Jersey wrzuć przy okazji jakie ceny tych olejów, jestem bardzo ciekawy. Sprawdzałem nasz "polski internet", rzeczywiście nie nalazłem nigdzie w sprzedazy wymienionych przez Ciebie olejów. I zauważyłem trend w skrzynich KIA. Od roku 2007 kiedy pojawiły się nowe modele zaczynając od CEED, KIA zalecała do skrzyń manualnych 75W85 GL4. Po kilku latach zalecają oleje 75W GL4, teraz już 70W GL4. Ciekawe czy skrzynie są zaprojektowane od nowa, czy skrzynie dalej są stosowane te same (np. dla silników 1.6 DOHC/GDI) a zmieniły się tylko normy olejowe.
Skrzynie mogą być takie same (w sensie konstrukcji/przełożeń) a zmienić mogły się materiały czy stopień utwardzenia. Zmienia się także obciążenie - w 1.6 masz moment i moc wysoko, w 1.4 T w zasadzie od zera moment idzie ostro w górę, a ekodriving też obciąża mechanizm skrzyni.
RedLine robi 70W dostępne w Polsce, tylko mam wątpliwości co do oficjalnej zgodności z API. Chyba do nich napiszę (do USA na wszelki wypadek).
Po lifcie w MPI już nie musi być to samo. Np nr części jak miały końcówkę xxxx1 to po lifcie xxxx2. Pisze tu przykladzie swojego hyundai oczywiście.
W TGDI skrzynia może być zupełnie inna. Chociażby pojemność oleju jest ciut mniejsza.
22.80 $ za litr oem na Ebay. Może nie trzeba było kombinować z ravenolem
OEM z Ebay jest w Korei i chyba jest "do not ship to Poland" A ten co jest ship to 115 + 100 przesyłka
Dostałem odpowiedź z Redline:
"Thank you for contacting Red Line Oil, the MT-LV would be suitable and recommended, it would satisfy the OEM fluid requirements for a 70W GL-4 gear oil."
W PDS tego MT-LV faktycznie jest: :Compatibility: Hyundai/Kia 00232-19063, SK HK MTF 70W".
Na razie nic, postanowiłem zmienić przy dużym przeglądzie przy 60000. Jeżeli samochód dotrwa w moich rękach do tego czasu, bo zaczyna mnie szturchać w sumienie wymiana Ceeda na elektryka (e-Soul?) albo po prostu coś wyższego w rodzaju Sportage czy Niro bo sobie ostatnio rozwaliłem kręgosłup i ciężko się do Ceeda wsiada i wysiada
Co do samego oleju, to żaden z powyższych Petronas Tutela Gearsynth LV 70W. W Polsce nie do kupienia indywidualnie, ale można pewnie kupić za pośrednictwem Alfy Romeo (Guila i Stelvio taki mają w skrzyniach) albo po prostu zza granicy ściągnąć samemu.
Na razie siedzę z kalkulatorem, cenami paliw i mapką punktów ładowania i kombinuję czy to już teraz, czy dopiero za 2-3 lata czyli następny. Więc może jeszcze będę przez parę lat olej wymieniał
Dostępny w PL jest ten LM 5300 ale cena 90zł za litr. Lepkość kinematyczna w 40*C 30.8 i 5.9 w 100*C, pour point < - 60*C
OEM H/K jest chyba jeszcze mniejszej lepkości.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.