• Poniewa偶 b臋d臋 musia艂 zrekonfigurowa膰 serwery przez najbli偶sze par臋 dni mo偶liwe s膮 przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytat贸w u偶ywajcie tylko je偶eli jest to potrzebne! Je偶eli chcecie komu艣 odpisa膰 u偶ywajcie @ z nazw膮 u偶ytkownika.

Prawdopodobnie najlepszy silnik Diesla na 艣wiecie 馃槍

  • Thread starter Deleted member 543575
  • Start date
@mario69 To wida膰 mia艂e艣 wersj臋 bez DPF. 1 L/10000 km to jeszcze w normie przy ponad 6 L oleju w silniku, ale mo偶liwe te偶, 偶e mia艂e艣 po prostu skr臋cony licznik 馃. Tak z ciekawo艣ci, jaki olej la艂e艣? Mnie te偶 pad艂 oryginalny alternator przy ponad 290 tkm, tak to nic, raczej wymiany eksploatacyjne bo du偶o rzeczy by艂o jeszcze oryginalnych, jak tylne amortyzatory Sachs wymieni艂em przy 276 tkm bo ju偶 tluk艂y przy okazji spr臋偶yny. Przednie wahacze oraz tuleje te偶 jeszcze oryginalne by艂y, wymieni艂em przy 287 tkm a przy okazji g贸rne mocowanie i 艂o偶yska amortyzatora, 艂o偶yska by艂y ju偶 troch臋 nadwyr臋偶one, ale mocowanie jeszcze ca艂kiem ok a to wszystko oryginalne. Tylko amortyzatory z przodu wymieni艂 poprzedni w艂a艣ciciel na KYB, ale nie pami臋tam przebiegu te偶 chyba przy ponad 200 tkm, mam jeszcze faktury. Na 291 tkm wymieni艂em jeszcze tylne 艂o偶yska bo te偶 by艂y oryginalne i ju偶 troch臋 nadwyr臋偶one. Tuleje belki wymieni艂 poprzedni w艂a艣ciciel. Wymieni艂em te偶 kompletne sprz臋g艂o klimatyzacji bo ju偶 dogorywa艂o i klima szwankowa艂a. A tak to tylko eksploatacja, dr膮偶ki, ko艅c贸wki dr膮偶k贸w, 艂膮czniki stabilizatora, gumy, tarcze, klocki, olej i filtry. A no i jeszcze 艂o偶yska rolki napinacza i rolki prowadz膮cej oraz pasek osprz臋tu bo przy takim przebiegu si臋 ko艅cz膮 i ha艂asuj膮, koszt ca艂e 40 z艂 艂o偶yska i moja praca. Co do komfortu to ja je偶d偶臋 na ko艂ach R18 w standardowej szeroko艣ci dla tego auta 225/40. No nie jest mi臋kko, ale si臋 przesiadam z innych aut do Civic UFO to prowadzenie, precyzja, dzia艂anie uk艂adu kierowniczego i zawieszenia ca艂kowicie to rekompensuje, po prostu jest przyjemno艣膰 z jazdy.
 
Last edited by a moderator:
Zapomnia艂em. 艂o偶yska amortyzatora te偶 wymienia艂em.
I zaczyna艂a si臋 chyba ko艅czy膰 poduszka pod silnikiem.
Ja je藕dzi艂em latem na 17.Zim膮 16.
Oleje to z tego co pami臋tam Motul,Amsoil,
Neste i ostatnie par臋 wymian Eurol super lite. Wszystkie 5w40.
Teraz je偶d偶臋 Suzuki Vitar膮 1.4 t Ma swoje zalety .Zim膮 nap臋d na cztery troch臋 pomaga.Nie boj臋 si臋 dziur , kraw臋偶nik贸w przejazd贸w przez szyny tramwajowe.
Moc niby ta sama jak w Hondzie ale moment to ju偶 inna sprawa.Civic na autostradzie by艂 super.no mo偶e troch臋 za g艂o艣ny.A Suzuki to taka japo艅ska Dacia.
I na pewno nie jest to auto na autostrady.
I nie mia艂o by膰.Raczej mam 艂atwo wsiada膰 i wysiada膰.I w mie艣cie dosy膰 dobrze si臋 tym pomyka.
I co ciekawe a raczej wkurzaj膮ce dla mnie.
Suzuki ....bierze olej.
Takie mam szcz臋艣cie do u偶ywanych aut.
Nie kopci , wsz臋dzie sucho a literek oleju na 10 000 km wci膮gnie.
Do tej pory w mojej historii samochodowej to tylko 1 nie bra艂 oleju.
I to by艂 fiat brawa 1.9 JTD馃槃
 
Ale tutaj m贸wimy o dieslu kt贸rym jad膮c spokojnie 80-90 mo偶na zej艣膰 do 4.5l/100
No tak... Ale Sandero 3 z 1.0lpg jad膮c z tak膮 pr臋dko艣ci膮 mia艂em mia艂em spalanie 4.8/100 LPG a Megane 1.5dci 110KM 3.2/100 ON
Wi臋c 4.5 nie wygl膮da ju偶. Tak ekonomicznie ;)
 
1.5 L, kt贸re jako艣 jedzie vs 45% wy偶sza pojemno艣膰 2.2 L, kt贸re jedzie 馃槒. 3,2 L ON/100 km vs 4,5 L ON/100 km (cho膰 da si臋 mniej) to 40% wychodzi w sumie na to samo 馃槈. Pytanie czy utrzymasz takie 艣rednie 3,2 L w 1.5 jak w 2.2 te 4,5 L 馃槄. Wszystko zale偶y jakie ma si臋 priorytety, je藕dzi si臋 trasy, d艂u偶sze odcinki to taki wi臋kszy silnik si臋 lepiej sprawdzi, da wi臋cej przyjemno艣ci z jazdy i nie nadszarpnie tak bud偶etu.
 
Chwilowe czy 艣rednie 偶e 100km?
艢rednie z d艂u偶szego dystansy ni偶 100km
Post automatically merged:

@Iron ; jasna sprawa - je艣li 80% smiga艂bym nie zat艂oczonymi autostradami, uzna艂bym 2.2 za lepszy wyb贸r :) tka jak piszesz - zale偶y od priorytet贸w. Ja si臋 tylko odnios艂em od tego ile trzeba mimo wszystko wyda膰 (i czy to ma艂o wzgl臋dem innych dost臋pnych opcji) na t膮 najmniejsz膮 awaryjno艣膰 :)
R贸偶nica w kosztach przejazdu ka偶dych 100km :14,5 PLN vs 21PLN vs 29.7PLN przy du偶ym przebiegu jednak mog膮 wp艂yw na redukcj臋 oszcz臋dno艣ci z mega niezawodno艣ci. Zw艂aszcza 偶e te 0.5 czy 1 mln kilometr贸w to niezbyt cz臋sto robi jeden w艂a艣ciciel
 
Last edited:
W Hondzie to wszystko jest dziwne i troch臋 jak w latach 80 w Volvo, gdzie benzynowce robi艂y wi臋ksze przebiegi i w szybkiej trasie pali艂y mniej od diesli.
W Civic VIII ten diesel tak ok. 130 km/h zr贸wnywa艂 si臋 z benzynowym, a im szybciej tym mniej pali艂 benzynowy w stosunku do diesla. Ale ... diesel mia艂 moment i cho膰 nie kr臋ci艂 7 000 obr/min i nie robi艂 100 na II biegu- je藕dzi艂 przyjemniej i paradoksalnie ciszej.
Potem w IX wszed艂 diesel 1.6 - teoretycznie s艂abszy, ale 400 Nm praktycznie w ca艂ym zakresie wystarcza艂o, a w mie艣cie pali膰 potrafi艂 mniej o 1/3 i przy okazji ca艂kiem oszcz臋dnie radzi艂 sobie w trasach. Nie mia艂 ju偶 jednak tego archaicznego Boscha i w razie problem贸w szarpa艂 za kiesze艅.
W X wszed艂 benzynowy 1.5 (niby 184 KM, a w pomiarach 204) i ze zu偶yciem paliwa by艂 mi臋dzy 1.6 a 2.2, ale dynamika i prowadzenie z racji lekkiego przodu- zupe艂nie inny 艣wiat. No i na koniec Honda diesla nie produkuje wcale, w Europie jest tylko hybryda. Ale- w mie艣cie pali du偶o mniej od diesli, przyspiesza 2 razy szybciej i... nie nadaje si臋 do szybkich przelot贸w autostradowych wcale. Praktycznie ko艅czy si臋 ok. 190 km/h, ale 170 m臋czy bardziej ni偶 w pi臋ciu generacjach do ty艂u, a zbiornik jest za ma艂y w trasy. Przy okazji znikn臋艂y fabryki w Turcji i UK i najbli偶szym miejscem produkcji jest Japonia, wi臋c zaczyna si臋 od 170 000 pln i szybciej mo偶na zrobi膰 dziecko, ni偶 doczeka膰 si臋 XI. RIP Honda Polska.
 
@MC Subi Jest co艣 w tym co piszesz. Jak by艂 bum w Europie na nowoczesne, dopracowane i oszcz臋dne diesele to stworzyli jeden z najlepszych silnik贸w tego typu i to specjalnie na rynek europejski g艂贸wnie. Szybko dostrzegli, 偶e ten euroko艂hoz i jego chora polityka, jest zbyt nieprzewidywalna, nieprzyjazna i trzeba si臋 powoli aczkolwiek zdecydowanie zwija膰 a szkoda. Lubi臋 i szanuj臋 t臋 mark臋, szkoda 偶e w Europie sko艅czy艂o si臋 na Accord VIII bo te偶 艣wietny w贸z, podoba mi si臋, tak samo Civic IX, X, hybrydy te偶 ok. Ale ka偶dy chyba widzi, 偶e tradycyjna motoryzacja w wydaniu Hondy zwija si臋 z Europy.
 
Rolkowy 艂a艅cuch to zawsze nieszcz臋艣cie, rewelacyjnie za Hondzie wyszed艂 p艂ytkowy(nie ma wycierania rolek i podcinania k贸艂 z臋batych, przebiegi pod mln km):
To jest dok艂adnie 艂a艅cuch z臋baty.
 
Najlepszym silnikiem diesla by艂 3-litrowy R6 montowany w ca艂ej gamie Beemek, wystartowa艂 w modelu E39 i z r贸偶nymi modyfikacjami jest w kilku typoszeregach BMW montowany do dzi艣. Ten pierwszy z E39 mia艂 moc 184 konik贸w, a w polifcie 193. W p贸藕niejszych modelach moc ros艂a i dzi艣 ten motor mo偶e mie膰 i ponad 300 konik贸w. Motorek mocny, oszcz臋dny, jak na diesla aksamitnie pracuj膮cy i wyj膮tkowo trwa艂y - przebiegi powy偶ej 500tys s膮 tu standardem.
I na dodatek jazda 200km/h samochodem wyposa偶onym w ten silnik jest bardzo przyjemna i zupe艂nie bezproblemowa.
 
A ja my艣la艂em 偶e najlepszy to 2.0 hdi 90hp
 
A ja wbij臋 szpilk臋 bo mia艂em przez ponad 150tys diesla Isuzu 1.7 CTDi w Hondzie Civic VII. Z艂ego s艂owa nie powiem. Do ko艅ca nie bra艂 oleju, wszystko oryginalne i tylko 艣wiece 偶arowe przy 200tys zmienione. Dodatkowo czujnik wa艂u przy 300tys umar艂.
Jedyna powa偶na wada to nie nadaje si臋 do miasta (zmienna geometria na podci艣nieniu - miasto zawala turbin臋 nagarem). I nieszcz臋sny alternator do regeneracji co 2 zimy ( dostaje wod膮 i b艂otem bo by艂 w dziwnym miejscu przy prawym kole).
Sprzeda艂em przy 360tys bo sarna mi rozbija prz贸d ( wersja Sport mia艂a horrendalnie drogie lampy i dok艂adki - takie same jak typeR)
 
Najlepszym silnikiem diesla by艂 3-litrowy R6 montowany w ca艂ej gamie Beemek, wystartowa艂 w modelu E39 i z r贸偶nymi modyfikacjami jest w kilku typoszeregach BMW montowany do dzi艣. Ten pierwszy z E39 mia艂 moc 184 konik贸w, a w polifcie 193. W p贸藕niejszych modelach moc ros艂a i dzi艣 ten motor mo偶e mie膰 i ponad 300 konik贸w. Motorek mocny, oszcz臋dny, jak na diesla aksamitnie pracuj膮cy i wyj膮tkowo trwa艂y - przebiegi powy偶ej 500tys s膮 tu standardem.
I na dodatek jazda 200km/h samochodem wyposa偶onym w ten silnik jest bardzo przyjemna i zupe艂nie bezproblemowa.
Najlepszy do p贸ki z臋b贸w nie zgubi. Najlepszy tdi bo najwi臋cej u偶ytkownik贸w.
Bez w膮tpienia w klasie premium jest jednym z lepszych by膰 mo偶e i najlepszy, lecz kolektor dolotowy w por贸wnaniu z 2,2ctdi s艂aby. Natomiast do klasy bud偶etowej 4cylindrowych silnik贸w nie nale偶y por贸wnywa膰. Nie ka偶dego sta膰 na r6 a taki r4 generuje znacznie ni偶sze koszty.
 
Last edited:
Natomiast do klasy bud偶etowej 4cylindrowych silnik贸w nie nale偶y por贸wnywa膰. Nie ka偶dego sta膰 na r6 a taki r4 generuje znacznie ni偶sze koszty.
Temat brzmi: prawdopodobnie najlepszy silnik diesla na 艣wiecie, a nie: prawdopodobnie najlepszy czterocylindrowy silnik diesla montowany w autach bud偶etowych i w艂a艣nie dlatego przedstawi艂em mojego faworyta, bo jest podobnie bezawaryjny jak ten Hondy, ale bez por贸wnania mocniejszy i sprawiaj膮cy wi臋cej frajdy :)
 
I bez por贸wnania dro偶szy w serwisowaniu, naprawach i utrzymaniu 馃槄馃槈. Ja tam profes贸ra nie mam za jakiego艣 guru, ot raczej z dystansem, ale my艣l臋, 偶e ch艂op od lik艂i moli 馃槒 wie co gada.
 
Temat brzmi: prawdopodobnie najlepszy silnik diesla na 艣wiecie, a nie: prawdopodobnie najlepszy czterocylindrowy silnik diesla montowany w autach bud偶etowych i w艂a艣nie dlatego przedstawi艂em mojego faworyta, bo jest podobnie bezawaryjny jak ten Hondy, ale bez por贸wnania mocniejszy i sprawiaj膮cy wi臋cej frajdy :)
Tak jak wy偶ej pisa艂em dop贸ki z臋b贸w nie zgubi tj. Mam na my艣li klapki w kolektorze ss膮cym, kt贸rych nie ma w hondzie a wi臋c japo艅ski bardziej niezawodny.
 
Diesel nie ma klapek? Benzyny Hondy maj膮 klapki, ale nawet do g艂owy mi nie przysz艂o, 偶e to si臋 mo偶e zepsu膰.
 
No nie ma, wida膰 na filmie, kolektor ss膮cy o zmiennej d艂ugo艣ci sterowany IMRC bdb zaprojektowany, tak偶e jak EGR zacznie robi膰 syf to ca艂ego nie zatka i nie usyfi.
Tak wygl膮da艂 m贸j kolektor od strony klapy gasz膮cej przy ok 285 tkm przed czyszczeniem. No raczej nie by艂 zasyfiony przynajmniej na wlocie, g艂臋biej ju偶 mia艂 troch臋 szlamu, ale nie wygl膮da艂o to tak, jak nie raz wida膰 w innych dieslach, tylko taki powierzchniowy.
 
Diesel nie ma klapek? Benzyny Hondy maj膮 klapki, ale nawet do g艂owy mi nie przysz艂o, 偶e to si臋 mo偶e zepsu膰.
Benzyny w hondzie maj膮 te klapy z aluminium.
 
Back
Top