• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol - wszelkie kontrowersje

  • Thread starter Deleted member 77
  • Start date
Czego szkoda? Użytkownicy starają się też polecać polskie oleje. Na niemieckim forum opierają w dużej mierze o analizy zużyciowe, na tej podstawie określają jakość środków smarnych, co jest błędem.
 
Ładnie się pytam czy ktoś miał styczność z tym olejem to "pan" moderator musi pokazać swoja wyższość? Poza tym ten olej był polecany na innym forum i chcę się czegoś dowiedzieć.
 
Wrzuć link zobaczymy analizy. Badam dla klubu w DE trochę tych ciężarówkowych olejów ostatnio, chyba je lubią.
Kiedyś Amsoil DEO 5W40 CJ4 zbierał wiele pochwał od użytkowników dieseli więc coś pewnie w tym jest
 
@quel żadna wyższość, byłem tam aktywny dłuższy czas :> To są istotne fakty.
 
tutaj tylko Orlen i lotos
A na niemieckim oleje niemieckie. Nie wiem, co to ma wspólnego z tematem Ravenola.

Tak samo nie wiem, co ludzie chcą osiągnąć pakując oleje ciężarówkowe do osobówek...
 
Ładnie się pytam czy ktoś miał styczność z tym olejem to "pan" moderator musi pokazać swoja wyższość?
Nie wyższość, tylko Ravenole są praktycznie niepolecane.
To użytkownicy pytają o te oleje, a tu zwykła posucha.



... tutaj tylko Orlen i lotos, a szkoda.
Na niemieckim Ravenol jest bogiem, a na rosyjskim dyskusja o tej marce jest zabroniona.
Osobiście zostałem upomniany przez @torcon, bo pytałem na ichniejszym forum o DXG ...
 
Last edited by a moderator:
Raczej nikt tutaj Ravenola nie bada, te oleje są mało popularne, z zagranicznych większe wzięcie ma Castrol i Mobile niż Ravenol.

Oleje jakościowo nie są złe chociaż raczej oleju do ciężarówek bym nie stosował, to trochę bez sensu.
 
To zależy bo niektóre topowe receptury 5W30 228.51 CJ-4 są bardzo ciekawe i mają PAO i ester już w recepturach pod aprobaty. Pakiety dodatków też są o wiele bogatsze niż zwykłe C3 czy 229.51, dobór wiskozatorów też jest inny
 
Ja pisałem o znanej mi recepturze ale kto z niej korzysta to trzeba byłoby poszukać. Specyfikacja 5W30 MB 228.51 CJ-4 do ciężarówek.

Takie normy i aprobaty powinny pomóc w poszukiwaniu:

Performance
ACEA E4/E6/E7/E9
API CJ-4
Daimler MB 228.51/228.31
MAN M3271-1/M3575/M3477
M3677 / M3691
MTU Type 3.1
Deutz DQC IV-10 LA
VOLVO VDS-4
RVI RLD-3
SCANIA LA
MACK EO-O / EO-N Premium Plus
CATERPILLAR ECF-3
CUMMINS CES 20081
Detroit Diesel 93K218
 
@soszo mógłbyś zrobić tl;dr, nie czuję się się na tyle silny, żeby oglądać 15 minutowy film w niezrozumiałym dla mnie języku :).
 
włącz sobie napisy i automatyczne tłumaczenie.
Ani na telefonie, ani na tablecie nie mam innej możliwości, niż generowanie rosyjskich napisów.
Bo za młodyś żeby znać ten język
Może jeszcze się nauczę, na razie skupiam się na językach, z których mam jakieś korzyści ;).
 
Back
Top