• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Qualitium Protec 5W-40

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Qualitium Protec 5W-40

Analizę ufundowali: @Navi , @luckyboy , @Adam , @Maro99 , @jerseyAdmin , @Hubert1 , @Binas96 , @Piociula . Serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • ACEA A3/B3, A3/B4
  • API SM/SL/CF
Spełnia wymagania:
  • Mercedes-Benz:229.3
  • BMW Longlife-01
  • Volkswagen 502.00/505.00
  • GM-LL-B-025
Strona oleju:

qualitiumprotec5w40-pierwiastki.jpg

qualitiumprotec5w40-ir1.jpg

qualitiumprotec5w40-ir2.jpg


Opis:
  • Olej spełnia wymogi dla SAE40 (12,5-<16,3 cSt)
  • Indeks lepkości 154, bardzo niski. Dla oleju 5W-40 spodziewalibyśmy się wyższego
  • Pakiet dodatków w starym stylu: bardzo dużo podstawowych pierwiastków (wapń, fosfor, cynk), bor w pomijalnej ilości, dość dużo dodatku antypiennego w postaci krzemu. Raczej nie zawiera dużo (o ile w ogóle) nowoczesnych dodatków niemetalicznych
  • TBN 10,6 - spełnia wymogi normy A3/B4
  • FTIR wskazuje na bazy oparte o oleje mineralne (hydrokrakowane)
Podsumowanie: olej w starej formulacji, do zastosowania raczej w silnikach wolnossących i starszych dieslach. Może to być olej do zastosowania w samochodach dostawczych pracujących sezonowo, np. w rolnictwie.

Po 24 godzinach w zamrażalniku:
qualitium-1.JPG qualitium-0.JPG

Opakowanie analizowanego oleju:
DSC_0007.jpeg DSC_0008.jpeg
 
Last edited:
Lepkość w 40 stopniach różni się od lepkości Lotosa Aurum o 1,5 cSt tylko, że on jest 10W-40, a nie 5W-40. Jednakże, w tej cenie to chyba było to do przewidzenia. Chyba zdecyduję się na inny olej
 
@Karopir musimy się opierać o CCS i MRV. Wyjątkowo niski VI, jestem ciekaw jaki wiskozator zastosowali, nasuwa się pytanie czy przejdzie test odporności na ścinanie.
 
Nikt tego oleju nie brał na poważnie chyba, że jako baza pod płukankę. Jak na 5w40 to "mocno mineralny". Ale tragedii nie ma, woda z czarnobyla to nie jest.
 
Tak, ale kupując olej, gdzie producent deklaruje, że spełnia wymagania SAE J300 i przeszedł pomyślnie wszystkie testy CEC itd. to taki oczekuję.
 
Oj wcale nie tak ciężko. Bizol Protect 10W40, Shell HX6, Specol ExtraSpec Classic, Mannol Defender, Fanraro TSX.... i wiele wiele innych, wszystko można dostać w okolicach 50 dych za 4l. Parametry zresztą podobne.

 
Czy taka ilość pierwiastków mieści się w 1.6% popiołów? Z wiadra, bez wagi to leją czy jak? TAN 3.02 - nie ogarniam tego ;) W orlenie ME F 3.51 przy dużo mniejszej ilości dodatku.
 
Warto by było znać stężenie S, nieco by powiedziało o jakości (czystości) olejów bazowych
 
10w40 z wysokim poziomem ZDDP. W sam raz do przyszlego klasyka CC700! I nawet na 2 wymiany starczy 5l 😁
Żeby tylko zaraz nie zrobiło się pierwsze 10w40 C3 na rynku...

Pozdrawiam,
 
Ford WSS-M2C913-C
1611445727789.png
Nie ma szans na spełnienie tej aprobaty.

I tak przy okazji Orlen Pro F też nie spełniał by aprobaty forda z poziomem fosforu 1108ppm. Komu tu wierzyć Polaris czy producentom?
 
No chyba tak bo na stronie Chemnaftu nie ma nic o aprobacie forda.
 
Tak, właśnie poprawiam babole.
 
Warto by było znać stężenie S, nieco by powiedziało o jakości (czystości) olejów bazowych
W przypadku tej firmy na nic wielkiego nie można liczyć.
 
Ale może być to mylące, bo niektórzy stosują dodatkowo związki S (EP).
 
Back
Top