• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Przygasajace światła

A sprawił błedy na komputerze? Bo moze będzie jakiś błąd?
 
Elektromechanik który będzie mi regenerował alternator stwierdził że 300tys przebiegu to koniec żywotności szczotek , że Denso tyle wytrzymuje i to już czas na niego a nowe zamienniki wytrzymuje koło 100tys . Czy to jego trafna diagnoza ?
 
Zależy od indywidualnej konstrukcji. Może tak być, że ten wytrzymuje do tych 300tys. Skoro tak mówi to pewnie tak jest bo takich dużo rozebrał.
 
Diagnoza brzmi sensownie, ale czy jest trafna, to się okaże po naprawie ;)
 
Ogólnie to on powinien mieć sprzęt na którym sprawdzi wydajność alternatora, ale mi jak i innym też się zdaje, że to jego wina, tak jakby miał jakiś uślizg podczas przygazówki i wtedy spada napięcie albo zużycie paska osprzętu i napinacza.
 
Pasek osprzętu i napinacz jest nowy , pasek Bosch a napinacz jakiejś dziwnej firmy , napinacz bardzo ciężko naciągnąć więc raczej by się nie ślizgał .
 
Alternator wyciągnięty , ledwo wyciągałem , trzeba było EGR wykręcić , zbiornik płynu chłodzącego i kierowniczego
 
Elektromechanik znalazł uszkodzenie na mostku prostowniczym , robił zwarcie , ale jak to mogło ładować jeśli jest padnięty ?
 
Założyłem alternator, widzę że na voltomierzu spadło napięcie na odpalonym silniku do14.4 z 14.51. włączę światła to spada do 14.28v i po chwili podnosi . Więc coś się zmieniło , zobaczę nocą czy będą światła przygasać podczas puszczania gazu bo zauważyłem że poniżej 14.00 nie spada ,
 
Będzie ok. Zdrowy altek "dostosowuje się do wymagań"
 
Dalej przygasają , nawet na postoju jak stoi jak gazuje to światła cykają jaśniej , a jak jadę i odpuszczam gaz to cyk słabiej
Post automatically merged:

Na postoju zauważyłem że tak się dzieje jak chodzą wentylatory, jak się wyłącza to problem z postojowym cykaniem znika
 
Znaleziona przyczyną czemu tak się dzieje , prawie cały czas pracują wentylatory chłodnicy, coś jest nie tak , klima wyłączona a auto nie nagrzane ,
 
Czyli znalazłeś kolejny objaw ale jeszcze nie przyczynę
 
Czujnik temp cieczy pewnie walnięty, auto widzi za wysoką temperaturę płynu i dochładza się wentylem klimy.
Post automatically merged:

Oj tam, oj tam ale alternator masz naprawiony 🙂
Żarty żartami, a awaria altka normalnie ucegla auto w trasie, więc skoro i tak był do naprawy to lepiej wcześniej niż później.
Ja już raz tak miałem, że dojechałem na "oparach prądu", a co dopiero nowocześniejsze auto wypakowane elektroniką. Już przekaźniki cykały jak głupie i coraz więcej rzeczy przestawało funkcjonować.
 
Takie coś znalazlem na forum accord.
Screenshot_20240311_195504_Chrome.jpg
 
Czujnik , jest na dole chłodnicy , jest jak by zniszczony bez wtyczki , zarobione wsowki, zaizolowane izolacja żeby się nie stykały i tak ktoś zrobił , przód po wypadkowy
 
Back
Top