• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Przygasajace światła

Ale poczekaj. Masz wlaczona klimatyzacja? To wentylator bedzie caly czas chodził przecież.
 
Wjedz na forum hondy, tam sa setki tematow o przygasajacych swiatlach. Między innymi przygasanie podczas pracy wentylatora.
 
Tylko nie wyrzucaj oryginału bo alternatorowi AS to ja długiego życia nie wróżę.
Coś o jakości ich wyrobów może powiedzieć @Slawo
 
Coś w tym jest, że alternatory Denso max 300 tys, mój padł przy ok 293 tys. Wcześniej też tak na rok przed padnięciem obserwowałem przygasanie, takie jakby mrugnięcie świateł podczas jazdy, zmiany biegów, odpuszczania gazu. Kupiłem nowy alternator Casco i wszystko ok.
 
Też mialem przygasajace swiatla delikatnie w accordzie 2.4 myślałem ze tak ma byc i padl mi w trasie przy przebiegu coś ponad 200tys. Jak bym mial lepszy aku to pewno by jeszcze pojezdzil. Zadnych sygnalow wcześniej żadnej kontrolki, jedynie zaraz przed tym zaczal wydawac wysokie tony.

Wymieniony na nowy Denso 105A plus nowy aku i spokój.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
 
@ubek czyli na kupic trzeci alternator?
A uj, ja bym przerzucil caly silnik z osprzętem.
 
A może ma zasniezone wtyczki do lamp czy do akumulatora? Lub ma 100W zarowki?
 
@sprajt2 Że co robię? 🤔, pisałem jak to u mnie wyglądało a co tam się wam dzieje to uj mnie obchodzi.
 
Zwróć ten AS bo to gorsza jakość niż oryginał. @sprajt2 cały czas Ci dobrze pisał, żebyś prześledził temat na forum Hondy.
Może ten samochód ma swoje bolączki typu przewód masowy gdzieś koroduje i masz spadek napięcia przy jakiejś czynności i wtedy następuje mignięcie świateł. Przykładowo w Passacie B5 tak jest jak się uruchomi na raz obie szyby w dół i ma się lampy halogenowe to wtedy na ułamek sekundy przygasną i jest to całkowicie naturalne. Taki przykład. Twój samochód też może mieć swój scenariusz na to, że coś wywołuje nagły spadek napięcia na moment i widzisz te światła. Jakiś przekaźnik może tak robić lub te przewody masowe gdzie już nie mają pełnego przewodzenia i jest spadek w momencie zapotrzebowania na prąd. Zużyty akumulator też może tak robić. To jest wiedza specjalistyczna dla danego modelu auta, szukasz nie w tym miejscu.
 
@sprajt2 nie wiem czy trzeba ale kupowanie najtańszych krytycznych części do auta wiąże się z tym że albo odrazu nie będzie działać poprawnie albo przestanie działać po krótkim czasie niestety.

Nie wiem po co ta ponowna zmiana alternatora tym bardziej na chińskie wyroby.

Szukać przyczyny trzeba gdzie indziej,
Jeszcze są masy i ELD do sprawdzenia. I jak ktoś tu dobrze pisał czy aby żarówki nie są jakieś 200% plus.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
 
W moim Volvo mam nowy akumulator i oryginalny alternator bosch po całkowitej regeneracji z nowym , oryginalnym regulatorem sterowanym przez magistralę LIN. Po odpaleniu auta mija sekunda i światła rozbłyskują pełnym blaskiem. Pewnie sterownik wysyła sygnał o konieczności zwiększenia napięcia ładowania. Pomimo nowego akumulatora yuasa 5100 i zregenerowanego alternatora światła delikatnie "mrugają" Ja to widzę, żona nie. Włączenie nawiewu na maksa również powoduje chwilowe przygasanie świateł. To dzieje się na wolnych obrotach. Ten typ tak ma.
AS można sobie odpuścić. Wystarczy wspomnieć że automat do rozrusznika AS kosztuje chyba ze 40 zł a oryginał 105. Nie zdecydowałem się na AS-owy. Gdzieś tam pisałem o tulejkach, szczotkotrzymaczu czy alternatorze AS. U mnie w samochodzie nie będzie produktów tej firmy na 100%.
Warto przeczytać o reklamacjach w tej firmie....
 
Chłopy nie rozpisujcie sie już tutaj o tych alternatorach.....

Autor zregenerował oryginalny alternator - przygasanie nie ustało,
Kupil nowy zamiennik - przygasanie nie ustało.
 
Last edited:
I nie ustanie. Ja z tym walczyłem. Sprawdzałem masy, klemy, bezpieczniki, itp itd. Przestałem z tym walczyć. Inni użytkownicy mojej marki samochodu też walczyli i też polegli. Ten typ tak ma i tyle. Ja mam ten komfort że mam oscyloskop i mogę sobie nagrać spadki napięcia takie których na zwykłym mierniku ze względu na jego bezwładność nie widać. I można się zdziwić że stojące napięcie ładowania 14.4 wcale takie stojące nie jest a objawia się to przygasającymi światłami na przykład.
Miałem różne dziwne błędy w Volvo typu : błąd grzania foteli a ja grzania w fotelach nie mam. Zwykły miernik nie pokazywał jakiś dramatycznych spadków przy rozruchu, Dopiero oscyloskop pokazywał spadek napięcia do 9.5V podczas odpalania samochodu. A powszechnie wiadomo że volvo jest czułe na spadki i przez to generuje debilne, nic nie mające z rzeczywistością błędy. Po zmianie na Yuasę błędy przestały się pojawiać a światła dalej przygasają.

Dodam jeszcze że przygasało na dwóch alternatorach Bosch/Volvo i na jednym AS. AS jeszcze miauczał jak kot w marcu.
 
Last edited:
Back
Top