• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pytanie do znawców motoryzacji co obstawiacie może być zepsute :)

Masz jakiś pomysł jak je sprawdzic?
Nie mam. Swego czasu walczyłem z pukaniem w A 80 b4 po dużych dziurach nic a po kocich łbach lub drobnych nierównościach głuche stukanie. Wszystko posprawdzane amortyzatory nowe i stuka dalej. Górne mocowania nie budziły zastrzeżeń jednak jako że oprócz sprawdzenia łożyska( skrzypienie, strzelanie). Tak na prawdę nie wiedziałem jak można je sprawdzić i postanowiłem zmienić. Po wymianie na oryginał z serwisu wszystko ucichło. Porównywałem stare z nowym i do teraz nie wiem co tam tak stukało bo na gumie nie było za specjalnie widac spękań ani luzów.
 
@placek ja mam oddzielnie łożysko i poduszkę, łożysko na bank dobre bo jak piszesz nie przeskakuje i nie skrzypi. Chodzi raczej o poduszkę która jest zabudowana blachą.
 
Dlatego ja przy zmianie amorów wymieniam zawsze wszystko, łącznie z górnym łożyskowaniem i poduchą, z tego co piszesz wymieniłeś tylko amory. A ściąga Ci przy przyspieszaniu albo hamowaniu? Jakieś wibracje na kierownicy przy ruszaniu?
 
Nic nie ściąga i zero wibracji, przy przyspieszaniu i hamowaniu, przy przejazdach przez spowalniacze też nie.
 
No to nie wiem, ale górę amorów raczej bym wykluczył. Trochę lipa, że przy ścieżce diagnostycznej nic nie wyszło.
 
Dziś podjadę jeszcze na warsztat, może coś znajdą. Ktoś ma pomysł jak sprawdzić ta poduchę bez zdejmowania amortyzatora? Może @Kaczorek79 ?
 
@Kuba
klocki ci się tłuką w zacisku.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Kolega w ASO 3 razy wymieniał amortyzatory, bo nowe stukały
 
@Bodex klocki sprawdzone i sa ok. Niedawno też wymieniałem je na nowe wraz z tarczami.
@luckyboy w Mitsubishi Colt stukał mi amortyzator i jest to inny dźwięk.
 
mały update.
Dziś zdjąłem amortyzator i obadałem sprawę. Poduszka sztywna nie na nawet minimalnego luzu, więc łom w rękę i do zawieszenia.
Wszystkie tuleje sztywne i choć bym sie ze..ał to sworznie też nie ruszyłem, łącznik stabilizatora i guma stabilizatora sztywne.
Zostały tylko trzy możliwości. Maglownica, półoś lub poduszki silnika lub skrzyni. Z tych części stukała półoś, więc robota przełożona na lato. Jak byłem na stacji diagnostycznej to prosiłem aby sprawdzili i podobno była ok jak i reszta zawieszenia.
 
Zostały tylko trzy możliwości. Maglownica, półoś lub poduszki silnika lub skrzyni.
Zobacz czy nie ma luzu na drążku kierowniczym na tym przegubie kulowym pod gumową osłoną.
 
Widziałem. Patent dobry. To że stuka to ja wiedziałem ale nie wiedziałem gdzie ;)
 
Pacjent: Golf IV, 1,6 BCB, przebieg 210 tys. rocznik 2004.
Panowie, prośba o podpowiedź, gdzie może być przyczyna zapocenia, jak widać na zdjęciach.
Miska od dołu w trzech ujęciach i osłona dolna (pasuje z Octavii I).
 

Attachments

  • miska 1.jpg
    miska 1.jpg
    159,1 KB · Odwiedzin: 100
  • miska 2.jpg
    miska 2.jpg
    110,7 KB · Odwiedzin: 103
  • miska 3.jpg
    miska 3.jpg
    156 KB · Odwiedzin: 101
  • osłona.jpg
    osłona.jpg
    32,9 KB · Odwiedzin: 99
Pokrywa zaworów?
 
Umyj i obserwuj, nie zakładaj osłony.
 
Dziękuję 👍. Dziś podniosłem auto, zdjąłem koła zimowe i spuściłem olej. Jutro, w ciągu dnia, ze względu na ilość światła, będzie umyty tył i dół silnika, i zobaczymy. Przy okazji wymiana klocków hamulcowych.
 
Back
Top