• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Qualitium Protec 5W-40

Bardzo fajny pakiet bogaty dobry dla starszych aut . Można jedynie mieć obiekcje do niskiej VI przez co będzie mniej stabilna lepkość przy zmianie temperatury pracy . Wysoka liczba kwasowa , ale raz ze bardzo dużo zddp a dwa ze regnenerowane bazy.
bardzo fajny olej , ciężko stwierdzić coś więcej bez analiz zuzyciowych i bez referencji w tym zakresie względem innych marek
Ciekawe jak im pójdzie w nowszych specyfikacjach
 
Żaden z Twoich powyższych argumentów nie są decydujące, aby zachęcić potencjalnego klienta. Opierając się o ICP i FT-IR nic szczególnego nie widzę. Więc według mnie określenie "bardzo fajny olej" jest dla mnie wyolbrzymieniem. Ogólnie nikomu nie odradzam, ani nie polecam. Ale podejrzewam, że drogich komponentów nie zastosowali.
 
Ale ma za to wysokie stężenie zddp, które zachęca, jak ktoś ma auto bez kata albo z "zwykłym" katalizatorem.
 
Przecież wysokie stężenie ZnDTP nie jest czynnikiem decydującym, każda formulacja musi być odpowiednio zrównoważona. Rozumiem niską cenę, ale gdzieś granica musi być.

@Michalos12 potrafisz wymienić jednostki napędowe, które będą czerpać profity z wyższego stężenia?
 
Żaden z Twoich powyższych argumentów nie są decydujące, aby zachęcić potencjalnego klienta. Opierając się o ICP i FT-IR nic szczególnego nie widzę. Więc według mnie określenie "bardzo fajny olej" jest dla mnie wyolbrzymieniem. Ogólnie nikomu nie odradzam, ani nie polecam. Ale podejrzewam, że drogich komponentów nie zastosowali.
Ale szanowny kolego do niczego nie muszę nikogo zachęcać , bo na chleb zarabiam gdzie indziej .
Bardzo fajny olej bo jest prawie w cenie płynu do spryskiwaczy , a wyglada całkiem sensownie po tym co zostało sprawdzone w laboratorium
 
@paba wybacz za szczerość, ale Twoje wpisy potwierdzają, że jeszcze mało wiesz o środkach smarnych.
 
Myślę że do 2.0abt by podszedł.
 
@paba wybacz za szczerość, ale Twoje wpisy potwierdzają, że jeszcze mało wiesz o środkach smarnych.
Wybacz za szczerość , ale Twoje wpisy potwierdzają ze megalomania rozwinęła się nawet powyżej Twojej wiedzy o środkach smarnych . Poza tym chyba odchodzimy od wątku panie moderatorze.
Dla mnie dodatkowy plus ze wyprodukowano u nas w kraju , do starszych aut uważam za bardzo dobry wybór . Jest dobry wysoki TBN , lepkości w normie , dodatki myjące i przeciwzuyciowe wg starej szkoły . Olej kompletny do auta „na dojazdy”
 
Jest powiązany z tym olejem. Odnośnie Twojego wpisu powyżej napiszę jedno: To nie jest takie proste jak Ci się wydaje.
 
ciężko stwierdzić coś więcej bez analiz zuzyciowych
Ale co chcesz potwierdzać? Chyba tylko tyle, że nie wiesz za bardzo, po co się robi takie analizy...

Ale ma za to wysokie stężenie zddp
no i co Ci z takiego ZDDP? Czy tylko i wyłącznie w każdym oleju ZDDP stanowi o poziomie ochrony? Nie.

Bardzo fajny olej bo jest prawie w cenie płynu do spryskiwaczy , a wyglada całkiem sensownie po tym co zostało sprawdzone w laboratorium
Tutaj tak na prawdę nic sensownie nie wygląda, oprócz ceny dla poszukiwaczy "PAO za 50zł"

Dla mnie dodatkowy plus ze wyprodukowano u nas w kraju
Masz Lotosa Synthetic Plus i Orlen Classic Synthetic, lub Specola.

Tego oleju nie polecę do niczego. Raz, że analiza nie mówi nam wszystkiego, a dwa, że trudno tutaj dyskutować o powtarzalności produkcji, jak jakość produktu wskazuje raczej na słabszej jakości bazy olejowe. Ma być tanio, ten warunek został spełniony. Jednak musimy pamiętać o jednej rzeczy "Co tanio, to drogo" czyli konsekwencje długofalowe mogą być nie do przewidzenia.

Zdecydowanie lepszym wyborem będą oleje podane przeze mnie wyżej, lub wybór czegoś z lepkości 10W40. W obecnej sytuacji, wolałbym zdecydować się na coś pokroju Shell Helix HX7 10W40.
 
Ale co chcesz potwierdzać? Chyba tylko tyle, że nie wiesz za bardzo, po co się robi takie analizy...
Choćby sprawdzić jak wyglada UOA względem innego markowego oleju, którego jesteś wyznawcą w podobnych warunkach. Wycieczek personalnych nie skomentuję nawet.
Można wiedzieć, że wysoki zddp nie stanowi o skuteczności mycia albo ochrony przeciwzuzyciowej . Albo ze zastosowana tania regenerowana bazę , ale mimo wszystko się cieszyć ze jest coraz więcej w PL blenderów i ze olej pasuje do wielu aplikacji . Widać ze macie z tym problem .
 
To jest właśnie jeden z istotnych czynników o którym zapomniałem wspomnieć, nawet nie wiemy u kogo zlecają blending, nie są z pewnością kontrolowani z zewnątrz.

@paba akurar @Zielony34 ma rację UOA mają zupełnie inny cel, pisałem o tym wielokrotnie na forum. Tutaj potwierdzone i opisane bardziej szczegółowo.
 
Szanowny panie @paba !
Analiza używanego oleju służy tylko i wyłącznie do tego, aby sprawdzić czy z silnikiem jest wszystko w porządku i czy olej został wymieniony w odpowiednim czasie. W żaden sposób takie testy nie definiują jakości oleju! Do jej sprawdzania służą odpowiednie testy silnikowe przeprowadzane przez laboratoria.

Sam rozważałem ten olej, ale szukałem czegoś o typowej lepkości 5W-40. Po zobaczeniu, że temu olejowi jest tak naprawdę bardzo blisko do 10W-40 zrezygnowałem z niego, bo nie chciałem oleju o takiej lepkości. Za tym olejem przemawia jedynie jego cena- jest tani nawet jak na 10W-40.
 
Aby potwierdzić czy mu bliżej do SAE 10W-40 potrzebujemy jednak dokładniejszych badań, ale możliwe, że tak jest.
 
Czyli wiemy że nic nie wiemy😅
 
@poziom1989 szczególnie test "mrożenia" mnie zniechęcił. Mam nadzieję, że Lotos Synthetic 5W-40, aż tak nie mętnieje. Wiem, że prawdopodobnie to nie miałoby znaczenia w moim przypadku, ale pewnie się lepiej poczuję jak kupię taki jak mi się podoba ;)
 
Wiedz, że sama utrata przejrzystości nie jest wyznacznikiem jakości, rzuć jeszcze raz okiem na czyste oleje bazowe jak wyglądają po zamrożeniu, udostępniłem. Istotna jest klasyfikacja według SAE J300.
 
Last edited by a moderator:
Wycieczek personalnych nie skomentuję nawet.
Twoje wpisy potwierdzają ze megalomania rozwinęła się nawet powyżej Twojej wiedzy
To dobrze, że nie skomentujesz, bo musiałbyś zacząć od komentarza na swój temat :)

Choćby sprawdzić jak wyglada UOA względem innego markowego oleju
Moja wypowiedź nie była wycieczką osobistą, ja stwierdzałem fakt, co widać po tej wypowiedzi.

ale mimo wszystko się cieszyć ze jest coraz więcej w PL blenderów i ze olej pasuje do wielu aplikacji
To może proponuję przejść na tańsze badania, mianowicie :

Kupujemy opakowanie oleju, odkręcamy korek i jeśli produkt znajduje się w opakowaniu - fajnie. Jeśli oleju w opakowaniu nie ma - nie fajnie. Ale jeśli olej jest polski, albo chociaż na miejscu rozlewany - to dajmy mu szansę :)

Badania, certyfikacje, aprobaty? No po co? Ważne, że kosztuje 50zł :cool:

Nikomu nie bronię wlewać do swojego silnika tego, co uważa za stosowne. Ale podniecanie się produktem tylko ze względu, że jest tani to przesada. Wobec ceny, za jaką można kupić na promocji Orlen 10W40 w Biedronce, to na produkt "Qualitium" nie umiem popatrzeć z zaufaniem.
 
Back
Top