• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Espace IV 2.0 dCi 2013r.

gopiter

Użytkownik
Samochód
Renault Espace IV 2.0 dCi, Renault Clio 3 1.6 16V
Auto jak w tytule z 2.0 dCi 173KM i automatem z 2013r. Kupione rok temu i wg historii serwisowej było serwisowane jak Renault "przykazało" czyli niestety zmiany oleju co 30tys. Po zakupie zmieniłem olej na Millers XF Longlife C4 5w30 poprzedzając wymianę płukanką (również Millers). Po 12 tys. kolejny raz zmieniłem olej na taki sam zestaw olej + płukanka. Za jakieś 3 tys. wypada kolejna zmiana oleju i tu mam kilka pytań. Przede wszystkim czy zostać przy oleju Millersa czy może przejść na coś innego/lepszego? Czy warto teraz na te 3 tys. pozostałe do wymiany zalać Archoil 2300 czy zostać przy szybkiej płukance Millers'a lub innej? Ostatnie pytanie czy do oleju Millersa (jeśli przy nim zostanę) warto po wymianie dodać Archoil 9100? Czy olej sam sobie ma już wystarczająco dużo dodatków?
 
Poczekaj z AR2300 do wymiany i wlej do świeżego oleju. Millersa możesz zastąpić Orlen Platinum Max-Expert C4, będzie taniej a jakość taka sama. Niższe serie Millersa to nie jest żaden szał, raczej kasowanie za znaczek marki na opakowaniu.

Fajna alternatywą będzie Yacco Lube R albo RN17 - to francuskie dobrej jakości. Z tym że tutaj będziesz już zahaczał o górną granicę budżetu bo te oleje są raczej drogawe.
 
@gopiter Millers nie może mieć sam w sobie dużo dodatków, bo musi mieć tyle ile pozwala na to norma, ma tyle co każdy inny olej. Z Millersami to jest ciekawa sprawa - ludzie swego czasu jakoś zaczeli go namiętnie lać wszedzie a po pierwsze, jak wykazały analizy, są to całkowicie zwykłe i przeciętne oleje, na zwyklych bazach HC w większości i standardowych pakietach dodatków. Ich seria Nanodrive, która marketingowo pierze ludziom głowy, do doładowanie oleju ponadprzeciętną ilością fosforu, molibdenu i fulerenów chyba. Wszystko fajnie ale wtedy olej nie spełnia parametrów danej normy, fosfor uszkadza katalozatory i sondy a czy są jakieś inne tego korzyści - niewiadomo.

Orlen MaxExpert 5w30 C4 jak najbardziej
 
Finansowo Orlen wychodzi ponad połowę taniej niż Millers... Naprawdę olej dwa razy tańszy nie będzie gorszy jakościowo? Jeśli tak jest to chyba poważnie go rozważę...

Jak ten Orlen wypada w porównaniu z Yacco o których wspomniał @jerseyAdmin ? Z tego co widzę jest to poziom cenowy Millersa. Czy jest to dużo lepszy olej od MaxExperta?
 
I to jest kolejny problem w społeczeństwie, że jak tanio to nie może być dobrze... Ale jakby kosztował 200 pln za 5 litrów to też by było, że "za te cene bede miał Millersa" ;-)
 
Ja nie twierdzę że "tani nie może być dobry" bo oczywiście zdarzają się wyjątki. Jednak życie mnie nauczyło że w zdecydowanej większości za jakość trzeba zapłacić. Jeśli MaxExpert jest najlepszym olejem jaki mogę zalać do tego silnika i do tego tak atrakcyjnym cenowo to chylę czoła przed naszą rodzimą firmą i się na niego zdecyduję.
 
Czy Yacco jest lepszy? Mało wiemy o tym oleju, nie ma analiz. Z karty producenta, pomijając jakieś oczywiste błędy, wynika stosunkowo niewysoka lepkość w 100 stopniach jak na te norme, oraz HTHS na poziomie 3.51, ledwo mieści się w normie właśnie zakładającej ten parametr na poziomie >3.50

IMHO zupełnie nie warto dokładać kaski na ten olej
 
Orleny i Lotosy to nie są najlepsze na świecie oleje, ale próżno szukać podróbek, cena jest naprawdę atrakcyjna no i kasa zostaje w PL.
Nasze rafinerie nie mają się czego wstydzić w stosunku do tych "zachodnich".
Atrakcyjna cena wynika również stąd, że nie płaci się producentom za aprobaty, tylko dostosowuje własności olejów pod konkretne normy.

A jak pokazują analizy olejów świeżych i przepracowanych, Orlen produkuje oleje o jakości przynajmniej porównywalnej z Motulem ... :

Chcesz, to kupuj mobile, shelle, czy inne valvoline.
Nie moja sprawa, ale zastanów się, czy chcesz płacić za "propagandę".
Sam chętnie lałbym Orlen/Lotos do swojego silnika, ale po prostu nie oferują oleju z odpowiednią normą ...
 
Cywilne Yacco to średniaki, jak większość olejów nie z topowych serii. Mamy tutaj analizę Yacco z normami Jaguara. Nie jest zły, ale też nie wybija się ponad przeciętność. Jest po przodu alternatywa dla znanych firm w podobnej co te firmy cenie. A zawsze można się pochwalić że zamiast Motula, Millersa czy Amsoila ma się Yacco :)

Orlen wypadnie podobnie, to ta sama półka jakościowa. Yacco ma bardzo dobre oleje, ale to seria Galaxy, podobnie jak Millers ma wyczynowe oleje, Motul ma serię 300V i tak dalej. Rzecz jasna nie wiemy co siedzi głębiej bo na takie super dokładna analizy nas nie stać i możliwe że Yacco ma jakieś dodatki które czynią cuda, ale specjalnie bym na to nie liczył.
 
Co tam zalejesz z grubsza z normą RN720, będzie OK. Polecam w pierwszej kolejności, jak przedmówcy - produkty smarne z naszego podwórka. Ważne są teraz interwały. Ja bym zdecydował się na skrócenie ich do 8 tysięcy przez kilka wymian oleju, później max 10.
 
Ok a jak z dodatkami typu AR9100 + MaxExpert ma to sens czy odpuścić sobie dodatki?
 
Zależy z której strony szanowny pan uważa jak mawia mój krawiec. Można zalać, konieczności nie ma.
 
Dlaczego tak uważam? RN0720 bardzo ogranicza poziom sapsów i co z tym pakiet dodatków jest bardzo wykastrowany. Dodatkowa ochrona przeciwzatarciowa sie przyda. AR9100 mocno podnosi TBN i ogranicza TAN co jest bardzo ważne z punktu widzenia eksploatacji diesla.
W normie RN0720 nie widzę za bardzo wybitnych olejów z dużą ilością PAO jak np. w normie 504/507.
 
Archoila możesz dodać. To chyba jedyne dodatki godne zalewania. Z resztą nie eksperymentuj, bo może sie to skonczyc bardzo źle.
 
Jest to ciekawe, że proponujesz Koledze olej w ogóle w innej normie i nie do jego samochodu...

i bardzo w to wątpie aby chronił on lepiej niż np orlen + 9100
 
Ale ten Total jest ACEA C3 a ja potrzebuję C4...
 
Back
Top