• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Przygasajace światła

Krzysztof91

Użytkownik
Samochód
Honda crv 2.2 i-ctdi 2008
Witam w mojej hondzie crv 2.2 ictdi 2008 , zauważyłem że podczas przyspieszania po 3tys obrotów jest przygarnięcie świateł takie cyk na ułamek sekundy , za każdym razem tak jest przy przyspieszaniu , klimę wyłączyłem , światła ustawiłem na ręczne bez automatu , i nawiew wyliczyłem i to samo , co może być przyczyną ,? Na postoju tego nie robi tylko jak przyspieszam
 
Komu czy czemu te światła się przyglądają i co przygarniają? 😉

Jeśli chodzi o przygasanie to może mieć to związek z inteligentnym ładowaniem czyli jego zmniejszenia czy nawet braku podczas przyspieszania.
 
Temat zakładałem telefonem i nie popatrzyłem że telefon zmienił wyraz ,
Czyli regulator napięcia zawodzi ?
 
Sprawdź napięcie ładowania w okolicach 3000rpm. U mnie w Civicu kiedyś bardzo, ale to bardzo delikatnie przy wyższych obrotach świeciła się kontrolka ładowania. Oddałem alternator do regeneracji, po tym zabiegu problem nie powrócił.
 
Czyli regulator przy 3 tys obrotów może już nie domagać , ale czemu lampka ładowania nie mrygnie ani żadnego komunikatu nie ma o wahliwym napięciu ?
 
Jeśli chodzi o inteligentne ładowanie, to powinno się ono dezaktywować po włączeniu świateł mijania, przynajmniej tak jest u mnie w Renówce. Więc to raczej mylny trop. No chyba, że w Hondzie jest bardziej inteligentne niż w Renault😉
 
W hondzie tez inteligentne ladowanie wylacza sie po wlaczeniu swiatel.
 
Sprawdziłem ładowanie , zgaszony 12.2v , odpalony 14.4, a jak przygazuje nic się nie zmienia , podłączyłem multimetr pod zapalniczkę i przyspieszałem i trzyma równe 14.4 z groszami, więc regulator chyba dobry , więc jest problem gdzie indziej ,
 
A światła miałeś włączone w trakcie pomiarów? Bo to jednak jest dość istotne obciążenie.
 
, a jak przygazuje nic się nie zmienia
A światła przygasają?

Sprawdź napięcie podczas rozpędzania. Nie wiem czy multimetr tak szybko zareaguje. Jak byś miał elma to może apka nawet narysuje wykres
 
Na postoju nie przygasają tylko jak przyspieszam 2, 3 i 4 bieg ,
Post automatically merged:

Sprawdziłem napięcie na światłach automatycznych gdy świeciły h1
Post automatically merged:

Zastanawiam się nad jakimś programem diagnostycznym obd2. Może by pomógł , a niewiele kosztuje , może jakaś propozycja modelu żeby zdiagnozować napięcia itd a później zawsze się przyda
 
Nie wiem czy multimetr tak szybko zareaguje.
Zależy jaki. Jakąś marketówką nie ma szans, większość sobie nawet ze sprawną zmianą zakresów nie radzi. Tutaj trzeba by już dobry przemysłowy multimetr. Różnica prosta, głównie korzystam z mierników CEM i taki 9929, którego używam na co dzień ma 2 pomiary na sekundę i w większości przypadków to wystarcza, ale czasam trzeba sięgnąć po 9987, który robi już tych pomiarów 20/s, bo podstawowy miernik nawet nie drgnie tam, gdzie ten pokazuje cuda.
 
Zdobyłem dobry multimetr i zrobiłem wtyczkę pod zapalniczkę , i za każdym razem jak przyspieszam i odpuszczam gaz to spada na 1 sek 0.50v z 14.47. i czemu tak się dzieje ?
 
Jest prosta odpowiedź: masz coś zepsute :) Jedź do warsztatu i w pierwszej kolejności alternator do sprawdzenia (regulator napięcia?). Zbyt osobliwy przypadek, żeby ktoś Ci pomógł na odległość.
 
To jakby odcinało prąd od BCM (lub bcm go odcina). Ale nie mam pojęcia jaka może być tego przyczyna.
 
Alternator dziś wyciągnę i dam do regeneracji , a bcm co to można jaśniej opisać ?
 
Nic nie wyciągaj. Jedź do elektryka niech to zdiagnozuje. BCM to moduł który odpowiada m.in. za oświetlenie
 
BCM - Body Control Module - na polski to moduł sterowania nadwoziem i ja bym go zostawił w spokoju.

Na moje to problem ze szczotkami lub pierścieniami w alternatorze. A jeżeli już jakiś moduł miałbym podejrzewać, to BMS od nadzoru akumulatora, o ile oczywiście Twój samochód jest w niego wyposażony, co prawda nie są to jakoś szczególnie awaryjne układy, ale to właśnie on zarządza napięciem ładowania.
 
Back
Top