Profesór demontuje silnik prawie po pół milionowym przebiegu a ja dopiero dobijam do 300 tkm, wszystko oryginalne, rozrząd, turbo, wtryski 🙂.
 
Ciekawe, czy coś doszło, czy rekord volvo niezagrożony:)
Ostatnio z racji zakupu nowych zimówek ustawiałem geometrię w chrupku Civic IX - ustawiła się bez problemu, wszystko zielone, wszystkie regulacje się odkręciły. Niby nic, ale - zawieszenie i układ kierowniczy 100% oryginał przy przebiegu1/3 mln km.
 
@MC Subi Wiesz co dobre . Profesór demontuje silnik prawie po pół milionowym przebiegu a ja dopiero dobijam do 300 tkm, wszystko oryginalne, rozrząd, turbo, wtryski .
Kumpel na 400k zrobił 1 wtrysk, turbo, rozrząd, profilaktycznie robił na 350. Aktualnie ponad 500k.

Ja mam 308k (wg licznika ale obstawiam +150kkm) turbo okazało się profilaktycznie, sprzęgło bo się ślizgało (trzeba było tarcze obić kevlarem i dalej by śmigało) dwumas też przy okazji. Rozrząd poprzedni właściciel zrobił na OEM gratach, wtryski korekty minimalne mają. Nic tylko latać
 
@przemkowal Ja kiedyś tam mam w planach zrobić profilaktycznie rozrząd, póki co jest ok, napinacz jeszcze nie jest jakoś niebezpiecznie wysunięty. Przy okazji też profilaktycznie podkładki pod wtryskiwaczami i parę innych rzeczy, ale jak dotąd wszystko jest ok, śmiga i ciągnie. Sprzęgło wymieniał poprzedni właściciel przy ok 220 tkm, więc myślę, że jeszcze co najmniej kilkadziesiąt tysięcy na nim zrobię, nie ma objawów zużycia, nie ślizga i nie hałasuje.
 
Ale z was kozy z Pacanowa... Nie wolno chwalić Hond bo zaczną drożeć i zaraz nic nie będzie można kupić. Kto wie ten wie. Reszta niech sobie naprawia swoje teutońskie śmigła na tył pędzone. Jak ktoś pyta o Hondy to się odpowiada, że żre olej, rdzewieje, części ceny z kosmosu, i nie kupuj.
Nie słyszeliście? To Toyota się nie psuje i niech tak zostanie
 
@denton88 Jasny gwint 🙆🏻‍♂️🫣, faktycznie. Kończmy się sadzić i wszyscy do kąta wychłostać się łańcuchem rozrządu... Hondy oczywiście 😅.
 
Mój ma nalatane (udokumentowane) 221tyś wszystko w oryginale , przed zakupem "wiedziały gały co brały" tylko po co w takim razie ja te dodatki do oleju non stop stosuje jak ten silnik przelata drugie a może i trzecie tyle :cool:?
Stosowałem , stosuje, będę stosował dodatki nie zjem a dodatek wleje , bez tego nie ma spokojnego snu:D😅😉
 
Last edited:
Największą wadą przebiegu 1 mln km jest to, że na zrobienie go trzeba kupić benzyny za 500 000 PLN :) A to trochę inne światło rzuca na relację trwałości do ekonomiczności.
 
A to trochę inne światło rzuca na relację trwałości do ekonomiczności.
Nie do końca, bo czy zrobisz milion km jedynym atutem czy 20-ma, na benzynę wydasz tyle samo (przyjmując że spalanie będzie takie same). Ta zmienna zostaje stała.
 
Paradoksalnie najtaniej, najekonomiczniej i "eko"Logicznie w perspektywie czasu, dajmy na to kilkunastu lat, wychodzi eksploatacja jednego samochodu.
 
@MC Subi ale oszczędzasz na zakupie ze 3 kolejnych samochodów :p
 
No nie do końca, bo jednak te wszystkie trzycylindrowe wypierdki palą mniej. Honda nawet diesel 1.6 jest duuużo oszczędniwjsza od tego 2.2., a w benzynie między X a XI jest w mieście przepaść.
 
@MC Subi Jak przeliczyć pojemność skokową 2.2 i 1.6 to jednak 2.2 pali mniej biorąc pod uwagę 30% większą pojemność 😉.
 
Z opinii z netu (osobiście nie miałem tego silnika) w tych silnikach Honda 1.6 diesel bardzo trudno osiągnąć spalanie deklarowane przez producenta w przypadku naszych silników każdemu z nas się to udało i to bez problemu.
 
Back
Top