• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
@MC Subi No właśnie też tak zauważyłem. Mimo ,że niby odzyskiwanie energii z hamowania działa tylko przy włączonym systemie start stop ,mimo wyłączenia SS jak naładowałem akumulator prostownikiem z lidla około 90 % i potem jeszcze prostownikiem ruskim dziadka do 97 % szybko bardzo naładowanie spadało do 80 %. A w przedziale 70-80% naładowania bardzo długo trzyma się akumulator nawet jeśli długo nie jest jeżdzony :)
 
U mnie w A5 inteligentne ladowanie utrzymuje go zazwyczaj na poziome 60% (wg wskaznika w MMI). Na trasie podczas jednostajnej jazdy 200km doladowuje (wg MMI) do 90%. Jednak rano wsiadajac do auta, MMI pokazuje okolo 70%, w kolejnym dniu (nie bylo odpalane i jezdzone) juz pokazuje 60% i tak przez kolejne np 2 tygodnie bez jezdzenia pokazuje 50%.
Czy wskazania MMI sa cos warte? Nie wiem.
 
Hondy ze 40 lat trzymają po naładowaniu aku 12.5V, ale to na początku miało chronić aku przed korozją o wygotowywaniem wody w ciepłym klimacie.
Jest taki chinol BM2 na BT, jeśli chcecie monitorować stan aku i dostać alarm na komórkę, póki jeszcze wóz odpala. Jest tam też funkcja pomiaru napięcia rozruchu- chyba najlepszy wskaźnik kondycji aku, rozrusznika i w pewnym sensie kompresji. Jak pierścienie padały w legendarnym peugeocie córki, to właśnie wyższe napięcie rozruchu po postoju było pierwszym objawem. Samochód jeszcze nie brał oleju, pomiary kompresji wychodziły, ale właśnie te pierwsze obroty na zimno były podejrzanie na lekko dla rozrusznika.
 
Last edited:
@sprajt2 Ja patrze przez Obdeleven naładowanie akumulatora w %. Na ile to jest wiarygodne nie wiem. Tak wyglądają parametry po naładowaniu ładowarką z lidla.
 

Attachments

  • Screenshot_20231230_011332_OBDeleven.jpg
    Screenshot_20231230_011332_OBDeleven.jpg
    365,8 KB · Odwiedzin: 70
  • Screenshot_20231230_011340_OBDeleven.jpg
    Screenshot_20231230_011340_OBDeleven.jpg
    374 KB · Odwiedzin: 71
Lidlem ladujesz trybem ze sniezynka (14,8V), czy zwyklym (14,6V)?
 
Zwykłym bo 6-7 C było na dworzu. Raz jak były minusowe temperatury to ,,śnieżynką,, ładowałem. Stary ruski prostownik dziadka w najmocniejszym trybie daje 15.9 V bo sprawdzałem ale ja 2 tryb włączyłem to ponad 15 V dawała póżniej. Po ruskiej błąd wywaliło na obdeleven ,,zbyt wysoki poziom napięcia ładowania,, 😅
 
EFB ukraiński Westa Forse 63 AH. 3.5 roku ma.
 
Last edited:
Ale jak ty mierzysz tym obdeleven? Naładowałeś akumulator wsadzileś do auta a potem przez obd sprawdzasz np. rezystancje akumulatora? To niema sensu. Za dużo kabli po drodze żeby mieć wiarygodny wynik akumulatora.

Ja też mam jeden z Lidla ładuje zawsze na śnieżynce. W sumie to sam nie wiem po co mi tyle prostowników i ładowarek.
 
Ja ładuje na aucie akumulator. Po ładowaniu podpinam obdeleven i w dziale akumulator patrzę na różne parametry. Wiadomo ,że w 100 % wiarygodnego wyniku chyba nie pokazuje :)
 
takie natężenie ładowania koncertowo wykończa akumulatory. Następuje opad masy czynnej, utrata pojemności a na końcu prądu rozruchowego.
Częste doładowywania małym prądem jest korzystniejsze niż rzadkie dużym prądem.
Akumulatory Ca/Ca mają swoją małą mroczną stronę, a mianowicie doładowywane nawet często do 100% (jak nam się wydaje) niestety zasiarczają się i trzeba okresowo wykonać ładowanie wyrównujące (napięcie cel),
Prawisz mi tu nauki jak ksiądz przedmałżeńskie, jakbym miał pierwszy aku w życiu kupować. A to wszystko bzdury są - spójrz na dwunastoletnie aku, które tu wrzucałem. Umiar jest ważny. A jak ktoś chce spędzić życie z prostownikiem w ręku- jego sprawa, akumulator przeżyje pewnie jeszcze krócej od tego demolowania płyt gazami.
 
Prawisz mi tu nauki jak ksiądz przedmałżeńskie, jakbym miał pierwszy aku w życiu kupować. A to wszystko bzdury są - spójrz na dwunastoletnie aku, które tu wrzucałem. Umiar jest ważny. A jak ktoś chce spędzić życie z prostownikiem w ręku- jego sprawa, akumulator przeżyje pewnie jeszcze krócej od tego demolowania płyt gazami.
Tutaj są pięknie objaśnione różne typowe algorytmy ładowania, w tym o wyrównującym
Niestety ale "przegotowanie" akumulatora od czasu do czasu wydaje się że jest konieczne. Przekonałem się na "własnej skórze", że systematyczne doładowanie metodą CC i CV do 14,4V akumulatora Ca/Ca skutkuje tym, że z biegiem czasu spada pojemność i prądu rozruchowego (zasiarczeniem cel). Pomaga zabieg 2 lub 3 krotnego częściowego rozładowania do 12,1V i ponownego naładowania z ładowaniem wyrównującym na końcu procesu. Akumulator po takim zabiegu ma zdecydowanie lepsze parametry.
Tak że teoria to jedno i jest w niej dużo prawdy a praktyka to drugie. Nie ma idealnej metody ładowania, zawsze jest jakieś zło konieczne.
 
Był EFB OEM 60Ah 8 ciagke niedoładowany 12,2 do 12, 4 w porywach , w mroźne noce to i 11.9 V

Jest AGM Virtz 60Ah i wystarczy godzinna traska jest na full, 12.8V
W nocny mróz a ten ma 12,5V.

Inteligentne ładowanie zwłaszcza Hondy nie służy żywotności aku w przypadku EFB , AGM znacznie szybciej sie ładuje i dłużej posłuży.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Hej. Czy ktoś wymieniał w CTEK MXS 5.0 przycisk?. Mój klika co któryś raz. Dużo z tym zachodu? Jest tam normalne rozwiązanie? Czy jakieś zawiłe tematu.

Ostatecznie czy jest sens zmienić CTEK na NOCO Genius 10?
 
Ja swojego otwierałem, psiknąłem Kontakt S potem Kontakt U, na koniec WD40 i oryginalny przycisk działa bez zarzutów.
 
Last edited by a moderator:
Nieźle taki szejk na pewno. No jest zawsze opcja mój jest po gwarancji, więc zawsze będzie można spróbować.
 
Od jutra (czwartku) w Lidlu ładowarka Ultimate speed za 49.90 zł 🙂
Właśnie się nad nią zastanawiałem, nie znam się jednak na prostownikach i nie wiem czy takie lidlowe coś będzie wystarczające czy lepiej dołożyć do czegoś innego. Ma ktoś tą lidlową ładowarkę, sprawdza się?
 
@tomikin No ja mam i ładuje taką ładowarką akumulator EFB. Do ładowania jest spoko,jest bezpieczna ale ma mniejsza moc i gęstości nie zrobi w akumulatorze jeśli ktoś miałby taką potrzebę :)
 
Dzięki @magic27 W takim razie biorę bo do zwykłego ale co najważniejsze bezpiecznego ładowania ma być.
 
Back
Top